אין תמונה
טופז ז"ל. רכושו מוערך ב-30 מיליון ש"ח
הסאגה הכי חיוורת בתולדות הקולנוע הגיעה בסופ"ש האחרון לסיומה עם יציאת החלק השני של "שחר מפציע", המבוסס על הספר האחרון בסדרת "דמדומים". עם רווחים של 2.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והייפ שרק סאגת בגידה סוערת בין כוכבי הסרט יכולה לייצר, היו מי שהימרו בהוליווד על סופ"ש ראשון שינפץ את השיא שקבעו "הנוקמים" ב-2012 (207 מיליון דולר). אלא שהנתונים הסופיים מקופות ארה"ב יביאו את הסרט האחרון רק למקום התשיעי במצעד כל הזמנים.

הבכורה העולמית שנערכה ביום שישי האחרון הסתיימה עם 71.2 מיליון דולר בקופות (שישי בהיסטוריה, מיד אחרי שני סרטים נוספים מהסדרה), אבל שבת מתונה יחסית תעמיד את הסכום הסופי של סוף השבוע על 141  מיליון דולר "בלבד" בצפון אמריקה (275 מיליון בעולם). מצד אחד חדשות טובות לאולפני "סאמיט", שכיסו את עלויות ההפקה כבר כעת ובונים על כמיליארד דולר נוספים לסך הכל הכללי. מצד שני, זה לא יהיה אפילו הסרט הכי מצליח בתולדות הסדרה.

אם נתוני הקופות עלולים לאכזב מעט את חובבי חובבי בלה ואדווארד, הם יתקשו למצוא נחמה בחוות הדעת של המבקרים. "אתם עומדים לשמוע הרבה על כך ש"שחר מפציע: חלק 2" הוא הסרט הטוב ביותר בסדרה", כותב פיטר טראוורס מה"רולינג סטון" בביקורת שהעניקה לסרט 2 כוכבים מתוך ארבעה, "זה כמו להגיד שהתקררות עדיפה על שפעת חזירים". אד ווייטפילד מבלוג הקולנוע "Theoohtray", היה קשוח אפילו יותר כשסיכם: "בואו נשכח שכל הדבר הזה התרחש אי פעם".

אין תמונה
טופז ז"ל. רכושו מוערך ב-30 מיליון ש"ח
נכון לרגע זה עומד אחוז הביקורות החיוביות לסרט באתר "רוטן טומאטוס" הפופולארי על 48% בלבד. ב"מטה קריטיק" התוצאות טובות מעט יותר (53 מתוך 100), אבל עדיין רחוקות מאד מלהרשים. מצד שני אולי כדאי שיסתכלו על הצד החיובי: תואר נשיקת השנה בטקס הפרסים של MTV  בטוח יהיה שלהם שוב.