כח משיכה (צילום: גלובוס גרופ)
אם הייתי יודעת, הייתי הופכת לאסטרונאוטית מזמן | צילום: גלובוס גרופ
סנדרה בולוק כנראה לא תזכה בפרס האוסקר השני שלה ביום שני הקרוב. אבל בזמן שקייט בלנשט תודה להוריה ולאקדמיה על הבמה, בולוק תמשיך לספור את המזומנים בחוזה הכי משתלם של השנה בהוליווד. על פי כתבה שתתפרסם במגזין מרץ של ה"הוליווד ריפורטר", צפויה בולוק לגרוף לפחות 70 מיליון דולר על תפקידה ב"כוח משיכה".

כדי להבין איך הגיעה בולוק למספרים המטורפים האלה, צריך להתעכב מעט על שיטת ההכנסות המקובלת כיום בעיר הסרטים. שכרה של בולוק על ההשתתפות בסרט היה 20 מיליון דולר בנוסף ל-15 אחוזים מהרווחים הראשונים בקופות. ההסכמים בין האולפנים לבין בתי הקולנוע הגדולים בארה"ב מגוונים, אבל במרבית המקרים מדובר בהסכם לפיו בין 40 ל-50 אחוז מהכנסות הכרטיסים הולכות לאולפנים. בהנחה שאולפני וורנר הלכו על האמצע של המשוואה הזו (45 אחוז) וכשהכנסות הסרט בעולם מתקרבות ל-750 מיליון דולר, הנתח של האולפנים הוא 337 מיליון.

עכשיו הגיע תורה של בולוק לגבות את חלקה, שמסתכם לפי החישוב הזה ב-50 מיליון דולר נוספים. זה עדיין לא הסוף. על פי ההערכות צפויות מכירות ה-DVD וההסכמים עם שירותי סטרימינג ו-VOD להכניס עוד מאות מיליונים נוספים לכיסם של הוורנרים. כך שהסכום הסופי שייכנס לחשבון הבנק של בולוק צפוי לגרד את רף ה-100 מיליון דולר.

עוד בערוץ התרבות

כח משיכה (צילום: גלובוס גרופ)
בכסף הזה אני יכולה לקנות לעצמי אוסקר | צילום: גלובוס גרופ
עסקת הענק של בולוק די נדירה במובנים של הכלכלה האמריקאית בימים אלה. רק כוכב אחד נוסף מחזיק בידיו תנאי חוזה כל כך מוצלחים: רוברט דאוני ג'וניור במארוול. ולחשוב שבמקור כל הטוב הזה בכלל לא היה אמור להיות מנת חלקה של בולוק, שקיבלה את התפקיד רק לאחר שאנג'לינה ג'ולי ויתרה עליו. מנהל חשבון הבנק שלה הוא לא איש שמח בימים אלה.