אין תמונה
יו יו יו, ביצ'ס
אחרי ציפייה ארוכה מגיע הערב הטריילר הראשון ל"סיפור על אהבה וחושך". הסרט, המבוסס על ספרו של עמוס עוז, הוא סרטה הראשון של נטלי פורטמן כבימאית. פורטמן גם מככבת בסרט לצד גלעד כהנא, אמיר טסלר, נטע ריסקין ואחרים.

הספר האוטוביוגרפי "סיפור על אהבה וחושך", המבוסס על זכרונותיו של עוז מילדותו בירושלים בימים שקדמו להקמת המדינה, פורסם ב-2004 והיה לרב מכר. פורטמן נתקלה בספר לראשונה לפני שבע שנים, ומיד רצתה לביים אותו. "הספר מאוד מרגש וכתוב בצורה נפלאה", סיפרה פורטמן. "כל כך הרבה מהסיפורים נשמעים מוכרים. שמעתי הרבה מאוד סיפורים על סבא וסבתא שלי ועל מערכת היחסים שלהם עם ספרים, למידה, שפה, אירופה וישראל – זה הרגיש מוכר וזה הרגיש כמו משהו שהייתי מעוניינת לחקור".

"זה סיפור על לידתו של סופר שקורית בגלל החלל שאמו מותירה", מספרת פורטמן, המגלמת בסרט את אמו של עוז. "זה חלל שהוא חייב למלא במילים ובסיפורים. יש מתח ביניהם- היא דוחפת אותו ליצור אבל היא גם משאירה חלל שהוא צריך למלא. זה הרסני, הנטישה המדהימה הזו. אבל זו גם הזדמנות, והיא נותנת לו את הכלים לאורך הדרך".

פורטמן אומרת כי עוז לא ציפה שהספר יצליח כל כך בעולם, "בגלל שזה סיפור מאוד ישראלי. אבל זהו גם סיפור של הגירה, שמדבר לכל התרבויות. זהו סיפור על הערצה אל המקום אליו אתה הולך כאשר אתה במדינת האם שלך, ואז הערצה של מדינת האם שלך כאשר אתה מגיע אל המקום החדש".

ב"סיפור על אהבה וחושך" משתתפים גם אוהד קנולר, מכרם חורי, הנרי דוד ומוני מושונוב. בסרט השקיעו VOLTAGE , קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל-אביב, המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים, קשת, Mountain Top Productions, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן אבי חי ,מפעל הפיס לתרבות ואמנות, והקרן לעידוד הסרט הישראלי.

הסרט יגיע לבתי הקולנוע ב-3 בספטמבר, ויפתח את הקרנותיו העולמיות בישראל. פורטמן צפויה להשתתף בפרמיירה שתיערך באותו יום בסינמה סיטי בירושלים.