מה הופך סרט מפחיד לכזה שהופך לקלאסיקה? האם זה השימוש במתח או במוטיבים פסיכולוגיים? האווירה הקריפית שיוצרים הצילום והמוזיקה או שאולי אלה בכלל הדמויות שנחרטות לנו בזיכרון? אנשי אתר PLAY החליטו לשים את השאלות האלה למבחן הקהל הרחב והזמינו את הגולשים להגיע למשרדים לצורך סקר, ובו התבקשו לבחור את הרגעים המפחידים האהובים עליהם. לאחר מכן הם חוברו למוניטורים שמדדו את השינויים בלחץ הדם ובדופק בזמן שסצנות נבחרות הוקרנו להם. הציון המשוכלל של בחירות הצופים והאפקט של הצפייה העניק לכל סצנה ניקוד.

אחרי שכלול הנתונים נמצא שהסצנה המפחידה ביותר שנראתה על המסך לקוחה מתוך "הניצוץ" של סטנלי קובריק (על פי ספרו של סטיבן קינג). אנחנו מדברים כמובן על "הנה ג'וני", הטייק אוף של ג'ק טוראנס (ג'ק ניקולסון) על שורת הפתיח לתכנית הלילה של ג'וני קרסון. אלא שכאן, כזכור, במקום מונולוג של בדיחות עבשות מופיע אב המשפחה, אחוז הטירוף, כשהוא אוחז גרזן בידו במרדף אחרי אשתו, וונדי (שלי דובאל). במבחן המוניטור הצליחה הסצנה הזו להעלות את קצב הדופק של הנבדקים ב-28 אחוז בממוצע.

לא הרחק מאחורי "הניצוץ" מגיע רגע בלתי נשכח נוסף מתוך קלאסיקת אימה: "סיוט ברחוב אלם". בסצנה המפורסמת מתוך הסרט שיצא לאקרנים ב-1984 שולפת ננסי תומפסון (הת'ר לג'נקאמפ) את פרדי קרוגר מעולם החלום ומביאה אותו אל המציאות. מבחני הדופק הראו האצה של 26.7 אחוז בממוצע בקרב הנבדקים במהלך הרגע הזה. שתי סצנות נוספות מאותו הסרט (הרצח של גלן לנץ וטינה גריי) מגיעים קרוב מאד במקומות השלישי והרביעי. את החמישייה המצמררת סוגר הקטע שזכה לכינוי "רעשים מעליית הגג" מתוך "מגרש השדים". בסצנה הזו יוצאת כריסטין מקניל לחקור את פשר הקולות המוזרים שנשמעים מהחלק העליון בדירתה.

"מרתק לראות כמה קרובים היו שלושת הסרטים הראשונים ברשימה זה לזה", מסביר מנכ"ל האתר, מסתבר שאיש עם ציפורניים ארוכות, בית נטוש ורעשים מוזרים הם המתכון המושלם לגרום לנו להתקפל באימה בפינת החדר.

>> בואו לפייסבוק שלנו