המרוץ לפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר צפוי להיות עמוס בכוכבות עטורות פרסים ובזוכות עבר בפרס – מריל סטריפ על תפקידה בסרט "The Post", פרנסס מקדרמוט על "Three Billboards Outside Ebbing, Missouri" וג'ודי דנץ' על "להעיר את המלכה". אך למרות השמות הגדולים, ישנה שחקנית אלמונית אחת שמסומנת על ידי רבים כמועמדת רצינית לזכות בפרס היוקרתי: דניאלה וגה.

וגה היא שחקנית צ'יליאנית בת 28, שעשתה את התפקיד הראשון שלה בסרטו של סבסטיאן לליו "A Fantastic Woman" - והיא כבר זוכה לשבחים רבים על הופעתה. החלק שאפילו יותר מעניין, הוא שאם וגה אכן תהיה מועמדת לאוסקר היא תעשה היסטוריה ותהפוך לשחקנית הטרנסג'נדרית הראשונה שתהיה מועמדת לפרס.

Aquí casual para @revista_ya Producción @saralavinh Foto @ulises_nilo Maquillaje : Berni Silva

A post shared by Daniela Vega (@dani.vega.h) on


על פי הדיווחים, אולפני סוני המפיצים את הסרט בארה"ב, צפויים להשיק קמפיין לקידום מועמדותה של וגה, והביקורות הראשונות נותנות רוח גבית למאורע ההיסטורי: המגזין "הוליווד ריפורטר" קרא לה "תגלית מהממת", והמגזין "ניו יורק טיימס" סימן את הסרט כטוב ביותר בפסטיבל "טלורייד" בו הוקרן. וגה מגלמת את מרינה, זמרת ומלצרית במועדון לילה שמצאה אהבה עם גבר מבוגר בהרבה ממנה. כשהוא מת במפתיע, משפחתו מנסה לגרש אותה מדירתו ולהדיר אותה מהלווייתו. אך מרינה לא תיתן לאף אחד להעלים או להשתיק אותה, ותדאג לכך שקולה יישמע. 

למרות שבעבר הילרי סוואנק זכתה באוסקר על תפקיד מאתגר מגדרית בסרט "בנים אינם בוכים", הגיע הזמן שגם שחקנית טרנסית תקבל ייצוג על הבמה החשובה בהוליווד. הסרט צפוי לצאת להקרנות מסחריות עוד כמה חודשים, אך כבר עכשיו ניתן לצפות בטריילר, ולטעום קצת מההופעה המחשמלת של וגה:

 

mako תרבות בפייסבוק