אין תמונה
"יצירה רבת עוצמה". הנוער
פסטיבל הקולנוע של עיר הבירה ננעל הערב (חמישי) בפעם ה-30 עם טקס הפרסים המסורתי. את פרס חג'ג', התואר היוקרתי ביותר בתחרות הרשמית, קטף "הנוער", סרטו של הבמאי תום שובל. הסרט מגולל את סיפורם של שני אחים, יקי ושאול, נערים מתבגרים החולקים ביניהם קשר עמוק וייחודי. לאחר שאביהם איבד את עבודתו ומצבם הכלכלי מידרדר, מחליטים השניים לעשות יחד הכל כדי למנוע מהמשפחה להתפרק. בסרט מככבים: דויד ואיתן קוניו, משה איבגי, שירילי דשא וגיטה אמלי.

"אנו מאמינים כי זוהי יצירה רבת עוצמה מהסוג שלוכד ומביע בדידות מעיקה, החורגת הרבה מעבר לסיפור שהיא מגוללת", נכתב בנימוקי השופטים לבחירה. הפרס על שם ענת פרחי ז"ל לסרט ראשון או שני של יוצר ניתן למיה דרייפוס, במאית "ההיא שחוזרת הביתה". בסרט מגלמת טלי שרון אישה שחוזרת לבית הוריה לאחר שנישואיה התפרקו ומתאהבת במנהל התיכון המקומי. חבר השופטים כינה את הסרט "יצירה עוכרת שלווה, המאתגרת ללא הרף את צופיה".

פרס התסריט ע"ש ענת פרחי ניתן לעדי עדואן עבור הסרט "ערבאני", העוסק בגבר דרוזי שחוזר לכפר הולדתו אחרי נתק של 17 שנים. שני הזוכים הגדולים בפסטיבל צירפו להצלחה גם את פרסי המשחק: טלי שרון זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על הופעתה ב"ההיא שחוזרת הביתה", בעוד האחים דוד ואיתן קוניו התחלקו בפרס השחקן הטוב ביותר ב"הנוער".

על פי נתוני מארגני הפסטיבל, הגיעו השנה כ-80,000 בני אדם להשתתף בחגיגת הקולנוע בעיר הבירה. במקביל לתחרות הרשמית, הוצגו הקרנות בכורה של כמה מהסרטים הבולטים של השנה מהעולם. ביניהם "תחנת פרוטוייל", זוכה פסטיבל סאנדנס ו"אחרי חצות" של הבמאי ריצ'רד לינקלייטר. הקרנות הסרטים יימשכו עד יום ראשון הקרוב.

אין תמונה
"דרמה מורטת עצבים". משפטי חיים
רשימת הזוכים המלאה:

פרס חג'ג' לסרט באורך מלא (100,000 שקל): "הנוער"

פרס ון ליר לסרט תיעודי (35,000 שקל): נורית קידר וירון שני ("משפטי חיים")

פרס ענת פרחי ז"ל לסרט ראשון / שני (25,000 שקל): מיה דרייפוס ("ההיא שחוזרת הביתה")

פרס התסריט על שם ענת פרחי (25,000 שקל): עדי עדואן ("ערבאני")

פרס חג'ג' לשחקנית הטובה ביותר (10,000 שקל): טלי שרון ("ההיא שחוזרת הביתה")

פרס חג'ג' לשחקן הטוב ביותר (10,000 שקל): דוד ואיתן קוניו ("הנוער")

פרס חג'ג לעריכה הטובה ביותר (10,000 שקל): ז'ואל אלכסיס ("הנוער")

פרס חג'ג' למוסיקה הטובה ביותר (10,000 שקל): רן בגנו ("פלסטלינה")

פרס ון ליר לצילום הטוב ביותר (10,000 שקל): שי פלג ("ההיא שחוזרת הביתה")

פרס ון ליר לסרט סטודנטים קצר (20,000 שקל): יותם בן דוד ("הישארות")

פרס אדלי הופנברג לסרט עצמאי קצר (15,000 שקל): תמר ברוך ("גלוריה")

>> בואו לפייסבוק שלנו