מי מפחד מהזאב הרע (צילום: ירדן תבורי,  יחסי ציבור )
מי מפחד מהזאב הרע | צילום: ירדן תבורי, יחסי ציבור
בספטמבר יערך טקס פרסי אופיר, המוענקים על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע. כמדי שנה, הזוכה בפרס הראשי על הסרט הטוב ביותר, יתמודד על מקום בטקס האוסקר האמריקאי בקטגוריית הסרט הזר.

היום בבוקר הכריזה האקדמיה על המועמדים לפרסי אופיר לשנת 2013. לפרס הסרט הטוב ביותר מועמדים השנה הסרטים "בית לחם", סרטו המדובר של יובל אדלר, "לצוד פילים" של רשף לוי, "הבן של אלוהים", "סוכריות", "שש פעמים" של יונתן גורפינקל שהופק בתמיכת קשת, "פנתר לבן" ו"אני ביאליק".

בפרס הבמאי הטוב מועמדים יובל אדלר על "בית לחם", אהרון קשלס ונבות פפושדו על "מי מפחד מהזאב הרע", תום שובל על "הנוער", יוסף פיצ'חזדה על "סוכריות" ויונתן גורפינקל על "שש פעמים". בקטגורית התסריט הטוב ביותר מועמדים קשלס ופפושדו על "מי מפחד מהזאב הרע", רשף לוי על "לצוד פילים", יובל אדלר ועלי ואקד על "בית לחם", יוסי מדמוני על "מקום בגן עדן" ורונה סגל על "שש פעמים".

הסרט בית לחם (צילום: ורד אדיר,  יחסי ציבור )
בית לחם | צילום: ורד אדיר, יחסי ציבור
בקטגוריית השחקן הראשי מועמדים מכרם חורי ("הבן של אלוהים"), שאדי מרעי ("בית לחם"), אלון אבוטבול ("מקום בגן עדן"), ששון גבאי ("לצוד פילים") וצחי גראד ("מי מפחד מהזאב הרע"). בקטגורית השחקנית הראשית מועמדת ריימונד אמסלם ("כידון"), טלי שרון (ההיא שחוזרת הביתה"), יובל שרף ("פלאות"), רותם זיסמן כהן ("מקום בגן עדן") וסיון לוי ("שש פעמים").

לפרס שחקן המשנה מועמדים זהר שטראוס ("הבן של אלוהין"), צחי הלוי ("בית לחם"), דבל'ה גליקמן ("מי מפחד מהזאב הרע") ומוני מושונוב שמועמד על "לצוד פילים" ועל "סוכריות". לפרס שחקנית המשנה מועמדת שירילי דשא ("הנוער"), אהובה קרן ("מפריח היונים"), לאורה ריבלין ("ההיא שחוזרת הביתה"), קרן ברגר ("מקום בגן עדן"), חנה לסלאו ("פלסטלינה") ורותם זיסמן כהן ("לצוד פילים").

בנוסף, תזכה בטקס שלישיית הגשש החיוור בפרס מפעל חיים. את הפרס יקבלו שייקה לוי וגברי בנאי.

 בואו לפייס שלנו