כשמאות מיליוני תלמידים ברחבי העולם נשאלו לאחרונה מה הם עשו בחופשת הקיץ, לתלמיד כיתה ט' פין וולפהארד הייתה אולי התשובה הכי קולית מכולם והוא אפילו לא היה צריך לשקר. זה מה שקורה אחרי שאתה מבלה את הקיץ בצילומים לעונה חדשהשל אחת מהסדרות הפופולריות בעולם וברימייק לאחד הסרטים המסקרנים של 2017. טיסות מסביב לעולם? שורות ראשונות בטקסי פרסים? מיליוני מעריצים? בונוס, זה הכול.

וולפהארד בן ה-14 פרץ לפני שנה בלהיט הקיץ שעבר של נטפליקס "Stranger Things", סדרת המתח-מדע בדיוני המתרחשת באייטיז עם מחווה מובהקת לסרטיהם של סטיבן שפילברג, ג'ון קרפנטר וג'ון יוז. בסדרה הוא מגלם את מייק ווילר, הצלע השקולה בחבורת הילדים שמנסים להבין לאן נעלם חברם וויל תוך שהם והעיירה כולה חווים סדרה של תופעות על טבעיות, כולל ילדה עם כוחות פסיכו-קינטיים שהם מכנים אילבן, ושמייק מתאהב בה. על העונה הראשונה זכה צוות השחקנים, הכולל את וינונה ריידר (אמו של וויל) ומילי בובי בראון (אילבן), בפרס גילדת השחקנים לאנסמבל הטוב ביותר בסדרת דרמה ובטקס האמי בראשון הקרוב הסדרה מועמדת ל-18 פרסים. 

עוד לפני השטיח האדום באמי והעונה הבאה של "Stranger Things" (שתעלה ב-27 באוקטובר בסמוך לחג הלוואין), וולפהארד מככב בסרט האימה "זה" על פי ספרו של סטיבן קינג מ-1986 שעולה לאקרנים אצלנו בסוף השבוע. העלילה מתרחשת בקיץ 1989 בעיירה במיין כשחבורה של שבעה ילדים המכונים 'הלוזרים' מתעמתים לא רק עם הבריונים הסוציופטים שמתעללים בהם, אלא גם עם דבר לא ברור שמגלם בתוכו את כל השדים הפנימיים שרודפים אותם. מותחן האימה הוא גם סרט התבגרות עבור הדמויות ובצפייה בו אף מזכיר את "Stranger Things". 

"אני לגמרי רואה כיצד אנשים מוצאים דמיון בין שני הפרויקטים, אבל הדמויות שאני מגלם בכל אחד מהם שונה", אומר וולפהארד בראיון, "בשני הפרויקטים גם אנחנו רוכבים הרבה על אופניים, וזה מוזר בגלל שכשאתה עסוק בלשחק את הדמות, רק בסוף הצילומים אתה מבין שכל הגוף שלך כואב. אתה לא שם לב כמה מאמץ פיזי אתה דורש מהגוף וזה מדהים. אבל ההבדל המרכזי הוא שמייק מהסדרה הוא ילד הרבה יותר רגוע ושמרני, הוא נשמר לעצמו, וריצ'י, הדמות שלי בסרט, הוא ילד נטול חת ויש לו חתיכת פה מלוכלך".

אתה באמת אומר בסרט המון את המילים האסורות שמתחילות ב-S ו-F.

"כן, אבל אני רק אומר אותן. אני מבין מה המשמעות של לומר אותן מהמציאות וקורה שהן גם יוצאות מפי בחיים האמיתיים כמו כל ילד. אבל ההורים שלי מבינים למה אני אומר אותן הרבה בסרט, זה חלק מהתסריט ואני לא אשם שריצ'י מקלל כל הזמן. כשאני עובד על דמות אני מנסה לשים את עצמי בנעליה, אני לא שחקן מתודי שנעלם אל תוך הדמות, אלא פשוט נכנס לסיטואציה נתונה מבלי לתכנן לעמוק מה אני עומד לעשות. אני משנן טקסט, אבל אני לא עושה חזרות של סצנה כי אתה לא יכול לצפות כיצד זה יילך, אלא פשוט זורם בזמן אמת".

אתה כבר רואה את עצמך בשואוביז גם בבגרותך?

"כן, אני רוצה לביים ולכתוב תסריטים. אין לי תכניות ללכת ללמוד בקולג'".

קולרופוביה המונית

"זה" דוהר על גל ההצלחות הקופתיות של סרטי האימה בשנים האחרונות. מדובר למעשה בעיבוד שני לספרו של קינג, לאחר סרט טלוויזיה בן שני חלקים מ-1990 עם דמות הליצן המפחיד פני-ווייז, אותו גילם במקור טים קארי ("מופע האימים של רוקי") ובסרט לוהק לתפקיד השחקן השבדי ביל סקארסגארד, אחיו של אלכסנדר סקארסגארד הזכור מסדרת הערפדים של HBO, "דם אמיתי".

וולפהארד אומר שבזכות עבודת מאחורי הקלעים על סרט אימה כמו "זה" הוא לא חושש מסיוטים אחרי שהוא צופה בסרט מפחיד. "אני אולי נבהל באותו רגע כשאני צופה בסצנה מסוימת, אבל עכשיו יותר מרתק אותי להבין איך עשו אותה", הוא מסביר, "אני בר מזל לעשות סרטי אימה בעצמי, זה מטורף. אם הייתי אומר לעצמי בגיל 6 שאני אהיה שחקן, שאקבל המון עוקבים באינסטגרם או משהו כזה, לא שזה מזיז לי, זה היה נשמע לי הזוי. אבל אתה מוכרח להישאר מי שאתה ונאמן לעקרונות שלך".

Come find Richie tonight, and tomorrow, and the next day, and...

A post shared by Finn Wolfhard (@finnwolfhardofficial) on

אילו תגובות הכי מרגשות שלך מאותם עוקבים באינסטגרם למשל?

"כשאנשים אומרים לי 'שינית לי את החיים' זה דבר אדיר עבורי. כי אתה חושב על זה, איך מה שאני עושה יכול לשנות חיים של בן אדם? אין יותר טוב מזה, אתה עוזר לאדם אחר באמצעות משהו שאתה אוהב. יש רופאים ששונאים להיות רופאים אבל הם משנים חיים. אני אוהב לשחק ומסתבר שזה גם משנה חיים וזה נפלא. כי כמו הדמויות בסרט, גם אותי הטרידו בריונים בבית הספר מאז כיתה ב', כל אחד חווה זאת בדרך כזו או אחרת. ואז אחרי שהופעתי ב-"Stranger Things" פתאום הכל בסדר, עכשיו הם חוששים מפניי".

איך חברייך לכיתה יזכו לצפות בך ב"זה"? הסיווג באמריקה הוא לגילאי 17 ומעלה, אלא בליווי הורים.

"יש לי כבר תכנית כיצד לפלח אותם לאולם הקולנוע".

Thanks @topman @ragandbone @thetiebar @rhondaspiesstylist ❤️great night!

A post shared by Finn Wolfhard (@finnwolfhardofficial) on


גיבורי על? פחות

הסדרה בנטפליקס היא חלום שמתגשם לכל שחקן צעיר בהוליווד, ועוד לילד שבכלל מתגורר בקנדה. וולפהארד כבר החל לציבור קילומטרז' בז'אנר המדע-בדיוני כשהופיע בתפקידי אורח קטנים בסדרות "על טבעי" ו"המאה" ומספר כי זה גם סוג הסרטים שהוא אוהב לצפות בהם. "אני אוהב את 'תינוקה של רוזמרי', "מוות אכזרי" ו"קארי", כשהייתי קטן אהבתי סרט גיבורי על אבל עכשיו פחות, אני לא מאלה שאובססיביים למארוול", הוא אומר.

מה קורה באמת בעונה החדשה?

"בדיוק סיימנו לצלם, העלילה מתחילה שנה אחרי אירועי העונה הקודמת. וכל הילדים מתמודדים עם כל מה שקרה וכל מה שעבר עם חברם ויל. וגם ויל מתמודד עם ההשלכות של להיות בתוך ה-Upside-Down וזה השפיע על מי שהוא הפך להיות וכולנו מנסים להבין מה היה שם בעצם ומדוע הוא שונה".

חשבת לפני שנה שתהפוך לכוכב של סדרת להיט?

"זה היה לחלוטין בלתי צפוי, לא תיארתי לעצמי. כולנו עבדנו ואהבנו את התסריט, היינו מלאי תשוקה לפרויקט ולא היה אכפת לי אם אף אחד לא היה צופה בזה. זה אחד החוקים שאני חי לפיהם, לעשות רק תפקידים שאני אוהב כי הכל מתחיל ונגמרה בכתיבה איכותית. ולאורך הצילומים קיבלנו יותר ויותר מחמאות ממנהלי נטפליקס והתלהבנו שהבנו כמה הם משוגעים על הסדרה ושנקבל אור ירוק לעונה נוספת (נטפליקס כבר הכריזה רשמית מאז על עונה שלישית; ד"כ). אנחנו נעשה כמה עונות שהם רק ירצו. אנשים אוהבים את הסדרה, היא הפכה לחלק מחייהם וזה מרגש לשמוע. ויש לנו צופים מפורסמים, זאק אפרון למשל מעריץ ענק שלנו. מינדי קלינג כינתה אותי 'חמוד' בטוויטר שלה. זה היה אחד הדברים הכי מצחיקים בעולם".

Regram @drewbarrymore: #Netflix #strangerthings#santaclaritadiet #alumni

A post shared by Stranger Things (@strangerthingstv) on

mako תרבות בפייסבוק