לאחר שנפצע בצילומי הסרט הבא בסדרת "משימה בלתי אפשרית", טום קרוז ממשיך להסתבך עם פעלולים, כשהפעם פרשה ישנה יותר ממשיכה לרדוף את הכוכב המתוסבך. משפחותיהם של שני טייסים שנהרגו במהלך צילומי הסרט "תוצרת אמריקה" תובעים את מפיקי הסרט ומאשימים את קרוז ואת הבמאי דאג לימן ברדיפה חסרת אחריות אחר סצנות אקשן מסובכות ומסוכנות. קרוז עצמו לא הגיב להאשמות, אך לימן וכוכבת הסרט שרה רייט אולסן נחלצו להגנתו.

שני הטייסים נהרגו בהתרסקות מטוס קל במסגרת צילומי הסרט בקולומביה, טייס שלישי שרד את התאונה אך נותר משותק בפלג גופו התחתון. הטיסה שהובילה להתרסקות לא הייתה כחלק מהצילומים ולא כללה פעלולים מיוחדים, אך משפחות ההרוגים טוענות כי הרצון של קרוז ולימן ליצור "סרט מלא אקשן מסוכן" תרם למותם.

לפי כתב התביעה, "הדרישות הנובעות מהצילומים בקולומביה, יחד עם הרצון הנלהב של קרוז ולימן לצילום מספר רב של סצנות טיסה מורכבות, שהאריכו את ימי הצילום והוסיפו ימים ללוח הזמנים. בעיות בתכנון, בתיאום, בלוח הזמנים ובאמצעי הבטיחות, כולם באחריות הנתבעים - גרמו לכך שטייס לא מתאים ולא מוכן למשימה נדחק להטסה מסוכנת של מטוס וינטג' בהרים לא מוכרים ובמזג אוויר מסוכן".

התובעים טענו גם כי אחד המפיקים הגיש תלונה לחברת הביטוח של הסרט בנוגע להתנהגותם של קרוז ולימן. לפי התביעה, אותו מפיק עלום שם כתב בתלונה: "דאג לימן וטום קרוז מוסיפים סצנות שלמות וצילומי טיסה לא מתוכננים. הייתי צריך להביא איש בטיחות שיכניס אותם לסדר. ב-48 השעות האחרונות זה הפך להיות החרא הכי מטורף שאי פעם טיפלתי בו".

בכתב התביעה נרשם כי המפיק אמר שזהו "הפרויקט הכי מסוכן שנתקלתי בו" והזהיר מפני הסכנה הטמונה בהתנהלות הכוכב והבמאי: "אין לכם מושג באיזה סכנה קרוז ושאר צוות הטייסים נמצאים כל פעם שאנחנו עולים על מטוס. יש קו דק מאוד בין שמירה על כל הפעולות האוויריות בטוחות ומצב בו תתרחש תאונה. תבטחו בי!".

>>טום קרוז מפתיע ב"תוצרת אמריקה": ביקורת סרט

למרות ההאשמות כלפיהם, לימן וקרוז אינם נתבעים בעצמם, אלא רק המפיקים הראשיים וחברת ההפקה. אך גם אם הם לא נמצאים בסכנה משפטית, הטענות פגעו בעצב רגיש, בין השאר בשל העובדה שהשחקן והבמאי שניהם טייסים חובבים. רייט אולסן, שכיכבה בסרט לצד קרוז, הגנה על ההפקה בראיון למגזין "PEOPLE": "הם היו נהדרים בכל הנוגע לבטיחות מכל מה שראיתי. למען האמת, טסתי עם טום במהלך הסרט והוא טייס נהדר. הם גם בדקו הכל אלף פעם לפני שאפילו הגענו לשם".

לימן הגיב גם הוא להאשמות, או יותר נכון סרב להגיב. כשנשאל על הנושא בראיון לאתר "Vulture", לימן אמר: "אין לי מה לומר בנושא, רק שאני טייס וטום קרוז הוא טייס. אני לא יודע שום דבר ספציפי בקשר לתקרית, בגלל שהיא לא התרחשה במהלך הצילומים, הם רק העבירו את אחד המטוסים. אני רק הולך להגיד שזו תזכורת - משהו שכל הטייסים יודעים - תזכורת לכך שטיסה זה ממש מסוכן. לא במטוסים מסחריים, אני לא רוצה להפחיד אנשים שהולכים לעלות על טיסה מסחרית. טיסה מסחרית זה אחד המקומות הכי בטוחים בעולם".

מתוך אהבה בשחקים (יח``צ:  יחסי ציבור )
חיבה יתרה למטוסים. טום קרוז ב"אהבה בשחקים" | יח``צ: יחסי ציבור

לסיכום, טיסה זה ממש מסוכן, וגם הכי בטוח בעולם, ההפקה הייתה מאוד זהירה אבל הטייסים היו צריכים לדעת שהם מסכנים את חייהם, וטום קרוז הוא טייס נהדר. בהוליווד כמו בהוליווד, הברגים נופלים, אנשים מתים, אבל מכונת המזומנים ממשיכה לנוע בלי הפסקה (וטום קרוז גבר גבר, כמובן).

mako תרבות בפייסבוק