רגע אחרי שחגיגות השבועות יסתיימו כאן אצלנו, ייפתח בצרפת פסטיבל הסרטים הנוצץ ביותר בעולם בפעם ה-66. ההקרנה של "גטסבי הגדול", שזוכה לביקורות צוננות במיוחד ברחבי העולם, תהיה האירוע שיפתח 12 ימים של שטיחים אדומים, כוכבים זוהרים ותמונות של משתזפות טופלס על חופי קאן. לקראת סוף החודש נדע למי בחר צוות השופטים, בראשות סטיבן שפילברג, להעניק את הפרס הגדול. עד אז בחרנו עבורכם את הסרטים הבולטים ביותר שיסתובבו בפסטיבל השנה.

בתחרות הרשמית

אין תמונה
עו"ד שרון נהרי
המהגר ("The Immigrant")

גם גדולי הבמאים בעולם מתקשים לעבור את הסינון הקפדני של ועדת הקבלה בפסטיבל קאן. ג'יימס גריי יציין השנה את הפעם הרביעית ברציפות בה עבר את הסינון לאירוע היוקרתי עם סרטו המדובר ביותר עד כה. הדרמה התקופתית משופעת הכוכבים (חואקין פיניקס, מריון קוטיאר, ג'רמי רנר) מציגה את סיפורה של מהגרת בשם סוניה (קוטיאר), שנופלת בקסמיו של אדם מרשים ואפל (פיניקס) רק כדי להיות מובלת בעל כורחה לעבודה בזנות. ההערכות המוקדמות הן שהסרט הזה עוד ידבר חזק בעונת הפרסים של הוליווד בסוף השנה.

יפה ואמיצה ("Young & Beautiful")

פרנסואה אוזון הצרפתי הוא לא רק אחד מהיוצרים הצרפתים המובילים בעולם כיום, גם בישראל התפתחה בשנים האחרונות קהילת מעריצים אדוקה שדואגת לא לפספס אף אחד מסרטיו החדשים. הסרט איתו מגיע אוזון לקאן מצליח לעשות הרבה רעש עוד לפני הקרנת הבכורה שלו. כמיטב המסורת גם הפעם הוא יתמקד בחלקים הפרובוקטיביים יותר של החברה הצרפתית. כל מה שידוע בינתיים הוא שמדובר בסיפורה של צעירה בת 17 (מארין ואקט, שכיכבה גם בסרטו הקודם), שמגלה את מיניותה באמצעות "ארבע עונות וארבעה שירים". מכאן תנו לדמיון שלכם להשתולל.

רק אלוהים סולח ("Only God Forgives")

לפי חלק לא מבוטל מהמבקרים המובילים בעולם, סרטו החדש של ניקולס ווינדינג רפן ("דרייב") הוא אחד הפייבוריטים הבולטים לזכייה ב"דקל הזהב" השנה. אחרי ההצלחה המסחררת של סרטו הקודם, נטש רפן את הוליווד והרחיק עד תאילנד כדי להביא מותחן פשע אלים, מדמם ומרהיב ויזואלית כמו שרק הוא יודע לייצר. העלילה עוקבת אחרי סיפורו של ג'וליאן (ריאן גוסלינג), מבריח סמים שנשלח על ידי אמו (קריסטין סקוט תומאס), מנהלת ארגון הפשע הגדול ביותר במדינה, לאתר ולסגור חשבון עם האנשים שרצחו את אחיו.

אין תמונה
עו"ד שרון נהרי
נברסקה ("Nebraska")

צריך לקרות משהו מאד יוצא דופן כדי שהסרט הזה לא ימשיך עד לישורת האחרונה בטקס האוסקר. הסרטים והתסריטים המורכבים של אלכסנדר פיין ("דרכים צדדיות", "הצאצאים", "אודות שמידט"), זוכים תמיד לאהדת המבקרים והקהל בעולם ואין שום סימן לכך שהסטטיסטיקה תישבר דווקא הפעם. נברסקה (שחלקים נכבדים ממנו צולמו בשחור-לבן) מתאר את מסעם של אב ובנו (וויל פורטה וברוס דרן) ממונטנה לנברסקה במטרה לגבות פרס של מיליון דולר בתחרות מקומית. בדרך צפויה מערכת היחסים הקרירה שידעו בחייהם לעבור בחינה מחודשת ומרגשת.

בתוך לואין דייויס ("Inside Lewin Davis")

האחים כהן אוהבים מאד את פסטיבל קאן (זכו עם 'פארגו' בפרס דקל הזהב ובשני פרסי במאים) ונראה שזה גם המקום הטוב ביותר להציג בו לראשונה עוד הברקה יצירתית משלהם. אחרי שחקרו כמעט כל ז'אנר אפשרי בסרטיהם השונים, צוללים הפעם האחים אל סצנת הפולק של שנות ה-60. על רקע פסקול נפלא של שירי התקופה יתאר הסרט את סיפורו של מלחין מתחיל (אוסקר אייזק), שמנסה למצוא את דרכו על הבמה הגדולה בעולם: ניו יורק. לפחות ממה שניתן ללמוד מהטריילר הטון שילווה הפעם את הסרט הרבה יותר מלנכולי בהשוואה לאופי הקליל ומלא ההומור של האחים, ודווקא זה הופך אותו מסקרן ובעל פוטנציאל גדול עוד יותר. הקאסט המרשים כולל גם את קארי מוליגן, ג'סטין טימברלייק וג'ון גודמן.

אין תמונה
עו"ד שרון נהרי
רק אוהבים נשארים בחיים ("Only Lovers Left Alive")

מיליוני חובבי ערפדים ברחבי העולם מחכים מאז 2008 לפיצוי על הטראומה המתמשכת שנגרמה להם ב"דמדומים", יכול להיות מאד שהסרט הזה הוא בדיוק התרופה שלה חיכינו. העלילה מתארת את סיפור אהבתם של אדם (טום הידלסטון), ערפד שמכוון את מסע הציד שלו לעבר תעשיית מוזיקת האנדרגראונד, שם הוא פוגש באווה (טילדה סווינטון), ערפדית יוצאת דופן, והשניים מנהלים סיפור אהבה שנמשך על פני מספר מאות. מבקרים שזכו לצפיות מוקדמות בסרט מספרים על פסטיבל ויזואלי מטורף, מקורי ומעורר מחשבה בכיכובם של שניים מהשחקנים הטובים ביותר בתעשייה כיום.

אין תמונה
עו"ד שרון נהרי
ונוס בפרווה ("Venus In Fur")

רומן פולנסקי עובר מהפך משמעותי בשנים האחרונות כשעבר מסרטים רחבי יריעה כמו "הפסנתר" לדרמות משפחתיות מעוטות משתתפים בלוקיישנים קטנים וסגורים, כמו ב"אלוהי הקטל" מ-2011. סרטו החדש הוא המשך ישיר לקו הזה עם סרט באורך מלא שכולל שתי דמויות בלבד: תומאס (מת'יו אמרליק), במאי קולנוע שמחפש בקדחתנות אחר שחקנית ראשית שתענה על הציפיות שלו, וונדה (עמנואל סיגנר), שחקנית שמנסה לשכנע אותו בכל מחיר שהיא האישה שאותה חיפש.

מחוץ לתחרות

הקונגרס ("The Congress")

אחרי ההצלחה הגדולה של "ואלס עם באשיר", חוזר ארי פולמן בפעם השנייה לפסטיבל קאן עם סרט חדש ועמוס בכוכבים. ההפקה הפעם היא גרמנית-צרפתית, אבל ספק אם זה ימנע את תחושת הגאווה הלאומית, אם וכאשר יצליח הקונגרס לזכות בתחרות הבמאים, המתנהלת במקביל לתחרות הרשמית. גם הפעם בחר פולמן להציג את החזון שלו באמצעות אנימציה. שחקנית מזדקנת (רובין רייט) מקבלת על עצמה את העבודה האחרונה בהחלט, אלא שההחלטה הזו משפיעה על חייה בדרכים שלא חשבה. לצד רייט יופיעו בסרט גם הארווי קייטל, פול ג'יאמאטי ודני יוסטון.

תחנת פרוטווייל ("Fruitvale Station")

הזוכה הגדול של פסטיבל סאנדנס ואחד הסרטים המדוברים של השנה הקרובה. בסרט הביכורים שלו מביא הבמאי ריאן קוגלר סיפור המבוסס על אירוע טראגי שהתרחש בלוס אנג'לס 2008 בו ירו שוטרים למוות בצעיר שחור ולא חמוש. מייקל בי. ג'ורדן (שמסומן כאחד הכוכבים העולים בתעשייה כיום) מגלם את אוסקר, צעיר שחור, העושה את דרכו חזרה הביתה לאשתו ובתו הקטנה, תוך שהוא נתקל בחברים, משפחה ואויבים שגורמים לו לחשבון נפש עם עצמו רגע לפני שאירוע אחד משנה את חייו לנצח.

בלינג רינג ("The Bling Ring")

כל כך הרבה הייפ בסרט אחד, את ההקרנה הזאת אף אחד בקאן לא ירצה להחמיץ. סופיה קופולה מביאה את מה שצפוי להיות הגרסה האיכותית והרצינית יותר ל"ספרינג ברייקרס" השערורייתי. הסיפור מתאר את קורותיה האמיתיים של חבורת צעירים עם חלומות להתפרסם, שמחליטה לעשות זאת על ידי פריצה לבתים של כוכבים מפורסמים. בראש החבורה עומדת אמה ווטסון, שהחומרים בכיכובה שיצאו עד כה מההפקה, שוברים בשיטתיות כל זכר לילדה הטובה מהוגוורטס. ביקורות חיוביות מהפסטיבל עוד יכולות להפוך אותו לאחד הלהיטים הגדולים של המשך השנה.

מאחורי החנוכייה ("Behind The Candelabra")

יכול להיות מאד שמדובר בסרטו האחרון של סטיבן סודרברג בעתיד הנראה לעין. הבמאי בן ה-50, שהוציא תחת ידיו לא פחות מ-10 סרטים בחמש השנים האחרונות, הודיע שהוא מתכוון לקחת חופשה ארוכה ללא תאריך סיום אחרי הסרט הזה. העובדה הזאת בלבד הופכת את הדרמה הביוגרפית על חייו של  אחד האמנים האקסצנטריים ביותר בהיסטוריה, ליבראצ'י. מייקל דאגלס ייכנס לנעליו של הפסנתרן והזמר האגדי בסיפור המבוסס על הביוגרפיה הרשמית שלו, בה מתוארת מערכת היחסים הסוערת שניהל עם מאהבו הצעיר, סקוט ת'ורסון (מאט דיימון).

אין תמונה
עו"ד שרון נהרי
כחול הוא הצבע החם ביותר ("Blue Is The Warmest Color")

מבוסס על רומן גרפי פרובוקטיבי המתאר את סיפור אהבתן של שתי מתבגרות: אדל  ואמה (ליה סיידו, אחת הכוכבות העולות בצרפת), שסימן ההיכר שלה הוא שיערה הצבוע כחול. ככל שהאהבה ביניהן גוברת עולה גם המתיחות והקשיים להתמודד עם השיפוטיות של המשפחות והחברים. לא בטוח שהגרסה שתוצג בפסטיבל (שלוש שעות) תגיע גם לקהל הרחב, אבל מומחי קולנוע מחכים בקוצר רוח לחוות את מלוא הקשר המורכב בין השתיים, שמוגדר כ"סיפור אהבה דרמטי, קשה ומאתגר".

אין תמונה
עו"ד שרון נהרי
מעל הגבעה ("A Strange Course of Events")

את הייצוג הישראלי של השנה בפסטיבל יישא על גבו סרטו החדש של רפאל נדג'ארי (שכבר הופיע בתחרות הרשמית עם "תהילים" ב-2007), שיתמודד אף הוא במסגרת "שבועיים של במאים", המתנהלת במקביל לתחרות הרשמית. הסרט, בכיכובם של מוני מושונוב, אורי פפר ומיכאלה עשת, מביא את סיפורו של גבר גרוש שמנסה להמיר את הבדידות בביקור אצל אביו, אותו הוא מאשים בכל בעיותיו, אלא שהמפגש בין השניים מצליח לעודד אותו בדרכים מפתיעות. הסרט הופק בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין עיריית חיפה למשרד הכלכלה, בניסיון  להפוך את חיפה לעיר הקולנוע של ישראל.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו