טקס פרסי האוסקר נערך השבוע בסימן השינוי שמתחולל בהוליווד בשנה האחרונה, אך לצד ההתייחסויות הרבות למחאה הפמיניסטית ששוטפת את עיר הסרטים, הזוכה בפרס השחקן הטוב ביותר, גארי אולדמן, עורר גלים עם פרשייה ישנה שצפה בעקבות זכייתו. בשנת 2001 התגרש השחקן מבת זוגו לאחר ארבע שנות נישואים, ובסכסוך המשפטי ביניהם היא טענה, בין השאר, כי הכה אותה עם שפופרת טלפון. עם זאת, למרות שנראה כי מדובר במקרה נוסף בו הוליווד משתיקה האשמות נגד כוכביה, מכתב פתוח שפרסם בנם של אולדמן וגרושתו - דוניה פיורנטינו - האיר את הפרשייה המטרידה באור שונה לחלוטין.

עם היוודע דבר הזכייה, פיורנטינו דיברה עם האתר TMZ ומסרה בסרקזם: "מזל טוב גארי, ומזל טוב לאקדמיה שהעניקה את פרס האוסקר לשני גברים מתעללים. חשבתי שעשינו כבר את ההתקדמות הזאת. מה קרה לתנועת #MeToo?". הזוכה השני אליו התייחסה הוא שחקן הכדורסל קובי בריאנט, שהפיק את הזוכה בטקגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר, והואשם באונס בשנת 2003. למרות שנערכה חקירה פלילית, המקרה של בריאנט לא הגיע לבית משפט, ועלו טענות על הסכם פשרה שנסגר בין הצדדים.

טענותיה של פיורנטינו כלפי בן זוגה לשעבר מתייחסות לסכסוך הגירושים מ-2001, במהלכו טענו נציגיה של כי אולדמן היה מכור לאלכוהול וכדורים, שהתעלל בה נפשית ואף הכה אותה, כאמור, באמצעות שפופרת טלפון. אולדמן זכה באוסקר על גילומו של וינסטון צ'רצ'יל בסרט "שעה אפלה".

גוליבר אולדמן, בנם של אולדמן ופיורנטינו, שגדל עם אביו לאחר הגירושים, פרסם השבוע מכתב בו הוא מגן על אביו באופן חד משמעי, והעיד כי היה נוכח בתקריות שתוארו, וכי טענותיה של אמו שקריות לחלוטין: "זה היה מטריד וכואב לראות את ההאשמות השקריות נגד אבי עולות שוב לכותרות, במיוחד אחרי שכל זה טופל והובהר כבר לפני שנים...במקרה של אבי, הוא חף מפשע לחלוטין. מעולם לא היה אשם. האמת מבולבלת בציטוטים שהוצאו מהקשרם, וחצאי אמיתות שפורסמו לפני שנים רבות".


אמו של גוליבר התראיינה לפני כחודש ל"דיילי מייל", תיארה את חייה עם אולדמן כסיוט וטענה כי גנב את שני ילדיה. הבן התייחס לדבריה וכתב: "למרבה הצער, כל הפרשייה צפה מחדש בראיון שערכה אמי עם כתב ה'דיילי מייל', למרות שכל הסיפור הוכח כשקרי והושלך הצידה לפני שנים... משמורת על ילדים לא ניתנת לבעל מכה, וברוב המקרים, כמעט ולא ניתנת לגבר. העובדה שגדלתי עם אבי במשמורת מלאה אמורה להוות הוכחה מספקת".

גוליבר המשיך ותיאר את "שקריה" של אמו, סיפר כי השתמשה בו ובאחיו כדי להתנקם באביהם, כינה אותה "אדם עצוב ומעורער" ואמר כי הוא זה שהחליט לנתק איתה קשר בנעוריו. הוא ביטל את הטענות על תקרית התקיפה לכאורה, והתייחס גם לתנועת #MeToo: "בתור תומך מלא בתנועה, אני יכול לראות איך הצהרה שמבטלת האשמות עשויה להיראות. עם זאת, אני הייתי שם בזמן 'התקרית', אז אני רוצה להבהיר את העניין מעבר לכל ספק: זה לא קרה, כל מי שאומר שזה קרה משקר".

גוליבר סיים את מכתבו בבקשה להניח את הפרשייה העגומה בעבר: "אני רק רוצה להגן על כבודו של אבי, כאדם וכשחקן. אני יודע שהוא אדם טוב לב, מוכשר בעמר לכל דמיון, אדם שלא יחליף דבר בשביל האהבה והאושר של משפחתו. העינוי הזה היה צריך להיפסק לפני 16 שנה. בשנה כל כך משמעותית לקריירה שלו, אבי אמור להיות מסוגל סוף כל סוף ליהנות מהכבוד. אני מקווה שנוכל בבקשה לאפשר את זה. הדרך היחידה לעשות זאת היא להפסיק לחזור על הדברים, להפסיק לשתף, להפסיק להאמין לשקרים".