פעילי זכויות הליצנים יכולים לרשום לעצמם הישג משמעותי: בית הקולנוע "Alamo Drafthouse" שהתפרסם בזכות ההקרנות לנשים בלבד של "וונדר וומן", פתח הקרנה מיוחדת לעיבוד החדש של "IT" ("זה") של סטיבן קינג, ובאופן הולם זאת הייתה הקרנה לליצנים בלבד.

בית הקולנוע נקלע לשערורייה בתחילת הקיץ כשהכריז על ההקרנות "לבני אדם המזדהים כנשים", ואחת התגובות הביקורתיות היא שהביאה להם את הרעיון להקרנת הליצנים. גולש זועם שאל בטוויטר האם תהיה הקרנה לגברים בלבד לסרט "תור: ראגנארוק" או הקרנה של "IT" לבני אדם המזדהים כליצנים. מבית הקולנוע הגיבו בזמנו כי זה רעיון מצוין - וכעת גם יישמו את ההמלצה.


בהזמנה להקרנה נכתב: "כל המוזמנים צריכים להגיע לבושים כליצנים כדי להיכנס להקרנה. בבקשה הגיעו בשיא ה'פניווייז' (דמות הליצן מהסרט - א"ר) שלכם". לפי הפרסום, בית הקולנוע יספק מאפרים שיעזרו להפוך את הבאים לליצנים מפחידים, כמו גם תא צילום, הגרלות נושאות פרסים ועוד שלל אטרקציות מפחידות. כי אם אתם אוהבים סרטי אימה, בוודאי תהנו מישיבה באולם עם 200 ליצנים קריפיים.

העיבוד השני לספרו הקאנוני של סטיבן קינג (הראשון היה מיני-סדרה טלוויזיונית שהפכה לקאלט) שוחרר עד כה להקרנות עיתונאים ספורות בלבד, אך הוא כבר זוכה לקבלת פנים חמה במיוחד. מבקר הקולנוע של "אנטרטיימנט וויקלי" כתב בטוויטר: "זאת אחת האדפטציות הטובות אי פעם לספר של סטיבן קינג. מעבר לליצנים רצחניים, 'IT' בוחן את האבל והכעס שילדים חשים כשהם מבינים שמי שאמור לאהוב ולהגן עליהם עושים את ההיפך. אלה תמות חוזרות בסיפוריו של סטיבן קינג שיוצרי קולנוע לרוב מתעלמים מהן. אבל האדפטציות הטובות ביותר מבינות שזה החלק הכי חשוב".


מבקר הקולנוע של האתר "Fandango" כתב בטוויטר: "IT הוא קריפי, מדמם, מצחיק בטירוף, רומנטי ומתוק, ובלי ספק אחד הסרטים האהובים עליי השנה".


הסרט מבוסס על חלקו הראשון של הרומן "IT", המתמקד בחבורת נערים דחויים שנאלצים להתמודד עם התגלמות הפחדים הכי גדולים שלהם, כשהם נרדפים על ידי שד-ליצן הידוע בשם פניוויז. הסרט צפוי לצאת לאקרנים בישראל ב-7 לספטמבר.

mako תרבות בפייסבוק