היילי סטיינפלד (צילום: Ethan Miller, GettyImages IL)
בית ספר על השטיח האדום. סטיינפלד בטקס האוסקר | צילום: Ethan Miller, GettyImages IL
עבור מרבית שחקנים, מועמדות לאוסקר היא פסגת השאיפות במהלך הקריירה. חלקם הגדול לא זוכה להגשים אותו אפילו פעם אחת, ככה זה בעסקי השעשועים. היילי סטיינפלד הגיעה להישג המכובד הזה בהיותה בת 14 בלבד ובתפקידה הקולנועי הראשון. היום היא נהנית כבר ממעמד של כוכבת על. לא, לא כזו שנעצרת בחשד לנהיגה בשכרות או שמתעוררת מדי בוקר לצילומי פפראצי מביכים של המפשעה שלה, סטיינפלד שומרת על סטייל בכל פרויקט שהיא לוקחת על עצמה, והעולם מתחיל להתאהב.

קיללת - שילמת

היילי סטיינפלד
השולפת המהירה בדרום: סטיינפלד ב"אומץ אמיתי"
סטיינפלד נולדה ב- 1996 בלוס אנג'לס, לאב יהודי ואם ממוצא פיליפיני. אחיה הגדול, גריפין, הוא נהג מרוצי נסקאר. כמו ילדים רבים בלוס אנג'לס, גם סטיינפלד החלה את דרכה בתחום המשחק בגיל צעיר. היא השתתפה בפרסומות ובסרטים קצרים בזמן לימודי בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים. את בית הספר עזבה בגיל 12 לטובת חינוך ביתי, אם כי הצעד הזה לא נועד על מנת לקדם את הקריירה הקולנועית שלה.

בראיון שהעניקה לגיליון חודש יוני של המגזין "גלאמור" סיפרה סטיינפלד כי סבלה בילדותה מבריונות, עד שהוריה נאלצו להוציא אותה מבית הספר. "אני עדיין סובלת מזה", המשיכה סטיינפלד, הנמנית כיום עם תומכי "פרויקט טרבור", המסייע לבני נוער להט"בים המוטרדים בבתי הספר, "אבל אם אני יכולה להיות זו שמבטיחה לילדים הללו שהכל יהיה בסדר, אעשה זאת". לבריונים עצמם היא מציעה לתעל את האנרגיות לכיוונים אחרים, כאלו שיגרמו לאנשים לחייך. "נוכל להציל כך המון אנשים!", סיכמה.

אותם הבריונים שלקחו מסטיינפלד את הילדות, בוודאי לא היו יכולים לנחש ששנתיים אחרי שעזבה את בית הספר היא כבר תהפוך לסנסציה הוליוודית. מאטי רוס, הילדה שיוצאת לנקום את רצח אביה ב"אומץ אמיתי", היה תפקידה הראשון בסרט קולנוע באורך מלא. סרטי האחים כהן אינם מיועדים בדרך כלל לכל המשפחה, והשחקנים הקבועים שלהם נמנים עם כמה מהנפשות הפרועות ביותר בהוליווד. איך שורדת ילדה בת 14 על סט אחד עם ג'ף ברידג'ס, ג'וש ברולין ומאט דיימון? בקלות. סטיינפלד הנהיגה נוהל איסור קללות מחמיר על הסט, ומי שעבר עליו נאלץ להיפרד מחמישה דולרים לטובת "צנצנת הקללות". 350 דולר הרוויחה סטיינפלד מהמהלך הזה, את כולם תרמה, כמובן, לצדקה.

עושה פוזות

היילי סטיינפלד (צילום: Michael Buckner, GettyImages IL)
סטיינפלד ואסא באטרפילד, כוכבי "המשחק של אנדר" | צילום: Michael Buckner, GettyImages IL
השילוב בין תמימות של נערה, שלא רוצה שיקלקלו אותה, עם הבגרות חסרת פשרות שגורמת לחבורת גברים חובבי ניבולי פה לציית לה, ניחן היטב גם בתפקיד שהביא לה את המועמדות לאוסקר. הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר הלך לבסוף למליסה לאו ("פייטר"), אך סטיינפלד כבר סומנה כדבר הגדול הבא - לא רק על ידי בכירים בתעשיית הקולנוע, אלא גם על ידי כמה מבתי האופנה המובילים בעולם.

ההופעות המרובות שלה על שטיחים אדומים בעונת הפרסים של אותה השנה העניקו לה נקודות זכות בקרב עיתונאי אופנה, ואלו היתרגמו במהרה לחוזי דוגמנות. במאי 2011, כשהיא עוד לא בת 15, הפכה לפרזנטורית של מותג היוקרה "מיו מיו". גבות רבות הורמו נוכח בחירת בית האופנה בפנים כה צעירות להובלת מותג יוקרתי, שבוודאי לא מייעד את מוצריו לנערות בנות גילה. למרות שב"מיו מיו" הפגינו איפוק ונמנעו מהצגת מיניות מפורשת בקמפיין של סטיינפלד, נפסלה אחת הפרסומות שלהם בבריטניה. בפרסומת נראית סטיינפלד ישובה בוכייה על פסי רכבת, והיא נפסלה בטענה כי היא עלולה לעודד התאבדויות בקרב בני נוער.

היילי סטיינפלד
מורידים את הכובע
הסקנדל הזה לא הרחיק אותה מעולם האופנה. סטיינפלד היא אורחת קבועה בשורות הראשונות של התצוגות החשובות בעולם, והמותגים הגדולים מוצאים בה ובשחקניות אחרות בנות גילה (כמו האחיות אל ודקוטה פאנינג) לא רק ההשראה, אלא אוטוריטה ומעמד של מובילות דעת קהל. בשבוע האופנה האחרון שנערך במילאנו העניק לה בית האופנה האיטלקי "מקס מארה" את התואר "הפנים של העתיד". בין הזוכות הקודמות בפרס, המוענק מדי שנה בשיתוף הארגון Women in Film הפועל לקידום נשים בתעשיית הקולנוע, אפשר למצוא את קייטי הולמס וזואי סלדנה. מי שהעבירה לסטיינפלד את הכתר הייתה השחקנית בת גילה קלואי מורץ ("קיק אס").

משחק העונה

כמצופה מנערה בת 16, שזה עתה הוכרזה כפני העתיד, לוח הזמנים נראה צפוף בהתאם. לא פחות משישה סרטים בהשתתפותה צפויים להגיע למסכים בהמשך השנה, ושמה נקשר בעוד כמה פרויקטים עתידיים. אחד המעניינים שבהם הוא עיבוד מחודש ל"רומיאו ויוליה", אליו לוהקה לתפקיד יוליה הענוגה לבית קפיולט. "זה מפחיד! כלומר, זה שייקספיר", תיארה סטיינפלד את תחושותיה לקראת גילום התפקיד האיקוני. העובדה שלוהקה לפרויקט בשלב מוקדם יחסית עזרה לה להתגבר על הפחד, כיוון שהצטרפה לבמאי קרלו קרליי ("פלוק") בתהליך הליהוק, וזכתה לקחת חלק בבחירת השחקן שיגלם את רומיאו שלה. מי שנבחר הוא השחקן הבריטי הצעיר דאגלס בות', שהצטרף לקאסט עטור כוכבים כמו פול ג'יאמטי ("דרכים צדדיות"), סטלאן סקארסגרד ("דוגוויל"), דמיאן לואיס ("הומלנד") ואד ווסטוויק ("אחת שיודעת").

הפרויקט המסקרן הקרוב ביותר של סטיינפלד הוא ללא ספק "המשחק של אנדר", שיופץ לקראת סוף השנה. הסרט, המבוסס על קלאסיקת מד"ב בעלת אותו שם מאת אורסון סקוט קארד, הוא פרויקט שמחכה על המדף בהוליווד כבר שנים. לסדרת הספרים המצליחה קהל מעריצים ענק, שטיפח סקפטיות ארוכת שנים ביחס לסרט עתידי, והדעה הרווחת היא שהתרגום שלהם לקולנוע עומד להיות מטלה מאד לא פשוטה. מי שהופקד על המשימה הזו הוא הבמאי גאווין הוד ("X-מן המקור: וולברין"), שמוביל אנסמבל של שחקנים הכולל את אסא באטרפילד ("הוגו") בתפקיד הראשי, לצד האריסון פורד ובן קינגסלי .

סטיינפלד מגלמת את פטרה ארקניאן, ידידתם הטובה של אנדרו "אנדר" וויגין (גיבור הספר) ושל חברו, בין. אם תרצו - מעין הרמיוני גריינג'ר. אם הסרט יעמוד בציפיות הבלתי אפשריות שהציבו לו סדרת הספרים ואוהדיה, תשלים סטיינפלד עוד חלק במסעה לכיבוש הוליווד. אחרי עולם האופנה, היא עומדת להפוך גם ליקירת קהילת המד"ב. נדמה שכדי לגייס את הפופולריות הדרושה לזכייה באוסקר, צריך לעצור קודם בסרטי מותג גדולים, וסטיינפלד צועדת במסלול על שם  ג'ניפר לורנס (שהייתה מועמדת לאוסקר על "קר עד העצם", וחזרה לזכות בו כעבור שנתיים על "אופטימיות זה שם המשחק", אחרי סיבוב ב-"X-מן: ההתחלה" ו-"משחקי הרעב").

עד שזה יקרה היא צפויה לככב לצד טומי לי ג'ונס בסרט בבימויו, "For the Dogs", על פי תסריט של אורן מוברמן הישראלי ("ראמפרט"), בדרמה המוזיקלית "?Can a Song Save Your Life", לצד מארק רפאלו וקירה נייטלי, וכמו כן, לחגוג יום הולדת 17.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו