סרטי טלוויזיה ופסטיבלים לקולנוע לא הולכים יחד בדרך כלל. ככה זה כשזוויות הצילום, עומק התמונה ואפשרויות הבימוי מוגבלות. אבל רשת HBO האמריקאית הצליחה לשבור את המחסום הזה כבר מזמן ובפסטיבל קאן האחרון הכניסה סרט משלה לרשימת ההקרנה הרשמית. הבאז הגדול סביב "Behind The Candelabra" (מאחורי הנברשת) נוצר בשל העובדה שמדובר ככל הנראה בסרטו האחרון של סטיבן סודרברג ("אושן 11", "טראפיק"). טוב נו, וגם העובדה שמייקל דאגלס ומאט דיימון משחקים בו צמד מאהבים.

בסרט מגלם דאגלס את הפסנתרן והזמר האמריקאי, ליברצ'י, שסגנונו האקצסנטרי הפך אותו לכוכב תרבות יוצא דופן מתחילת שנות ה-50 ועד שלהי שנות ה-70. במהלך חייו שלל מכל וכל שמועות לגבי נטיותיו המיניות ואף תבע כתבים שטענו כי הוא גיי, אך לאחר מותו מאיידס הסתבר כי ניהל מערכות יחסים ארוכות עם גברים, כולל זו שנמשכה שש שנים רצופות עם סקוט ת'ורסון, שהיה צעיר ממנו משמעותית.

על אף שעיקר תשומת הלב התקשורתית הייתה נתונה למייקל דאגלס בפסטיבל, דווקא דיימון היה זה שעבר מהפכה גדולה לקראת התפקיד. כדי לגלם את הצעיר השרירי עבד השחקן במשך שבועות ארוכים בחדר הכושר, האריך את שיערו והסתובב על הסט בבגדים שלא הותירו יותר מדי מקום לדמיון. מערכת היחסים בין השניים הובילה את המאהב הצעיר להתמכרות קשה לסמים ופראנויה ממאהבו האובססיבי. דיימון זכה לשבחים רבים מצד מבקרי הקולנוע בפסטיבל, שהתמקדו דווקא בשינוי הפסיכולוגי שעובר על דמותו לאורך הסרט.

מאט דיימון בסרט על ליברצ'י
בפעם הבאה תביא גם את בן אפלק, אה?
בגלל היותו סרט טלוויזיה, לא יוכל "Behind The Candelabra" להתמודד על הפרסים הגדולים בטקסי סוף השנה, אבל הדיבור שיצר סביבו ייצור הרבה מאד עניין כשהוקרן ביום ראשון האחרון ברשת HBO.  

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו