במרכז עלילת הסרט האחרון מבית היוצר של דיסני "לשבור את הקרח" (Frozen) נמצאות שתי אחיות: אלזה ואנה. הראשונה ניחנה ביכולת הרסנית וממכרת לייצר קרח, מה שגורם לה להתבודד ממשפחתה ומאחותה. אנה, האחות הצעירה והאמיצה, מחליטה לצאת למסע להחזיר את אלזה ולהציל את הממלכה מהחורף הנצחי אותו כפתה. למרות שעל פניו הסרט מדבר על אומץ ומשפחה, הוא קיבל ביקורות על כך שהדמות הראשית בו חולקת קווי דימיון עם לא אחר מאשר השטן. מי שהעלה את הטענה הוא קולין גרבארינו, חבר סגל בחוג להיסטוריה של אוניברסיטת יוסטון, שהתארח בערוץ Fox האמריקאי.

גרבארינו אמר שמערכת היחסים המרכזית בסרט בין מלכת הקרח אלזה ואחותה אנה משקפת את ההקרבה שעשה ישו עבור החוטאים בתנ"ך. "המסר הנוצרי הוא שבני האדם חוטאים וישו בא ולוקח את העונש עבור החטאים שלהם ומת מוות שאינו מגיע לו. דרכו מגיעה הישועה", מספר גרבארינו. "אנה נדרשת להקריב את עצמה ולהוכיח את אהבתה כדי לגרום לגאולתה של אלזה".

את דמותה של אנה בסרט משווה גרבארינו לשטן. היכולת של אנה ליצור קרח מזכירה את שערו העשוי קרח של השטן בספריו של דנטה. "אלזה לוכדת את עצמה בממלכת קרח. היא בודדה. היא התמכרה ליכולות שלה ועכשיו היא שבויה בכלא של עצמה".

"לשטן יש שש כנפיים וכל פעם שהוא מנופך בהם הוא מיוצר משב שמקפיא אותו במקומו. הכנפיים שלו הם כביכול מתנה, אבל מכיוון שהוא משתמש במתנה הזו לשרת את עצמו ולא את אלוהים, הן נהפכות לקללה", ובכך משווה ההיסטוריון את יכולתה של אלזה ליצור קרח ליכולת המקוללת של השטן. הפרשנות שוב מוכיחה לנו שדיסני זה לא בדיוק מה שחשבנו.