כשמדברים על אהבה כמו בסרטים, עם נשיקות פרועות בגשם, דמעות ומשיכות דרמטיות באף, "היומן" בבימויו של ניק קסבטס מיד קופץ לתודעה. הדרמה הרומנטית מ-2004 כללה את כל המרכיבים הנכונים: נערה ממעמד נמוך, נער ממעמד גבוה, אהבה ראשונה ואז פרידה כואבת ואז שוב חזרה. כל הסיפור לא היה יכול להיות מוצלח כל כך, אלמלא לתפקידים הראשיים לוהקו שניים מהכוכבים הצעירים היותר לוהטים בהוליווד באותה תקופה (והאמת שגם היום): רייצ'ל מקאדמס וריאן גוסלינג.

אלא שכעת, עשור בדיוק ליציאת הסרט, מסתבר שמאחורי הקלעים היחסים בין השניים היו הכל מלבד רומנטיים. "אני כנראה לא אמור לספר את זה, אבל הם פשוט לא הצליחו להסתדר אפילו יום אחד על הסט", אמר קסבטס בראיון ל-VH1. "באחד מימי הצילום ריאן התקרב אלי, ובאותו רגע עמדו מסביבי משהו כמו 150 אנשים כי צילמנו סצנה גדולה, וצעק: 'ניק בוא לפה'. הוא עמד ליד רייצ'ל ואמר: 'אתה מוכן לקחת אותה מכאן ולהביא שחקנית אחרת?'. שאלתי 'מה?' והוא המשיך בשלו: 'אני לא יכול. פשוט לא יכול לעשות את זה איתה. אני לא מצליח לייצר מהקשר הזה שום דבר'.

הדרמה לא הסתיימה שם. על פי קסבטס השלושה נכנסו לחדר סמוך עם מפיק הסרט, ושם החלו מקאדמס וגוסלינג לצרוח זה על זה. "יצאתי, פשוט הלכתי משם", נזכר קסבטס, "ואיכשהו מאותו יום הדברים התחילו להשתפר מאותו רגע. הם פשוט הוציאו הכל החוצה. אני חושב שריאן כיבד אותה על כך שהיא התעקשה על הניואנסים של הדמות שלה. המשך הדרך לא היה שייט תענוגות, אבל זה היה רגוע הרבה יותר".

הסיפור של קסטבס לא ממש מתיישב עם העובדות שידענו עד כה על מערכת היחסים בין שני הכוכבים. סרטון מאחורי הקלעים שצורך לגרסת ה-DVD של הסרט, מספר דווקא על קשר נפלא בין השניים כמעט ממבט ראשון. לכך צריך להוסיף את העובדה שזמן קצר לאחר הסרט, הפכו גוסלינג ומקאדמס לזוג גם בחיים שמחוץ למסך. עד שתגיע התגובה של השניים לדברים, נצטרך להסתפק בהצהרה הזו מפרסי ה-MTV ב-2005.