כל מי שהרים גבה מול ההחלטה להפיק המשכון ללהיט הניינטיז של סטיבן שפילברג, נאלץ לאכול את הכובע כעת: "עולם היורה", שכבר שבר את השיא של "הנוקמים" לפתיחה הטובה ביותר בכל הזמנים ולשבוע הראשון באקרנים, ממשיך לככב גם השבוע בראש טבלת שוברי הקופות ולשבור שיאים נוספים.

סרט הדינוזאורים של כריס פראט גרף בסוף השבוע האחרון בארה"ב כ-102 מיליון דולר - ירידה של 51% בלבד מהשבוע שעבר. עד כך הרוויח הסרט כ-398 מיליון דולר, מה שאומר שהיום הוא צפוי לעבור את סך ההכנסות של "פארק היורה" ב-1993 – העומדות על 402 מיליון דולר. כמובן, בחישוב האינפלציה במחירי הכרטיסים מדובר למעשה בכ-746 מיליון, אך בקצב הזה לא נופתע אם "עולם היורה" יעקוף את הסרט המקורי בסיבוב.

עוד באותו נושא:

אל המקום השני בטבלה נכנס "הקול בראש", סרט האנימציה החדש בכיכובם של איימי פוהלר, מינדי קלינג וביל היידר, עם 91 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו באקרנים. מדובר בפתיחה השנייה בגודלה לסרט אנימציה של "פיקסאר", אחרי "צעצוע של סיפור 3" עם 110.3 מיליון ב-2010. "הקול בראש" שובר גם שיא נוסף – הפתיחה הטובה ביותר לסרט שאינו סרט המשך, שיא שהיה שייך בעבר ל"אווטאר" עם 77 מיליון דולר.

"מרגלת" של מליסה מקארת'י יורד למקום השלישי בטבלה השבוע עם רווחים של 10.5 מיליון, וסך הכנסות של 74 מיליון דולר מאז צאתו לאקרנים לפני כשלושה שבועות. "סאן אנדראס", בכיכובו של דוויין "דה רוק" ג'ונסון, סוגר סופ"ש רביעי עם 8.2 מיליון דולר וסך של 132 מיליון עד כה.

המקום החמישי והמפתיע בטבלת שוברי הקופות שייך לסרט האינדי "Dope", שהוקרן בפסטיבלי סאנדנס וקאן וזכה לשבחי המבקרים. הקומדיה המוזיקלית, בכיכובם של זואי קרביץ ופורסט וויטאקר, פתחה השבוע עם 6 מיליון דולר באלפיים בתי קולנוע בארה"ב – נתון מרשים עבור סרט עצמאי. סביר להניח ששמותיהם של וויטאקר, פארל ושון קומבס – שחתומים עליו כמפיקים בפועל – עזרה לבאזז סביבו, ועכשיו נותר רק לגלות האם הוא יוקרן גם אצלנו.