לפני שהסרט "אישה יפה" הפך לקלאסיקה אופטימית שהפכה את ג'וליה רוברטס לכוכבת ענקית (בניגוד לסתם כוכבת, כפי שהיתה לפני כן), הגלגול הראשון של התסריט היה הרבה יותר אפל, והציג סיום קודר בהרבה לסיפור ההתאהבות הלא שגרתי של איש העסקים בגילומו של ריצ'רד גיר ונערת הליווי ויויאן, ששיחקה רוברטס.

"הוא זרק את ויויאן מהמכונית, זרק עליה את הכסף ולמיטב זכרוני גם נסע משם והשאיר אותה בסמטה מלוכלכת", סיפרה ג'וליה רוברטס בראיון למגזין וראייטי, "לא היה לי עניין להשתתף בסרט כזה". וזה עוד מחמיר: בסוף הסרט, ויויאן היתה אמורה להשתמש בכסף אותו נתן לה אדוארד, ולעלות על אוטובוס לדיסנילנד יחד עם חברתה הטובה. נשמע נחמד? בתסריט דאגו לציין שבמהלך הנסיעה ויויאן נראית "ריקה לגמרי". זה אולי מבט מפוכח יותר על עבודה בזנות, אבל גם תרחיש שהוליווד התקשתה לעכל באותה תקופה.

השם המקורי של הסרט היה "3,000 דולר", על שם התעריף שוויויאן ביקשה לגבות ללילה. התסריט נקנה על ידי Vestron Pictures ויועד להצטלם כסרט דל תקציב. כשהחברה פשטה את הרגל, המפיקים יצרו קשר עם אולפנים הוליוודים בקשר לסרט. אחרי משא ומתן, "3,000 דולר" נמכר לחברת ההפקה סרטי טאצ'סטון, ששייכת לאולפני דיסני. בראיון משחזרת ג'וליה רוברטס את החוויה: "חברת הסרטים הקטנה הזאת נסגרה באותו סוף שבוע וביום ראשון כבר לא הייתה לי עבודה". כשהיא שמעה שהסרט נמכר לאולפני דיסני והיא הופתעה. "חשבתי 'דיסני? הם הולכים לעשות מזה סרט אנימציה?'".

אישה יפה (צילום: צילום מסך, מעריב לנוער)
סוף טוב - הכל טוב | צילום: צילום מסך, מעריב לנוער

ואכן, במקור הסרט היה אמור לספר סיפור עצוב על זנות, קונפליקטים בין מעמדות והתמכרות לסמים. רק אחרי הרכישה על ידי אולפני דיסני, הפך הסרט לקומדיה רומנטית. לותון נשאר בעמדת התסריטאי, ואחרי שכתוב יסודי הפך את "3,000 דולר" ל"אישה יפה" שכולנו מכירים ואוהבים. כך זכינו בסוף הרומנטי - אדוארד (ריצ'רד גיר) מוותר על טיסתו, מגיע לדירתה של ויויאן, מטפס על מדרגות החירום עם זר, מצהיר על אהבתו והשניים מתנשקים. "הם שינו את הכל וזה הפך למשהו שיותר התחברתי אליו", אמרה רוברטס בראיון.