משחקי הרעב
עם כאלה סכומים אפשר לשקם את מחוז 12
משבר כלכלי? לא אם אתם שואלים את האולפנים הגדולים בהוליווד. נתוני שנת 2013, שהתפרסמו היום, קובעים שמדובר בשנה הרווחית ביותר בקופות הקולנוע מאז ומעולם. מכירות הכרטיסים הניבו רווחים של 10.9 מיליארד דולר, שהם קצת יותר מה-10.8 מיליארד דולר של 2012, שהחזיקה בשיא בחודשים האחרונים.

השיא נשבר למרות הפלופ הענקי של  "הפרש הבודד" שהפסיד כמעט 200 מיליון, ובזכות הכנסות של סרטים כמו "איירון מן 3", עם רווחים של יותר מ-409 מיליון דולר ו-"משחקי הרעב 2" שהניב 391 מיליון דולר. עוד ברשימה הסרטים הרווחים ביותר "בית ספר למפלצות", "מהיר ועצבני 6" "איש הפלדה" ו"כוח המשיכה". בנוסף, הכריסמס הביא איתו כמה מהסרטים המצופים ביותר של השנה כמו "ההוביט" ו-"והרי החדשות", שהקפיצו את הרווחים בהשוואה לתחילת השנה.

פטריק קורקוראן, דובר האיגוד הלאומי של בעלי התיאטראות, מאושר כמובן: "אנחנו נופלים וקמים בהתאם לחוזק הסרטים שנמצאים בשוק", הוא אומר. "אחרי השיא של שנה שעברה זה נחמד לקבוע אחד חדש." השיא של שנה שעברה, אגב, הושג הרבה בזכות 3 סרטים שהתברגו ברשימת הטופ 10 הרווחיים בכל הזמנים: "עלייתו של האביר האפל", "הנוקמים" ו"סקייפול". 2013 הצליחה להכניס רק סרט אחד לאותה רשימה - "איירון מן 3".

אין תמונה
נשקי אותי, אני מיליונר
אז מה סוד ההצלחה? לפי קן טווס, ראש השיוק וסמנכ"ל של רשת בתי הקולנוע Regal Entertainment Group, "חלק גדול מההצלחה הוא המבחר של הסרטים שמוצע לקהל". נתראה ב-2014.

>> בואו לפייסבוק שלנו