מהיר ועצבני
כמה מהאקשן הושלם? כך זה נראה במהיר ועצבני 6
תאונת הדרכים המחרידה שגבתה את חייו של פול ווקר שברה את ליבם של מעריצים וקולגות ברחבי העולם. מעבר לכאב על מותו המיותר של שחקן אהוב בן 40, עומדת כעת על כף המאזניים גם גורלה של אחת מסדרות הסרטים המצליחות ביותר בהוליווד בעשור האחרון. בשלב זה כלל לא בטוח שניתן יהיה להשלים את צילומי "מהיר ועצבני 7" מבחינה טכנית.

ווקר, שגילם בסדרה את השוטר לשעבר בריאן אוקונור, יצא לחופשה קצרה מהצילומים לרגל חג ההודיה ממנה לא חזר. על פי מקורות פנימיים בהפקת הסרט עיקר הצילומים של סצנות האקשן כבר הושלמו לפני הפגרה, אם כי בקרוב הייתה אמורה ההפקה להמריא לאבו-דאבי כדי לצלם מספר סצנות נוספות. לא ברור בשלב זה כמה מהצילומים הושלמו, כשהדגש הוא דווקא על הסצנות נטולות האקשן, שבדרך כלל נדחות לסיום הצילומים.

גל גדות בסופרבול, מהיר ועצבני 6 (צילום: mako)
צוות השחקנים שבור לב | צילום: mako
זה המקום לציין שההפקה של הסרט השביעי בסדרת "מהיר ועצבני" הוגדרה מורכבת כבר מלכתחילה, בשל הלחץ הגדול של אולפני יוניברסל להשלים את הצילומים במהירות כדי לעמוד בלוח הזמנים שהציב לעצמם (11 ביולי). במאי הסרטים הקודמים, ג'סטין לין, סירב לעבוד בקצב הרצחני, החליט לעזוב והוחלף בג'יימס וואן. כעת עומד הבמאי הטרי בפני שורה של בעיות: צוות שחקנים שבור לב, מוות מצמרר של כוכב בנסיבות דומות מדי למוטיב שעומד במרכז הסרט החדש שלו והאתגר להחליף דמות מרכזית שחלק מהסצנות שלה כבר צולמו.

ראשי יוניברסל קיימו אתמול (ראשון) ישיבת חירום עם מפיקי הסרט והבמאי כדי לנסות ולהבין כיצד להמשיך מכאן. דוברי האולפנים סירבו בתוקף למסור כל הצהרה באשר לעתיד הסרט, אבל הערכות הן שמועד ההפצה יידחה. בעבר כבר עמד סרט בפני מצב דומה כש"מופע הפלאים של דוקטור פרנסוס" איבד את הית' לדג'ר המנוח באמצע הצילומים. אז החליט הבמאי, טרי גיליאם, להשתמש בשחקנים נוספים (ג'וני דפ, ג'וד לאו, קולין פארל) כדי לגלם גרסאות שונות של הגיבור. כלל לא בטוח שהמניפולציה הזו שהתאימה לאופי הפנטזיסטי של הסרט, תתאים גם כאן.

פול ווקר (צילום: Stuart C. Wilson, GettyImages IL)
הסדרה תמות עם הכוכב? | צילום: Stuart C. Wilson, GettyImages IL
תשובות ברורות יותר לגבי הכיוון שאליו תלך סדרת "מהיר ועצבני" יגיעו כנראה בשבועות הקרובים. דבר אחד בטוח: אם וכאשר יושלמו בכל זאת הצילומים, מותו של ווקר ישמש מקדם מכירות די מצמרר שימשוך לבתי הקולנוע גם את מי שמרדפי מכוניות הם לא ממש כוס התה שלהם.

>> בואו לפייסבוק שלנו