1.הכוכבים שותים

בניגוד לטקסים הפורמליים הגדולים האחרים, גלובוס הזהב ידוע בתור נשף בו מאכילים (ובעיקר משקים באלכוהול) את האורחים המפורסמים. לכן, ככל שהטקס מתארך והכוכבים מתבסמים, אפשר לבנות על יציאות מצחיקות. הטיפה המרה שיורה גסויות בסוף ההצגה, מופיעה כבר בתחילתה: בכניסה לשטיח האדום מחוץ לבוורלי הילטון התייצב צי של דיילים נאים עם בקבוקוני שמפניה אישיים, שרק חיכו לחלק אותם ולהתחיל את החגיגה שנייה אחרי שיוצאים מהלימוזינות. לחיים!

2.השוטרים דרוכים

כבר בשעות המקדימות לטקס הסתמן הטרנד של עונת הטקסים שיוצאת לדרך עם גלובוס הזהב – האבטחה הכבדה. לאחר שבועות של כוננות-על לאחר הפיגועים בפריז ובסן ברנרדינו שבקליפורניה, רשויות האכיפה בלוס אנג'לס הגבירו את ההיערכות יותר מתמיד. לפני שהשטיח האדום נפתח לכוכבים, הוא נסרק על ידי עשרות שוטרים, ונציגים של היחידה המיוחדת לסריקה ונטרול של מטעני חבלה, בליווי כלבים מיוחדים. לכל אורך הזמן בו פקדו המפורסמים את השטיח האדום ומאחורי הקלעים בזמן הטקס הם לא יכלו שלא להיתקל בשוטרים עם עיניים פקוחות לכל עבר.

3.העיתונאים זוללים

עוד דבר שלא חמק מעיניהם של המפורסמים (ליתר דיוק, אלו מהם שזכו) הוא הבופה העשיר שעמד לרשות צוותי העיתונאים וההפקה מאחורי הקלעים. השנה הלוקיישן היה בדיוק בין חדר הצלמים לבין חדר מסיבות העיתונאים. כל שחקן או יוצר שזכה בפסלון מצא את עצמו נגרר עם סוללת היחצ"נים (שמחכים מחוץ לאולם הנשפים ומוכנים לעבודה ברגע שהמיוצג שלהם זוכה) בין מזנון הפסטות, הסלטים והבירות, בתקווה שבגדי המעצבים לא יוכתמו ברוטב אלפרדו.

4. רייצ'ל מי?

איגוד העיתונאים הזרים (שעומד מאחורי טקס גלובוס הזהב) נודע בכך שחבריו בעיקר אוהבים למהר ולהמליך את הדבר החם הבא, קרי: להעניק פרס לסדרות חדשות מאוד ולכוכבים לא מוכרים, לפני שהחברים מהאמי יגנבו להם את הבכורה. לצד זכיותיהן של סדרות כמו "מיסטר רובוט" ו"מוצרט בג'ונגל" (שתיהן משודרות אצלנו בסלקום טיוי), שכבר זכו כבר לחיבוקי המבקרים, והמיני סדרה "וולף הול" שהאפילה במפתיעה על פייבוריטיות כמו "פארגו" ו"פשע אמריקאי", הייתה זו רייצ'ל בלום, כוכבת ויוצרת הסדרה החדשה "אקסית מטורפת", שזכתה בגלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסדרה הקומית - וגם בתואר "הבחורה שכולם שאלו מי היא ואיפה היא בכלל משחקת". אנחנו בישראל חייבים להיות בעדה, כיוון שמאחורי הקלעים שיתפה בלום הנרגשת כי את הזכייה היא הולכת לחגוג ברעננה! אחרי שנישקה את בעלה דן גרגור (בן לישראלים, מפיק ותסריטאי לשעבר ב"איך פגשתי את אמא"), השניים סיפרו לי כי פניהם מועדות לביקור משפחתי בארץ.

5. מוצרט מי?

הזוכים הלא ממש מוכרים בחלקו הראשון של הטקס גרמו למבוכה בחדר העיתונאים, לשם הם מגיעים כדי לענות לשאלות מיד לאחר הזכייה. כמה מהזוכים, כמו מפיקי "וולף הול" ואנשי "מוצרט בג'ונגל", נאלצו לעמוד מול המיקרופון ולחכות עד שיורידו אותם בהיעדר שאלות - או גרוע מזה, כשאחת העיתונאיות שאלה לשמותיהם.

6. הרגע של קוונטין

לפני ימים אחדים התקיים בלוס אנג'לס טקס פרסים אחר – טקס נבחרי הקהל, שידוע לשמצה בתור האירוע המבויים ביותר בתעשייה, בו המפורסמים הגדולים היחידים שמגיעים אליו עושים זאת מתוך ידיעה מראש שיזכו. בגלובוס הזהב הייתה הפעם סיטואציה דומה; מאחורי הקלעים ניתנה לעיתונאים התכנייה המלאה של מהלך הטקס, מי מגיש איזה פרס, באיזה תזמון בטקס ומיהם המועמדים. אלא שבתיאור לפרס הפסקול הטוב ביותר הופיעה הערה מיוחדת, לפיה הבמאי קוונטין טרנטינו יקבל את הפרס בשם אניו מוריקונה, המלחין האיטלקי האגדי שזכור מיצירותיו בסרטים "הטוב, הרע והמכוער" ו"סינמה פרדיסו". נכון שהמארגנים יוכלו לסייג ולטעון שזו הערה שנכנסה רק כבדרך אגב, כדי להבהיר שנבצר ממוריקונה להגיע, אבל סביר להניח שזו פשוט הזדמנות לעיתונאים הזרים להרוויח את טרנטינו על הבמה. את הפרס שאליו היה מועמד בקטגוריית התסריט הוא הפסיד לארון סורקין ("סטיב ג'ובס").

7. מחווה למיס יוניברס

ואף מילה על מתיחת "מיס עולם" של ג'יימי פוקס, שהכריז (כאילו בטעות) על זוכה אחר.

8. עוד ערב עגום ל-NBC

המפסידה הגדולה של גלובוס הזהב היא רשת NBC. למרות שהיא משדרת את הטקס בארה"ב באופן מסורתי, אף לא אחת מהסדרות שלה הייתה מועמדת. זה לא הפריע למערך היח"צ להנחית מגישות פרסים כמו אווה לונגוריה ואמריקה פררה, המקדמות סדרות חדשות ברשת, שגם חרשו טוב טוב את השטיח האדום בראיונות לגופי תקשורת מקומיים.

9. האמדריאן!

מי שמסיים קדנציה בסטייל הוא ג'ון האם, שקטף גלובוס זהב שני על "מד מן", לאחר שזכה לפני שמונה שנים על העונה הראשונה. מאחורי הקלעים הוא היה בעננים, תרתי משמע. האם, המתנשא לגובה 1.87 מ' (לא כולל את העקבים של נעלי הערב), נאלץ לעמוד בפישוק משעשע במהלך מסיבת העיתונאים כדי להגיע לגובה של המיקרופון בחדר. בעודו מדבר הגיע רגע הזכייה של סילבסטר סטאלון, שחזר לדמותו האגדית של רוקי בסרט "קריד", וזכה בגלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר בסרט דרמה. האם צפה במסך השידור הישיר ואמר "הלוואיי שהוא ירוץ במעלה המדרגות לבמה ויצעק 'אדריאן!' – זה יהיה אדיר".

10. להציל את מאט דיימון מקטגוריות פרסים מופרכות

הסרט "להציל את מארק וואטני", שהיה הצלחה קופתית גדולה בשנה החולפת, סיים את הערב עם שתי זכיות, כולל למאט דיימון, בקטגוריות הסרט הקומי הטוב ביותר. אמנם לא מדובר בדרמה כבדה ואפלה, אבל עדיין - לסווג אותו כקומדיה זה עוד משהו שרק העיתונאים הזרים של הוליווד יכולים לעשות, כדרך לפצל את הסיכויים שלהם לנסות ולקלוע לזהות הסרט שיזכה באוסקר. הבמאי רידלי סקוט לא ממש אהב את הקיטלוג הקומי. דיימון, שבנאומו הזכיר שזוהי הזכייה הראשונה שלו בגלובוס הזהב מאז 1998 (אז זכה על התסריט של "סיפורו של וויל האנטינג" שכתב עם חברו בן אפלק), הרגיש בנוח דווקא להתלוצץ. "הסרט שלנו היה בעצם מחזמר בכלל", אמר בהומור, "לכן לא הצלחתי לקטוף פרס במשך 18 שנים, הייתי צריך לעבוד על השירה שלי".

11. אל תעצרו את גאגא

לאור הנטייה של הטקסים להתארך ולייגע את הצופים יותר מהמתוכנן, הזוכים בשעה האחרונה קיבלו הנחייה לקצר את נאומם, ונאומי זכייה מרגשים (כמו אלו של ליידי גאגא ושל כוכבת "אימפריה" טראג'י פ. הנסון) כמעט ונחתכו על ידי מוסיקת הרקע שמסמנת להם לסיים. גאגא וטראג'י ממש לא אהבו את זה, וטרחו להשלים את תודותיהן מאחורי הקלעים. בתוך אולם הנשפים זה היה מייגע אף יותר. בהפסקות הפרסומות ביקש הכרוז מהקהל לא אחת "למחוא כפיים כשאנחנו חוזרים לאוויר, עוד מעט זה נגמר, מבטיחים".

12. נתראה בגראמי

מאחורי הקלעים סיפרה גאגא כי הפרויקט הבא שלה ל-2016 הוא אלבום חדש. במילים אחרות: אף כי "אימה אמריקאית" חודשה לעונה שישית, הרוזנת לא צפויה לשוב.

13. את ברשימת המוזמנים?

מיד לאחר הטקס ממהרים האורחים למצוא את דרכם למסיבה הלוהטת בעיר, כאשר אחת מהן היא זו שמקיימים ממש באותו מתחם אולפני FOX יחד עם מפיק העל הארוויי וויינסטיין. מי שלא הוזמן למסיבה הזו ונאלץ לנדוד ללוקיישן אחר בעיר עוכב במשך זמן רב נוכח פקק עצום ברחובות בוורלי הילס שעיכב את הלימוזינות והמיניבוסים (אין חנייה במקום, והאורחים כולם חונים ביעד מרוחק ממנו הם מגיעים וחוזרים מהטקס במיניבוסים מאורגנים). מי שהתייבשה קרוב לחצי שעה במקום היא לא אחרת מקייט בלאנשט, שמצאה עצמה עם בעלה והעוזרת האישית עומדת ליד הכניסה למסיבת של FOX משל הייתה הסלקטורית. לאחר שהבינה שהלימוזינה שלה לא באופק, היא מיהרה להסתתר, ולו כדי לחמוק מהצקות "אפשר סלפי?" מהעוברים והשבים. תוסיפו לזה את העובדה ש"קרול" בכיכובה, שנחשב למועמד מוביל לזכייה עם חמש מועמדויות, יצא מהערב בלי כלום. טוב נו, יש לה מספיק פרסים בארון.

טקס גלובוס הזהב (ערוך ומתורגם) ישודר הערב ב- 22:00 ב-yes Oh וב-yes VOD