1. הוריו של בראד פיט התעקשו לצפות בסרט למרות שבנם ניסה להניא אותם מכך. הם שינו את דעתם לאחר שצפו בסצנה בה טיילר דרדן (פיט) שופך על דמותו של המספר בסרט (אדוארד נורטון) חומצה כימית שגורמת לו לכווייה. לקח: כשהברירה היא בין להקשיב לבראד פיט לבין לא, תמיד תקשיבו לבראד פיט.

2. בתחילת הסרט, מיד לאחר הופעת אזהרת זכויות יוצרים, מבזיקה לשנייה ההודעה הבאה:

מועדון קרב (צילום: צילום מסך)
הודעה מטיילר | צילום: צילום מסך

3. בעבר התוודה במאי הסרט, דיוויד פינצ'ר, כי בכל סצנה בסרט מופיעה לפחות כוס אחת של סטארבקס.

4. למרות זאת סטארבקס ביקשו ששמם יוסר מבית הקפה שנהרס על ידי המועדון בסרט. שמו שונה ל"קפה גראטיפיסו".

מועדון קרב (צילום: באדיבות yes)
אחי, אתה בא ל"ללין"? | צילום: באדיבות yes
5. לפני הצילומים נורטון ופיט לקחו שיעורי איגרוף. זה עוד כלום, הם גם לקחו שיעורים בהכנת סבון. אם כבר, אז כבר.

6. עוד לפני שאנחנו מתוודעים לדמותו לראשונה, מופיע טיילר דרדן ברקע של ארבע סצנות שונות בסרט.

7. הסרט צולם ביותר מ-100 לוקיישנים שונים, מה שגרם לחריגה של 13 מיליון דולר מהתקציב ההתחלתי שלו שהיה 50 מיליון דולר. סרטו הבא של פינצ'ר, "החדר", צולם ברובו בלוקיישן אחד.

מועדון קרב (צילום:  באדיבות yes/Fox)
הכי קשוח שיש לו | צילום: באדיבות yes/Fox
8. בראד פיט ביקש מרופא השיניים שלו שישבור לו את השן הקדמית, כדי ליצור מראה יותר קשוח. מיד בתום הצילומים תיקן פיט את השן.

9. הלנה בונהם קרטר ביקשה שהמאפרת שלה על הסט, שהייתה ימנית, תאפר אותה ביד שמאל בלבד. היא האמינה שהאיפור הלא מקצועי ייתן למרלה סינגר חספוס שיהלום את הדמות.

מועדון קרב (צילום:  באדיבות yes/Fox)
ככה היא נראית עם עקבים | צילום: באדיבות yes/Fox
10. בונהם קרטר גם אולצה לנעול עקבים גבוהים לאורך רוב הסרט. זאת לאור הפרשי הגובה בינה (157 ס"מ של קוליות) לבין אדוארד נורטון (180 ס"מ של שרירים ואובדן שפיות).

11. לפני שליהקו את בראד פיט המפיקים בכלל זממו על ראסל קרואו. בסופו של דבר הם שוכנעו לקחת את פיט משתי סיבות: האחת, פיט היה כוכב רווחי יותר מקרואו (ועודנו). השנייה היא "שבעה חטאים", שיתוף הפעולה הקודם של פיט ופינצ'ר שזכה לביקורות מעולות.

12. מאט דיימון ושון פן שקלו לקחת את התפקיד של נורטון, אך ויתרו לבסוף.

אין תמונה
מרלה סינגר?
13. לנעליים (הגבוהות) של מרלה סינגר היו אמורות להכנס ריס ווית'רספון ושרה מישל גלר. הראשונה הייתה צעירה מדי עבור פינצ'ר. השנייה לא יכלה להתחייב מכיוון שהחוזה שלה עם "באפי ציידת הערפדים" לא אפשר זאת. גם קורטני לאב ווינונה ריידר נבחנו לתפקיד.

14. בסופו של דבר לוהקה בונהם קרטר, שנבחרה על ידי פינצ'ר אך ורק על סמך התפקיד שלה בדרמה התקופתית "כנפי היונה".

15. כחלק ממסע הגרילה שלו נגד העולם סיפר טיילר דרדן שהוא אוהב להכניס תמונות של איברי מין זכריים לתוך סרטים לכל המשפחה. אם תשימו לב טוב, תתקלו באחד כזה בסצנת הסיום של הסרט.

מועדון קרב (צילום:  באדיבות yes/Fox)
ספוילר: זה אותו בן אדם! | צילום: באדיבות yes/Fox
16. במהלך הסרט מושתלים לא מעט רמזים לכך שטיילר דרדן והמספר הם בעצם אותו אדם. לדוגמא, כשהשניים עולים לרכבת התחתית המספר משלם רק עבור כרטיס אחד, וכשטיילר נוהג במכונית המספר הוא זה שיוצא ממושב הנהג בסוף הנסיעה.

17. בשנה שיצא הסרט קיבלה להקתו של ג'ארד לטו, "Thirty Seconds to Mars" , אלבום פלטינה. זו הסיבה שבנאום שנותן טיילר דרדן במועדון הוא מיישיר את עיניו ללטו כשאומר "כולנו גודלנו על הטלוויזיה כדי להאמין שיום אחד נהיה מיליונרים וכוכבי רוק. אבל אנחנו לא". דווקא ללטו זה הצליח לא רע.

מועדון קרב (צילום: באדיבות yes/Fox)
45 קילו של אוכל ציפורים | צילום: באדיבות yes/Fox
18. חליפת השומן של בוב (הידוע גם בשמו "הגבר עם הציצים") שקלה יותר מ-45 קילו אותם עטה מיטלוף על גופו. החליפה מולאה באוכל לציפורים.

19. מספר הטלפון שנותנת מרלה סינגר למספר הוא גם אותו מספר טלפון שמופיע ב"ממנטו". זהו גם המספר של המסעדה ההונג קונגית בעיבוד הקולנועי ל"הרייט המרגלת" ושל דמות שובר הלבבות בגילומו של יו ג'קמן בסרט "מישהו כמוך".

20. שלושה ימים לקח לבראד פיט והלנה בונהם קרטר להקליט את קולות הסקס שנשמעים באחת הסצנות בסרט. העבודה הקשה השתלמה.

21. בפעם הראשונה בה מכה אדוארד נורטון את בראד פיט, המכה שקיבל פיט הייתה אמיתית. על הסט סוכם שנורטון יזייף את המכה, אבל דיוויד פינצ'ר לקח את נורטון ברגע האחרון לצד וביקש ממנו לתת מכה אמיתית, מה שגרם לנורטון להתפקע מצחוק ולפיט כאב מפתיע.

22. האופי האפל והאלים של הסרט גרם לאולפנים לדחות את יציאת הסרט פעמיים: מיולי לאוגוסט, ומאוגוסט לספטמבר. דעה רווחת היא שמטרת הדחיות הייתה להתרחק כמה שיותר מתאריך הטבח בתיכון קולומביין, ב-20 באפריל של אותה שנה.

צ'אק פלאניוק (צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL)
צ'אק פלאניוק. קיבל את הרעיון בחופשה | צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL
23. צ'אק פלאניוק, הסופר שעל ספרו התבסס הסרט, סיפר שאת הרעיון ל"מועדון קרב" קיבל בחופשה. פלאניוק הוכה לאחר שביקש ממספר מטיילים לשמור על שקט. כשחזר לעבודתו גילה שלמרות הסימנים שעל גופו, הקולגות שלו התנהגו כרגיל ושאלו אותו איך הייתה החופשה, מבלי להתייחס לפצעיו. הסופר הבין ששאלה כזו תגרור אינטראקציה אנושית קצת יותר מעמיקה מהרגיל, שאנשים מנסים להימנע ממנה. הוא מצא את הרצון לחסום אינטרקציות חברתיות מסוג זו כמרתקות, ועליהן ביסס את הסיפור.

24. הספר נשלח לאולפני פוקס עוד לפני יציאתו, אבל באולפנים לא ראו את הפוטנציאל. בסופו של דבר שני מפיקים קטנים הצליחו לשכנע מספר שחקנים לעשות הקראה של תסריט המבוסס על הסרט. הקלטת נשלחה לראש חטיבת "פוקס המאה ה-20" בזמנו, לורה זיסקין, שקנתה מפלאניוק את הזכויות לספר ב-10 אלף דולר.

25. באק הנרי, שכתב את התסריט ל"הבוגר" סירב לכתוב את התסריט ל"מועדון קרב" משום שהרגיש שהשניים דומים מדי. טיילר דרדן באמת מזכיר קצת את גברת רובינסון.

דיוויד פינצ'ר (צילום: Koki Nagahama, GettyImages IL)
דיוויד פינצ'ר. ניסה לקנות את הזכויות על הסרט | צילום: Koki Nagahama, GettyImages IL
26. מלבד פינצ'ר, יצרו בפוקס קשר עם הבמאים דני בויל, פיטר ג'קסון ובריאן סינגר (האחרון אפילו לא טרח לקרוא את הספר). בסופו של דבר נבחר פינצ'ר, שניסה בעצמו לקנות את הזכויות לספר לטובת עיבוד קולנועי.

27. כיאה לכל סרט קאלט "מועדון קרב" נחשב לכישלון יחסי בקופות בזמן יציאתו. סך הכל הכניס הסרט קרוב ל-100 מיליון דולרים, כשרק 37 מתוכם בארצות הברית.