לכו תבינו את עונת הקיץ המוזרה של 2014. "שומרי הגלקסיה", הסרט הכי מדובר והכי מצליח שלה החזיק מעמד שבוע אחד בלבד בראש טבלת שוברי הקופות, ודווקא "צבי הנינג'ה" שחטף מהמבקרים מצליח להשלים שבוע שני בפסגה. לא סתם, אלא תוך שהוא משאיר מאחוריו את אנסמבל כוכבי האייטיז שחזרו לסיבוב הופעות שלישי לכיסוי חובות, או כמו שקוראים לזה בקצרה "בלתי נשכחים 3".

האמת היא שההישג של הצבים אפילו גדול יותר מכיוון שהם הותירו מאחור לא אחד, אלא שני סרטים חדשים ומדוברים. 28 מיליון הדולר מביאים את הרימייק של מייקל ביי להכנסות של 185 מיליון דולר ואל המקום הראשון, כאמור. "שומרי הגלקסיה" הסתפקו ב-24 מיליון דולר, אבל הסך הכל שלהם הרבה יותר דרמטי. 37 מיליון מפרידים כרגע בינם ובין התואר הסרט הרווחי של הקיץ בארה"ב, ששייך כרגע ל"קפטן אמריקה: חייל החורף" (259 מיליון דולר). בקצב הזה האפשרות הזאת ממש לא מופרכת.

אם שני סרטי אולפנים גדולים הם מתחרים שראוי להפסיד להם, מגיע המקום השלישי של השבוע ומנחית את המכה האחרונה על ההשפלה של "הבלתי נשכחים". "נראה אותך שוטר", קומדיה למבוגרים נטולת כוכבים ושמות ובעלות הפקה קטנה, סיימה את הסופ"ש עם 17 מיליון דולר, מיליון יותר מחבורת הנשכחים. אולפני "ליונסגייט" אמנם כבר מתכננים את הסרט הרביעי בסדרה, אבל לאור ההפסדים הצפויים בעקבות הסרט השלישי (שעלה 90 מיליון דולר), אל תתפלאו אם מישהו יחליט לסגור את השאלטר בקרוב.

גם אודיה רש והקאסט עמוס הכוכבים של "המעניק", לא ירצה לזכור את השבוע הזה. 12.7 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה זה ממש לא הסכום שהארווי ויינשטיין חלם עליו כשהחליט לעבד את ספר הנוער המצליח לסרט. בוודאי שלא אחד שכולל את מריל סטריפ, ג'ף ברידג'ס, קייטי הולמס וטיילור סוויפט.