בראשית היתה ה"ראט פאק". חבורת השחקנים ההוליוודית עברה לא מעט גלגולים מימי צ'ארלי צ'פלין ב-1919, דרך האמפרי בוגרט, ארול פלין, נאט קינג קול, מיקי רוני וחבריהם - ועד הסיקסטיז, אז ירשו את הכינוי בני חבורתו של פרנק סינטרה. בשנות השמונים הפכה חבורת העכברושים לחבורת פרחחים כשאמיליו אסטבז, רוב לאו, דמי מור, מולי רינגוולד ואחרים - שכיכבו יחד בסרטים "מועדון ארוחת הבוקר" ו"חברים" – ייסדו את ה"בראט פאק" ולתקופה מסוימת נראה היה שהם בלתי מנוצחים, עד שהגיעו הסמים והכישלונות המקצועיים.

גם היום, יש מי שמבינים שכדי לשרוד בג'ונגל האכזרי של הוליווד - ממש כמו בתיכון - חייבים להישאר יחד. עשרות קליקות נוצרו בשנים האחרונות בתעשיית הבידור, כשבמרכזן בדרך כלל סלב מנהיג, זוג חברים טובים או פאוור-קאפל לוהט. גם לא סביר שנוזמן למסיבת הפיג'מות הבאה שלהם, עדיין שווה להכיר.

בראש הלהקה: ג'אד אפטאו

בשולחן המקובלים: סת' רוגן, ג'יימס פרנקו, ג'ייסון סיגל, פול ראד, ג'יי ברושל

חברים נוספים: לזלי מאן, כריס אודאוד, מליסה מקארת'י, קריסטין וויג, ג'ונה היל, קרייג רובינסון, ביל היידר, לנה דנהאם, וויל פארל

מאז ימי "פריקים וגיקים", ג'אד אפטאו מפליא לכתוב חבורות של חברים טובים עם הומור פנימי ויחסים מורכבים. לא פלא, אם כך, שהחבורה ההוליוודית המובהקת ביותר בהוליווד בעשור האחרון התגבשה סביבו – שחקנים שנחשבו לאנונימיים יחסית החלו לקבל תפקידים חוזרים בסרטים והפכו לכוכבי קולנוע מבוקשים, שמשתפים פעולה גם בינם לבין עצמם, כותבים ומביימים. מה שמייחד את חבורת אפטאו – מעבר לעובדה שהיא מגלגלת מיליונים בשוברי קופות – הוא ההומור המאולתר שהפך למאפיין העיקרי שלה, ובא לידי ביטוי במיוחד בסרט "סוף" (שאפטאו כלל לא ביים) או ב"גריל" שנערך לפרנקו ב"קומדי סנטרל".

בראש הלהקה: ג'ורג' קלוני

בשולחן המקובלים: בראד פיט, אנג'לינה ג'ולי, ג'וליה רוברטס, ראנד גרבר וסינדי קרופורד

חברים נוספים: אמאל אלאמודין, ריצ'ארד קיינד, גאי ריצ'י, מאט דיימון

לא בכדי נבחרה חבורתו של קלוני לעבד מחדש את "האחד עשר של דני אושן", בכיכובם של חברי ה"ראט פאק" פרנק סינטרה, דין מרטין וסמי דיוויס ג'וניור: קלוני הוא ללא ספק הסינטרה של דורנו, גם אם תכלס, בראד פיט הוא החתיך שבחבורה. לכוכב הקולנוע השרמנטי יצא מוניטין של חובב מתיחות קונדסון שהצליח להפיל בפח את חברו בראד, את מאט דיימון, טינה פיי ואיימי פוהלר ועוד רבים וטובים בהוליווד – אבל גם שחקן בחסד ופעיל למען זכויות אדם. השילוב הזה משך אליו לא מעט איי-ליסטים ובמאים ששמחים לעבוד לצידו שוב ושוב, גם במחיר של מתיחה פה ושם.

בראש הלהקה: ג'ניפר אניסטון

בשולחן המקובלים: ג'ימי קימל, ג'ייסון בייטמן, ג'ון קרסינסקי, אמילי בלאנט, קורטני קוקס, אלן דג'נרס ופורשיה דה רוסי

חברים נוספים: ג'סטין ת'רו, צ'לסי הנדלר, סנדרה בולוק, וויטני קאמינגס

בצד השני של גבעות הוליווד תמצאו את האקסית של פיט וחבורת האיי-ליסטים שלה, שכוללת שמות לא פחות מעניינים. בוגרת "חברים" ובעלה הטרי ת'רו ידועים כמי שעורכים לא מעט מסיבות מגניבות בביתם ויוצאים לחופשות עם כל חבריהם, והם אפילו שכרו מטוס פרטי שייקח את כל החבורה לירח הדבש שלהם בבורה בורה. אגב, קימל ואשתו מולי מתגוררים מעבר לרחוב מקרסינסקי ובלאנט, ונוהגים להרוס זה את ביתו של זה מדי חג מולד ולהעלות את התיעוד הכל לאינסטגרם. אל דאגה, הם יכולים להרשות לעצמם.

בראש הלהקה: ליאונרדו דיקפריו

בשולחן המקובלים: אורלנדו בלום, טובי מגווייר, לוקאס האס, קווין קונולי

חברים נוספים: ג'יי פרגוסון, נעמי קמפבל, ג'ונה היל, ריהאנה

גם כשהוא "יוצא" עם דוגמנית לנז'רי בת עשרים שבחר מהקטלוג האחרון של "ויקטוריה'ס סיקרט", ליאו דיקפריו מקפיד לתחזק סגנון חיים שמשלב את "הזאב מוול סטריט" ואת "גטסבי הגדול" – כולל מסיבות נוצצות, חופשות על יאכטות עם בחורות בביקיני והרבה הימורים ואלכוהול. יחד איתו תמצאו תמיד את הפמליה הקבועה שלו, שכוללת את קווין קונולי (שגם הגיע לבקר כאן כשדיקפריו עוד יצא עם בר רפאלי) ואורלנדו בלום, שזכה לעידוד מליאו כשנקלע לקטטה מביכה לא מזמן עם ג'סטין ביבר. בשביל מה יש חברים?

בראש הלהקה: איימי פוהלר וטינה פיי

בשולחן המקובלים: מאיה רודולף, קריסטין וויג, ראשידה ג'ונס

חברים נוספים: אוברי פלאזה, איימי שומר, נטשה ליאון, ג'וליה לואי-דרייפוס, מינדי קיילינג, קייט מק'קינון, אלי קמפר

נכון, לא כל החברות בקליקה הזו הן יוצאות "סאטרדיי נייט לייב" (למרות שרובן הופיעו בתוכנית, ולו רק כאורחות), אבל העובדה שכולן נשים מצחיקות ושנונות הביאה אותן לאחד כוחות ולתת קונטרה למועדוני הגברים השולטים בתעשייה. פוהלר ופיי הן BFFיות עוד מתקופת SNL, ומאז כבר הספיקו לשתף פעולה בכמה סרטים ועל במת טקס גלובוס הזהב. את בנות החבורה לא תראו בחופשות על יאכטות במלדיביים, בשופינג או במסיבות נוצצות, ויותר בחדרי התסריטאים או על סט הצילומים; הן עובדות קשה אחת למען השנייה ומעדיפות לנתץ את תקרת הזכוכית, מאשר את מסגרת האשראי.

בראש הלהקה: טיילור סוויפט

בשולחן המקובלים: קרלי קלוס, לנה דנהאם, לורד, היילי סטיינפלד, לילי אלדרידג', ג'יימי קינג

חברים נוספים: אמה סטון, סלינה גומז, ג'סיקה זור, שרה היילנד, אמנדה סייפריד, אלי גולדינג

אם עקבתם בשנים האחרונות אחרי חשבון האינסטגרם של טיילור (וברור שעקבתם), בוודאי שמתם לב עד כמה החיים שלה נראים כמו קומדיה רומנטית – פה היא אופה עוגיות עם לורד, שם היא מקשטת עץ חג מולד עם היילי, כאן היא שותה שוקו חם עם לנה דנהאם ועורכת מסיבת לידה לג'יימי קינג. לא ברור איך זה קרה, אבל כוכבת הקאנטרי-פופ הצעירה הפכה לאחת הנשים החזקות בעולם ואספה סביבה חבורת נשים מצליחות לא פחות, שגם הסכימו לעשות ג'סטה ולהופיע בקליפ ל-"Bad Blood". בזמנן החופשי, אגב, הן מעדיפות לשבת מול האח בפיג'מת פלאנל ולרכל על ג'סטין ביבר.

בראש הלהקה: קמרון דיאז

בשולחן המקובלים: דרו ברימור, לזלי מאן, סופיה ורגרה, ניקול ריצ'י, ריס ווית'רספון

חברים נוספים: קייט הדסון, סטלה מקרטני, ג'ניפר אניסטון, קריסטין וויג, גווינת' פאלטרו

החיבור בין קמרון וסגניתה הראשונה דרו נראה כל כך פוטוגני, עד שק שה להאמין שהחברות הזו קיימת גם במציאות ולא רק על המסך הגדול. השתיים, שכיכבו יחד ב"מלאכיות של צ'ארלי", אספו סביבן עוד איי-ליסטיות בנות ארבעים פלוס מינוס, עם בני זוג ואג'נדת גירל-פאוור חסרת מעצורים, ובין חתונה אחת לתצוגת אופנה אחרת הן מחליפות מתכונים לעופות אורגניים, מצחצחות שיניים עם שמן קוקוס ועושות פילינג יחד. במילים אחרות – טיילור סוויפט ושות', יש לכן עוד לאן לשאוף.