18. ברוזר - "לא רק בלונדינית"

כשהארוס שלך נוטש אותך ואף אחד לא חושב שאת חכמה מספיק, נשאר רק מקום אחד להתנחם בו – חיית המחמד שלך. כלב, לא משנה כמה מכוער הוא, לעולם לא ינטוש אותך. הצ'יוואווה של אל וודס (ריס ווית'רספון) הוא המלווה המושלם לכל בלונדינית: קטן מספיק בשביל להכנס לכל תיק יד וחסר אונים מספיק כדי להלביש אותו בכל אקסוסרי מטופש עליי אדמות. 

17. בקסטר - "והרי החדשות"

 

16. חתול צ'שייר - "אליס בארץ הפלאות"

החתול מאליס בארץ הפלאות הוא אולי לא הדבר הראשון שאנחנו חושבים עליו כשאומרים חיה "חמודה", אבל יש לו ערך מוסף שאין לאף חיה אחרת – הוא החיה היחידה שהיינו שמחים לחלוק איתה סיגריה לא חוקית. חוץ מזה מדובר בחיה מאוד אופטימית, שמחייכת הרבה ואוהבת לפטפט. זוהי לא החיה הראשונה שהיינו ממהרים לאמץ, אבל היא מושלמת לצפייה משותפת בקומדיה החדשה של סת' רוגן וג'יימס פרנקו.

15. בטהובן - "בטהובן"

אין ילד שלא נולד במהלך שנות ה-80 של המאה הקודמת ולא התחנן להורים שלו שיביאו לו כלב לאחר הצפייה ב"בטהובן", ולא סתם כלב, סן ברנרד ענקי. לא היה קל לגדל ילדים ב-1992. בטהובן הוא לא כלב מושלם, הוא מגושם ונוטה להסתבך ולסבך את בעליו בצרות, אבל הוא גם מצליח לעזור לילדים במשפחת ניוטון והופך לבן בית במשפחה. גם יותר מ-20 שנה אחרי, אנחנו עדיין מקנאים בהם.

 

14. דאג - "למעלה"

הלוואי ולכל כלב היה אפשר לחבר מכשיר מיוחד שיאפשר לו לתקשר עם בני האדם. רק מי שגידל כלב בעצמו יודע שמדובר בפיצ'ר חיוני שיכול לשדרג את חווית הגידול אלפי מונים. באמצעות המכשיר, שהמציא בעליו הקודמים של דאג, עוברות המחשבות של הכלב טרנספורמציה לאנגלית, מה שמאפשר לנו לדעת מה דאג באמת חושב, וכצפוי אלה רק מחשבות חיוביות. באחד הרגעים הכי יפים בסרט, פוגש דאג את ראסל וקארל והופך את האחרון למאסטר שלו. האידאליזציה שהוא עושה לו, יכולה לקרות רק בין כלב לבן אדם. דאג הוא הסטריאוטיפ הכלבלבי: נאמן, אוהב לשחק ועוקב בציות אחרי החוקים. 

 

13. הנווד - "היפהפייה והיחפן"

מתכון בטוח להפשרת כל לב בעולם: אהבה וכלבלבים. אם אפשר לשלב בין השניים, מה טוב. "היפהפיה והיחפן" פונה למכנה המשותף החמוד ביותר כשהוא מציג לנו את רומיאו ויוליה גרסת הקוקר ספנייל, רק בלי הקטע של המוות בסוף. שני כלבים, מעולמות שונים לחלוטין, כשרק האהבה מחברת ביניהם. האהבה והאטרייה האחרונה בספגטי. הנווד הוא הג'נטלמן המושלם, אין לו הרבה מה להציע לליידי מבחינה חומרית, אבל יש לו המון אהבה לתת וכך הוא גם שבה את ליבנו.

 

12. ארתור - "בגינרס"

כריסטופר פלאמר קיבל את האוסקר לשחקן משנה על תפקידו בסרט המקסים הזה. אם היה צדק בעולם גם קוסמו, שמגלם את ארתור הכלב בסרט, היה מקבל לפחות מועמדות. ארתור אמנם לא מדבר, אבל הכתוביות שמופיעות על המסך בזמן שהוא בוהה בפרצוף נוגה באוליבר (יואן מקגרגור), מתארות את הבעות הפנים שלו באופן מדויק ומוכיחות מעל לכל ספק שגם לכלבים יש רגשות. אף חתול רשת, מתוק ככל שיהיה, לא יצליח לתפוס את מקומם.

11. גארפילד - "גארפילד"

גארפילד הוא כמו רובנו, רק בחתול: גרגרן, עצלן וציני אבל מצליח לפצות על זה בקסם אישי ושנינות. אמנם העיבוד הקולנועי לא עשה חסד עם החתול השמנמן ובטח לא הצליח לתפוס את הקסם של הקומיקס, או סדרת הטלוויזיה, אבל לפחות נמצא לו המדובב המושלם: ביל מארי. אם היינו צריכים לתאר את גארפילד כבן אדם, כנראה שמארי, האיש שלא ברור אם הוא צוחק עלינו או איתנו, היה הראשון שעולה לנו בראש.

10. רמי - "רטטוי"

במקום בו נכשלים בני אדם, שם מגיע זמנן של החיות. רמי מוכיח שגם במקום הכי מלוכלך בפריז, יש יופי ובמחי תבשיל רטטוי אחד, הפך את החיה הכי שנואה למבריקה. רמי הוא לא רק שף מדרגה ראשונה, אלא גם מציל חיים (או קריירות) ומלמד אותנו שוב את הלקח החשוב על הספר והכריכה. לא קל להשתכנע לאכול משהו שעכברוש הכין, אבל רמי מכין את הרטטוי הכי טוב בפריז ומי שמסרב לטעום ממנו מפסיד את מנת חייו. אפילו במישלן פירגנו.

9. איה - "פו הדוב"

איה הוא החיה החריגה ברשימה, האנדרדוג הראשי. בזמן שתפקידן של החיות בקולנוע הוא בעיקר לבדר ולחמם את הלב, איה שובר לנו את הלב עם הדיכאון הקיומי שלי. הוא יוצא מהשבלונה של החיה החמודה והאופטימית ומכניס אותנו לעולם שכולו עצב, פריווילגיה מפוקפקת ששמורה בעיקר לבני אדם. זהו גם סוד הקסם של איה, הוא אנושי ופגיע כמו שרבים מבני האדם לא מסוגלים להיות, ובזכות זה שמור לו מקום של כבוד ברשימה. איה, אל תהיה עצוב. אנחנו נאהב אותך תמיד.

8. סימבה - "מלך האריות"

"מלך האריות" הוא אחד מסרטי האנימציה האהובים והרווחים ביותר בכל הזמנים והרבה בזכות סימבה, שמוביל את הסרט. סימבה הוא דוגמא קלאסית לגיבור בסרטים מצוירים, כשהוא מצליח לשלב תמימות ילדותית עם בגרות נפשית שמאפשרת לו להתפתח כדמות לאורך כל הסרט. לא בכדי מצליח סימבה להיות מוקף בדמויות משנה כל כך מוצלחות, אי אפשר לא לחבב את גור האריות המאוהב. 

7. טות'לס - "הדרקון הראשון שלי"

לא קל להיות המיתוס הכי מפחיד בעולם כשאתה פצוע. ההיכרות הראשונה שלנו עם טות'לס היא מספרי ההיסטוריה של הויקינגים, בו הוא מתואר כדרקון הכי מסוכן שמעולם לא נראה בציבור. דווקא היקאפ הגמלוני מצליח לפגוע בו בדרך לא דרך, להתקרב אליו ולשבור את המחסום הבלתי אפשרי בין אדם לדרקון. בזכותו אנחנו מגלים כמה חמוד ומקסים יכול להיות דרקון קטלני, עד לרגע שבו הוא מחליט להתחלק אתכם בארוחת הצהריים.

6. טמפר - "במבי"

ידעתם שטמפר הוא דוד של רוג'ר ראביט? לא ברור מה הקשר בין הארנובון התמים והמתוק הזה לסליזיות והתחכום של הארנב שהולך לישון כל לילה עם ג'סיקה ראביט. אבל בכל מה שקשור למשפחה, אנחנו משתדלים לא להתערב. טמפר, בניגוד לדודו, הוא החיה שאי אפשר לא לאהוב, עד כדי כך שקשה להתאפק ולא להושיט יד למסך ולנסות לדגדג אותו בבטן. העובדה שהמדובב שלו היה זאטוט בן 4, רק מגבירה את החשק לאמץ אותו אלינו.

5. נמו - "מוצאים את נמו"

דג שושנון! מדבר! האמת, בכל מה שקשור ל"מוצאים את נמו", המלחמה די קשה. דורי היא חברת אמת מלאת חוכמת חיים וקראש הזכיר לנו כמה יפים הם צבי הים, אבל כל זה לא היה קורה בלי הדג שהצליח לאחד את כולם. האנושיות של נימו, אפשרה לעולם לראות את דגי הנוי בצורה שונה ממה שתפסנו אותם עד כה. המסר של "דגים הם חברים, ולא מזון" עובר בצורה נפלאה בזכות אותן דמויות אמיצות. נמו הוא לא רק דג חמוד, הוא גם מצליח להעביר לנו מסר לא פשוט בכלל ולכן מגיע לו מקום של כבוד ברשימה.

4. אוגי - "הארטיסט"

אם היה צדק בעולם, הכלב החמוד ביותר שנראה אי פעם על מסך קולנוע היה מקפץ לפודיום בטקס האוסקר 2012, ונובח את תודתו לאקדמיה. עם כל הכבוד לקריירה הדועכת של ג'ורג' על רקה עלייתה של פופי מילר, הרגעים המרגשים באמת של הסרט הזה שייכים לג'ק טרייר המדהים הזה. אוגי לא רק מחקה אנשים בצורה מושלמת ומציל אותם משריפה, הוא גם מלמד אותם קצת על פרופורצית. קל לעבור את הקשיים בחיים כשהחבר הכי טוב שלכם מחכה לכם בבית ומכשכש בזנב.

3. טימון ופומבה - "מלך האריות"

"מלך האריות" הוא לא סרט קל, הוא עוסק בבגידה, רוע אנושי (אז מה אם מדובר בחיות, כולנו יודעים שהביקורת האמיתית היא עלינו ולא על חבורת אריות), קנאה ורצח. טימון ופומבה הופכים את הסרט מטרגדיה אפלה, לכזה שמצליח להיות קליל וכיפי בו זמנית. "אקונה מטטה" הוא לא רק אחד השירים הכי זכורים ואהובים בהיסטוריה של דיסני, אלא גם ההוכחה שעם חברים טובים הכול אפשרי.

2. סבסטיאן - "בת הים הקטנה"

נכון שסבסטיאן הוא לא החיה הכי שומרת סוד בממלכת הים, אבל הוא מפצה על כך כחבר נאמן. מלבד היותו די גרובי יחסית לסרטן, הוא לא זז מאריאל ולא מפחד להתערב כשהיא נכנסת לצרה. סבסטיאן הוא המלאך השומר של בת הים ההרפתקנית, גיבור על לסוגו והסיבה שאנחנו לא מסוגלים לאכול מרק סרטנים, לא משנה כמה מבטיחים לנו שזה טעים.

1. בלו - "ספר הג'ונגל"

מצד אחד, באלו מצליח להיות סמכותי ולשמש כדמות אב למוגלי. מצד שני, הוא די עצלן ויתרונו הגדול ביכולתו ליהנות ולחיות את החיים הפשוטים. נשמע מוכר? הרבה מהחיות בסרטי דיסני שהגיעו אחריו, המשיכו את אותה המסורת של אפיזודה קומית עם מוסר השכל. בשביל זה יש חיות, שילמדו אותנו שהפשוט הוא טוב וישאירו אותנו עם רגליים על הקרקע. כולנו צריכים קצת באלו לצידנו.