שליחות קטלנית 2

סצנת הסיום של אחד מסרטי ההמשך הטובים בהיסטוריה של הקולנוע, השאירה אותנו עם טעם חמוץ-מתוק בלתי נשכח. מצד אחד מותו של המחסל הטוב, שהקריב את עצמו כדי לשים קץ ל-T1000, מצד שני תקווה לעתיד טוב יותר לאנושות בלי הצל המאיים של סקיינט. אבל במקור כלל ג'יימס קמרון סצנת סיום אחרת לסאגה: פלאש פורוורד שלוקח אותנו 30 שנים אל העתיד ואל שרה קונור המבוגרת, שמספרת שיום הדין מעולם לא התרחש והכל בא על מקומו בשלום. הסיום הזה למעשה מייתר את שני סרטי ההמשך שכבר נוצרו לסרט (ואלו שעוד מחכים בקנה), שזה לא בהכרח רע. אבל חייבים להודות שלראות את שרה קונור עם שיער שיבה זה די מבאס.

אני אגדה

הסיום המקורי של מותחן המד"ב המצליח בכיכובו של וויל סמית' היה אמור לסתור לחלוטין את הספר שעליו הוא מבוסס. במקום להקריב את עצמו על מנת להציל את האנושות, ד"ר רוברט נוויל היה אמור להצטייר דווקא כדמות הרשע בסיפור. הזומבים המאיימים שאיימו על חייו של הרופא היו אמורים להתגלות כיצורים טובי לב, שפשוט ניסו להציל את בת מינם מידיו של מי שביצע עליה ניסויים חוזרים ונשנים.

ד"ר סטריינג'לאב

גם למאסטרפיס של סטנלי קובריק היה במקור סיום שונה ממה שלמדנו להכיר. במקום פצצות האטום שמתפוצצות ומסמלות את סוף העולם במסגרת של שואה גרעינית, תכנן קובריק לסיים את הפרודיה שלו בדרך משעשעת הרבה יותר: קרב עוגות ענק בחדר המלחמה. במקרה הזה אין לנו קטע וידאו להראות לכם, אבל לדמיין את כל התרחיש הזה נראה לנו לא פחות משעשע. 

טיטאניק

כמות האנשים שמגלגלים את עיניהם לנוכח הסיום של הסרט על הספינה הטובעת זהה במקרה הטוב לאלו שמתייפחים בכל פעם שהם צופים בו. כשרואים שהדרך המקורית בה ביקש ג'יימס קמרון לסיים אותו הייתה גורמת להרבה יותר אנשים להקיא קצת בפה. בגרסה המוכרת לכולנו רוז המבוגרת עולה לבדה על הסיפון של הספינה ומוציאה מכיסה את "לב האוקיינוס", היהלום הנדיר אותו חיפש הצוות שניסה לאתר את הספינה, וזורקת אותו אל הים כמחווה אחרונה לאהובה המנוח. בפועל מה שהיה אמור לקרות הוא סוג של ויכוח עמוס קלישאות בינה לבין צוות החוקרים, רגע לפני שהיא בכל זאת זורקת את התכשיט היקר אל הים.

דודג'בול

האופן שבו הקומדיה בכיכובם של וינס ווהן ובן סטילר מ-2004 הייתה אמורה להסתיים, סותרת אפילו את השם של הסרט (Dodgeball: A True Underdog Story). בפועל החברים הבינוניים והסבירים של מועדון הכושר "ג'ו הממוצע" מצליחים לנצח בגמר טורניר הדודג'בול את "גלובו ג'ים" האכזריים בסיום דרמטי, ולזכות בפרס הכספי שיציל את המועדון מסגירה. אלא שבמקור הסרט היה אמור להסתיים בנימה פסימית הרבה יותר. גלובו ג'ים מנצחים וחוגגים על רקע כתוביות הסיום והפנים הנפולות של גיבורינו המאוכזבים.

אישה יפה

אחד מסיפורי האהבה הגדולים שידענו על המסך הגדול כלל גרסה הרבה פחות אופטימית במקור. אנחנו גדלנו על הנשיקה של ויויאן ואדווארד במדרגות החירום, אבל התכנון המקורי היה לקרוא לסרט "3,000 דולר". כל זאת בגלל הרגע שבו אמור היה אדוארד להשליך את "הנערה העובדת" אל הרחוב, תוך שהוא זורק עליה 3,000 דולר. מה היא הייתה אמורה לעשות עם הסכום הזה? כנראה שלא נדע לעולם.

מוכרים בלבד

סרט הקאלט שהכיר לעולם את קווין סמית' ושני המוכרים הכי בטלנים בעולם. במסגרת עלילה המקורית התמודדו דנטה ורנדל בהצלחה עם ג'יי וסיילנט בוב, צמד סוחרי הסמים שיהפכו לאחר מכן לגיבורי הסרטים המאוחרים של סמית'. בסצנת הסיום הם מצליחים גם להשלים אחרי ריב קשה ומחליטים לעשות חשיבה מחודשת על חייהם. אלא שלפי התכנית של סמית', לא הרבה מזה היה אמור לצאת לפועל כי הסרט היה אמור להסתיים כשאדם לא מזוהה נכנס לחנות, יורה למוות בדנטה ושודד את הכסף מהקופה.

חניבעל

סרט ההמשך ל"שתיקת הכבשים" כוללת את אחת מסצנות הסיום היותר מצמררות שנראו בקולנוע. סטרלינג מצליחה להשתלט על הפסיכולוג הקניבל תוך שהיא אוזקת את ידה לידו וממתינה לכוחות המשטרה שיגיעו למקום לסייע אליה. במקור הרוצח כורת את ידו שלו כדי להימלט, הגרסה שנמחקה כללה גם סצנת נשיקה מעוררת חלחלה בין שני הגיבורים.

>> בואו לפייסבוק שלנו