זומבים

האיום: גופות של בני אדם שהתעוררו לחיים במטרה אחת ויחידה – לאכול בשר אדם. חלקם מעדיפים מוחות, אבל רק שומרי הכשרות. על הדרך – אלגוריה לעדר נטול מחשבה, זה מה שאתם.

סבירות: 80%, פלא שזה עדיין לא התרחש. 

המקור: סביר להניח שנגיף מסתורי, כפי הנראה כזה שנוסה על ידי חברת תרופות נכלולית או מדען מטורף, אבל אל תתפלאו אם תמצאו גם חותמת של הצבא האמריקאי על כמה מסמכי טופ סיקרט ששכחו לגרוס.

דרכי התמודדות: התבצרו במקום סגור, עדיפות לגבוה. הצטיידו במי שתייה, מזון, תרופות ונשק. לא משנה מה  - אל תתנו להם לנשוך אתכם. הדבר היחיד שהורג זומבים, אתם בטח כבר יודעים, זה פגיעה ישירה בראש. אם אתם בתנועה, עדיף שזה יהיה בקבוצות, אבל אל תבטחו בבני אדם אחרים. כי מהר מאוד תגלו שאמנם זומבים זה דבר די מסריח, אבל בני אדם גרועים הרבה יותר.

מקורות השראה: "שחר המתים", "28 יום אחרי", "אני אגדה", "האויב שבפנים", סדרת המופת "המתים המהלכים", "ליל המתים החיים", "ברוכים הבאים לזומבילנד", "פלאנט טרור", הספר "מלחמת העולם Z" , "דד סט" ועוד מלא.

שינויי אקלים קיצוניים

האיום: עידן קרח או התחממות גלובלית שתשמיד את מרבית האוכלוסייה ותזכיר לנו שאנחנו קטנים אל מול אימתני הטבע ושהמין האנושי הוא מטרד שלא יחסר לאיש.

סבירות: 55%. אמנם יש לא מעט מחקרים מדעיים המזהירים אותנו מפני הנושא, אבל הנוכחות הקולנועית לא גדולה מספיק על מנת שניקח את האיום ברצינות.

המקור: ההיבריס האנושי, כמובן, שבמשך מאות שנים חמס משאבים וזיהם בלי חשבון ונתן לכבשים להפליץ ישר לתוך החור באוזון. הגזמנו, וזה הזמן של כדור הארץ לשלוח אותנו לאכול תחת.

דרכי התמודדות: עדיף לא לשהות באזורים קרים מדי של כדור הארץ, לפחות בלי איזה גופיה תרמית בארון. אלו מכם שמתגוררים על או בסמוך לקרחון – עדיפות לרילוקיישן זריז, כי כפי הנראה כולם יימסו. אגב, גם הרוח היא אויב. עדיף שלא תשהו על ספינה, בית עץ או לצד קולט ברקים.  

מקורות השראה: "היום שאחרי מחר", "הסערה המושלמת", "וולקאנו", "טוויסטר", "ביום שזה יקרה"

הקופים ימרדו

האיום: החיות (קופים, ציפורים, דינוזאורים, מפלצת) יתקוממו נגד המשטר האכזרי וההתעללות הממושכת שהן עוברות, יצליחו להשתלט על כדור הארץ ולשעבד את המין האנושי.

סבירות: 20% - 60%, תלוי איזו חיה, אין לנו אמון בשום דבר שהוא לא זוחל גדול.

המקור: ניסויים אכזריים שעורך עליהם צבא זר, אנומליה אבולוציונית, שער למימד אחר שנפתח בטעות או בכוונה, קרינה רדיואקטיבית.

דרכי ההתמודדות: השלמה עם המצב, ייאוש שקט וקבלת הדין בהכנעה. אחרי מאות שנים של שליטה, ניצול והתעללות, מגיע לנו להיענש על כל הסבל שגרמנו. אם בכל זאת מתעקשים, אז אפשר למנוע את האפוקליפסה הזאת על ידי סגירת חוות הקופים במזור. מי יודע איזה ניסויים הם עושים שם.

מקורות השראה: "כוכב הקופים", "הציפורים", "שלטון האש", הסדרה "טרה נובה", "גודזילה", "ארכנופוביה", "פירנאה", "קלוברפילד", תחקיר "אדום אדום" של כלבוטק.

 

מגיפה קטלנית

האיום: האיש ההוא שהתעטש עליכם בקו 189 בדרך לעבודה? ברכות, חטפתם אותה. זה אולי נראה לכם כמו סתם שפעת, אבל זה גם מה שעופרה חזה אמרה. התסמינים יראו בהתחלה שגרתיים, אבל רוב הסיכויים שב-48 שעות הקרובות תמותו. אלא אם כן, כמובן, אתם שייכים לאחוז היחידי באוכלוסייה שמחוסן טבעית.

סבירות: 90%. רוב הסיכויים שברגעים אלו ממש, מישהו מעביר מבחנות חשודות בצורה לא אחראית בתוך מזוודה קטנה בנתב"ג.

המקור: כרגיל, ניסוי צבאי, ממשלתי או מזימה של תאגיד מושחת לחייב אתכם לרכוש חיסון שקיים רק בבעלותה, ושייעלם, כמה נוח, רגע לאחר שיופץ הנגיף.

דרכי התמודדות: ברחו להרים. סביר להניח שהנגיף עובר באוויר, אז עדיף להיות מרוחק מכל יישוב מאוכלס (בהנחה, כמובן, שההמלצה "לעצור את הנשימה" לא עובדת עבורכם). לא נכחיש, סיכויי ההישרדות שלכם נמוכים, אבל אל תאבדו תקווה – יכול להיות שהנגיף יגרום לכם לחזור בתור זומבים (ע"ע).

מקורות השראה: "התפשטות", הסדרה הבריטית "ניצולים", "הילדים של מחר", "12 קופים", הספר "זרע אנדרומדה", "התפרצות".

מכונות 

האיום: מכונת השתייה שספגה מכם בעיטות ומסך המחשב המוכה מאחדים כוחות כדי לפרק לכם את הצורה פיקסל-פיקסל. לחילופין, רובוטים עירומים בצורת ארנולד שוורצנגר יסתובבו ברחובות ויחפשו לסגור חשבון עם אמא שלכם על הטעות שעשתה.

המקור: המין האנושי שממשיך לפתח את האינטליגנציה המלאכותית עד שייאבד שליטה.

סבירות: 89%, כבר היום אנחנו הביצ'ס של האייפון שלנו.

דרכי התמודדות: התרחיש האופטימי מעיד שנוכל לתפוס מחסה בעיר האנושית האחרונה, שם ננהל קרב חורמה מול טוסטרים עם רצח בעיניים. האפשרות המבאסת יותר היא היטמעות של המכונות בתוך האוכלוסייה האנושית, מה שידרוש מאתנו לבחור הרבה יותר טוב את מי אנחנו מאשרים בפייסבוק. ולגבי תרחיש יום הדין? אם הברירה היא בין למות או לשמוע אוסטרי היסטרי צורח "גט דאון", ברור לכם מה אתם צריכים לבחור, נכון?

מקורות השראה: "שליחות קטלנית", "מטריקס", "בטלסטאר גלקטיקה", "אני רובוט".

 

חייזרים

האיום: שכנינו לגלקסיה מחליטים שהגיע הזמן לקפוץ לביקור ספונטני. חלקם יעשו את זה כדי לבדוק את תנאי השטח, חלקם כדי להכיר אותנו מקרוב, ואחרים פשוט יעצרו לחטוף קצת טבעות אדם בטייק אוויי לפני שימשיכו בדרכם.

המקור: עצבים על ההרס שהשארנו בגלקסיה, זדון כללי שלרוב מגיע עם מראה של תמנון.

סבירות: 75%, ברגע שיבינו איך עוברים את פקק הלוויינים שתקענו להם בדרך.

דרכי התמודדות: אם יהיה לכם מזל זה ייגמר בפלגמט חמוד עם חשמל בקצה האצבע, שייקח אתכם על אופניים לראות את הירח מקרוב. רושם ראשוני זה הכל עם חייזרים, טעות קטנה והם יחזרו בסיבוב הבא עם כל הבעייתיים מהגלקסיה הטיפולית. יש גם מקרים שבהם שום גינוני כבוד לא יעזרו ומפלצים דמויי ג'וקי ענק יכוונו אליכם רובי לייזר. במקרים כאלה, תעשו כמו בסרטים של ג'יי.ג'יי אברמס: לרוץ ברחובות בזיגזג ולצרוח. זה אולי לא יעזור לכם לשרוד, אבל מצטלם מעולה.

מקורות השראה: "אי.טי", "מחוז 9", "הפלישה ממאדים", "גברים בשחור", "מלחמת העולמות", "סיוט בחדר המורים", "פלישת חוטפי הגופות", "היום השלישי", "V", "השמיים נופלים", מירי רגב.

נשק גרעיני

האיום: ראש נפץ רב עוצמה שיעשה את דרכו אל האדמה ממטוס קרב, על קצה של טיל בליסטי או במזוודה של איש מזוקן, שכולם חשדו בו מהרגע הראשון אבל היה לא נעים להגיד.

מקור: איראן, או כל מדינה אחרת, מפסיקות לפחד ולומדות לאהוב את הפצצה.

סבירות:
44%, קשה עם מחירי האורניום.

דרכי התמודדות:  לצערנו, כאן אנחנו תלויים לחלוטין בקבלת ההחלטות של מנהיגים ובשיקול הדעת של גנרלים, שזה קצת כמו לסמוך על רוני דניאל שידריך אתכם בסדנת מדיטציה. האפשרות השנייה היא שפצצה תמצא את דרכה לידיהם של ארגוני טרור שינסו להשתמש בה למטרותיהם. הדבר היחיד שנותר לעשות במקרה הזה הוא להתפלל שאנחנו מדורגים יותר נמוך ברשימה שלהם ממה שנדמה.

מקורות השראה: "ד"ר סטריינג'לאב", "כל הפחדים כולם", 24, "יריחו", "כשהרוח נושבת".

זיהום סביבתי

האיום: ארובה של מפעל פטרוכימי משתעלת ופולטת ענן שחור אפוף גזים. חשיכה מכסה את השמיים, האוויר נעשה רעיל וכבר לא ממש ברור אם זאת סתם אלרגיה או שבשיעול הבא תמצאו את עצמכם אוחזים בריאה. 

מקור: מכוניות, אוטובוסים, מזגנים, כבשים, בקבוקי פלסטיק, דאודורנטים.

סבירות: 95%, ואתם חשבתם שלא יהיה מה לעשות עם מסיכות הגז.

דרכי התמודדות: במקום לנסוע לכו ברגל, אם כבר בחרתם לנסוע שיהיה בהיברידי, העדיפו מוצרים מחומרים שניתן לעשות בהם שימוש חוזר, איכלו פחות בשר...טוב, על מי אנחנו עובדים פה? בואו נתחיל בחלק הפשוט יותר: קומו מהספה. כי אם יש משהו מפחיד הרבה יותר מלהתעורר יום אחד עם עוד ראש, רגל או זנב, זה לגלות שאתם והכריות הספוגיות הפכתם לישות אחת מוקפת בזבל. כל זה עלול להביא לכך שנמצא את עצמנו מחפשים בית חדש בחלל, ואתם כבר יודעים מי מסתובב שם.

מקורות השראה: "וול- אי"

>> שרדתם בכל זאת? מסתבר שזאת לא הפעם הראשונה שהעולם ניצל