עונת הפרסים בקולנוע האמריקאי נמצאת בפתחה, ואמש (ג') הוכרזו הזוכים בפרסי ה"נשיונל בורד אוף רוויו" (מועצת המבקרים האמריקאית), בראשם סרטו של סטיבן שפילברג, "The Post", שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר. הטקס נחשב לאחד הוותיקים בהוליווד ונחשב כמנבא טוב של פרסי האוסקר, ואם כך אולי מדבר בחדשות גדולות עבורנו, שכן שני זוכים חשובים בטקס מהווים גאווה ישראלית ענקית: "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז זכה בפרס הסרט הזר הטוב, בעוד גל גדות קיבלה פרס מיוחד על הישגיה בסרט "וונדר וומן" יחד עם הבמאית פאטי ג'נקינס. 

"פוקסטרוט" היה הזוכה הגדול בפרסי אופיר השנה, לאחר שספג ביקורת מצד שרת התרבות, שטענה כי סיום הסרט "הציג את חיילי צה"ל כהורגים ומטייחים". הזכייה בפרס הסרט הזר של מועצת המבקרים מחזקת את הסיכויים שנזכה לראות את סרטו של מעוז מתחרה באוסקר השנה, ואולי אף מביא הביתה פרס נוסף לאחר שכבר הסרט זכה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל הסרטים של ונציה. 

ומה עם גדות? למרות שגילמה את וונדר וומן בכריזמה סוחפת וכישרון רב, קשה לדמיין את גל שלנו מועמדת גם היא לפרס אוסקר, שכן סרטי גיבורי על באופן מסורתי לא מקבלים הכרה בפרסים הגדולים של הוליווד. עם זאת, כפי שהפרס המיוחד שקיבלה לצד ג'נקינס מעיד, "וונדר וומן" חרג מהגבולות המסורתיים של הז'אנר, והפך לסמל של העצמה נשית ולמודל חיקוי לנשים ונערות ברחבי העולם. אנחנו לא אומרים שגל צריכה לזכות בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר, אבל בינינו, למריל סטריפ יש כבר מספיק פרסים בארון, אז בעצם אנחנו כן אומרים שהיא צריכה לזכות. אנשי אקדמיה יקרים, קחו דוגמה ממועצת המבקרים ותעניקו לאמזונה מראש העין את הכבוד המגיע לה.

mako תרבות בפייסבוק