הסערה סביב הקרנת הסרט "פוקסטרוט" בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז מסרבת לשכוך, וכעת הגיב בנושא גם במאי הסרט שמוליק מעוז. אתמול פרסם עיתון "הארץ" כי שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן נון לא תשתתף באירוע הפתיחה של הפסטיבל בעקבות ההחלטה להקרין את הסרט. לפי הפרסומים, שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי בכוונתה לפנות למשרד החוץ בבקשה לבטל את התמיכה בפסטיבל, ובהמשך הוחלט כי השגרירה לא תשתתף באירוע.

ממשרד החוץ נמסר בנוגע לביטול השתתפות השגרירה: "השגרירות אינה נוהגת להתערב בשיקולים האמנותיים של הנהלת הפסטיבל, ומכבדת סרטים ויוצרים ישראלים שהוזמנו להשתתף בו. יחד עם זאת, בדצמבר האחרון, המליצה השגרירות להנהלת הפסטיבל, כפי שעשתה גם בעבר בהזדמנויות אחרות, על בחירת סרט ישראלי שאינו מעורר מחלוקת, ומתאים לערב הפתיחה החגיגי, הכולל בעיקר קהל תורמים יהודי, הפוקד בנאמנות את הפסטיבל בכל שנות קיומו .הנהלת הפסטיבל, משיקוליה, בחרה שלא לקבל את ההמלצה. לפיכך הורה משרד החוץ לשגרירה שלא להיות נוכחת בטקס הפתיחה".

מנהלת הפסטיבל הלן שומאן אמרה ל"הארץ" כי נציגת התרבות בשגרירות ישראל בפריז פנתה אליה בבקשה להחליף את סרט הפתיחה: "היא פנתה אלי וביקשה מאוד בעדינות, 'אולי תקרינו סרט אחר במקום 'פוקסטרוט', כי שרת התרבות מירי רגב נמצאת איתו במלחמה כבר הרבה זמן'. אבל אני כאמור סירבתי".

הבוקר הגיב לפרשה במאי הסרט שמוליק מעוז, ופרסם פוסט בפייסבוק בו הוא נמנע לחלוטין מאזכור שמה של שרת התרבות, וכן שיבח את שומאן על כך "שעמדה בלחצים ולא התפשרה על זכותה וחובתה לעצב את דמותו של הפסטיבל כך שישקף באופן אפקטיבי את הבציר של השנה האחרונה... הלן הגיבה לסבוטאז' שנפל עליה באצילות נחושה, לא מצמצה מול עוד ניסיון מטורלל לחבל בחופש היצירה, והצרפתים אוהבים את תגובתה ויחזירו לפסטיבל ולקולנוע הישראלי הרבה אהבה".

מעוז התייחס לקריאות לביטול התמיכה של משרד החוץ בפסטיבל, וטען כי הסכום שישראל מעניקה הוא סמלי, וכי הפסטיבל מקדם את היצירה הישראלית בצורה משמעותית: "פסטיבל הקולנוע הישראלי בפאריז הוא פלטפורמה משמעותית לקידום ושיווק יצירה ישראלית בצרפת, והוא מושך אליו את מיטב המפיצים, משקיעים, מפיקים ועיתונאים. צרפת היא הצרכנית הכי גדולה של קולנוע ישראלי באירופה... משרד החוץ מעניק לפסטיבל תמיכה סמלית של 8,000 יורו בשנה, ומדינת ישראל מקבלת בתמורה כמה מיליונים טובים שמייצרים סרטים שלנו עלינו".

מטעם השרה מירי רגב לא נמסרה תגובה.

mako תרבות בפייסבוק