קירה נייטלי ב"ג'ק ריאן" (צילום: paramount pictures)
רק אתה מעריך את ההבעה האחת שיש לי להציע | צילום: paramount pictures
חובבי המותחנים כבר מכירים היטב את דמותו של ג'ק ראיין, גיבורו המפורסם ביותר של הסופר טום קלנסי, שהופיע בשוברי קופות כמו "המרדף אחרי אוקטובר האדום" ו"משחקים פטריוטיים". ריאן הוא שוטר וחייל לשעבר העשוי ללא חת ומעורב בפענוח פרשיות אפלות. 5 סרטים נעשו בהשראת סדרת הספרים, כאשר האחרון "ג'ק ראיין - גיוס הצללים" עולה עכשיו בבתי הקולנוע.

בסרט מגלמת השחקנית הבריטית, קירה נייטלי, את קאטי מולר, רופאה צעירה וארוסתו של ראיין (כריס פיין) שלא יודעת שאהובה מגוייס ל-CIA. נייטלי, אמנם רק בת 28, אבל נמצאת מול המצלמה כבר כמעט 20 שנה. לפריצה הגדולה זכתה כשהייתה רק בת 17 עם דמות הטומבוי שגילמה בסרט "שחקי אותה כמו בקאהם". הוליווד קיבלה את השחקנית הבריטית הצעירה בזרועות פתוחות, ונייטלי הצדיקה את היחס החם כאשר הקפידה לאורך השנים על מינון של סרטי איכות כמו "כפרה" (2008), עליו הייתה מועמדת לאוסקר, לצד שוברי קופות בינהם שני סרטים בסדרת "שודדי הקריביים". גם בעיתוני הרכילות אוהבים את נייטלי ומכתירים את השחקנית, שגם דיגמנה בעבר ל"שאנל", לאחת הנשים היפות ביותר תעשיית הסרטים.

קירה נייטלי ב"ג'ק ריאן" (צילום: paramount pictures)
אפשר חומוס גרגרים? | צילום: paramount pictures
בראיון מיוחד לקראת סרטה החדש, מספרת נייטלי שהקסם הגדול בעבודה על "ג'ק ריאן – גיוס הצללים", היה האפשרות לשתף פעולה עם הבמאי קנת בראנה. הבמאי והשחקן חובב שיקספייר\ שביים ב-2011 את "ת'ור". נייטלי הודתה שגרסתו של בראנה ל-"מהומה רבה על לא דבר" (1993) היא זו שגרמה לה לקחת את עולם המשחק ברצינות. אבל גם הקלילות שבמותחן קסמה לנייטלי שבשנים האחרונות שיחקה בסרטים קצת יותר כבדים כמו "אנה קרנינה" או "שיטה מסוכנת".

"במשך כמה שנים רצופות הצלחתי למות כמעט בכל דבר שעשיתי, הכל היה די מדכא ורציתי קצת להקליל את העניינים וזה היה חלק מזה. זה סרט פופקורן. מותחן הוליוודי טיפוסי ורציתי לעשות אותו בשביל הכיף. זו גם הפעם הראשונה שאני מעורבת בסרט עם תקציב כל כך גדול מאז 'שודדי הקריביים' שצולם לפני 7-8 שנים", מספרת נייטלי. "תמיד אהבתי מותחנים ואת האתגר שבלעשות כאלו. צריך להיות מספר סיפורים טוב ומעטים כאלו נעשים היום לצערי. ידעתי שסיפור כזה בידיים טובות".

קירה נייטלי ב"ג'ק ריאן" (צילום: paramount pictures)
עכשיו בוא נעשה כאילו אנחנו באחד הסרטים הדרמטיים שלי | צילום: paramount pictures
מה לדעתך הקושי הגדול איתו קטי מתמודדת?
"אני חושבת שמנקודת המבט של הדמות שלי הסיפור הוא על מה שקורה במערכת יחסים כשמישהו שומר משהו בסוד. קאטי לא יודעת את הסוג שג'ק מסתיר ממנה, הם עדיין לא נשואים, אז הוא לא יכול לומר לה, אבל היא מרגישה שמשהו קורה והיא חושבת על כל מיני דברים. זה על הלחץ שנמצא כשבני זוג מסתירים משהו אחד מהשנייה."

מה הכי משך אותך בדמותה של קטי?
"חשבתי שהתפקיד מאוד מעניין בגלל שהסוד מפעיל הרבה לחץ, אפילו שהיא לא בטוחה מהו. אם היא תגלה היא תבין שהיא חיה חיים שלא בחרה בשביל עצמה, חיים מאוד מסוכנים. היא נמצאת עם מישהו שמביא הרבה מטען אל תוך מערכת היחסים. חשבתי שזה מאוד מעניין לראות מה זה עושה לאדם ולמערכת היחסים."

קירה נייטלי טופלס (צילום: backseatcuddler.com)
אתם חושבים שאני רק שחקנית, אבל יש גם לב. זאת אומרת בצד השני | צילום: backseatcuddler.com
נייטלי לא צריכה לדאוג למערכת היחסים שלה. הכוכבת נישאה בשנה שעברה למוזיקאי וחבר בלהקת ה- "Klaxons", שספק אם מנהל חיים סודיים כסוכן CIA. ואם התגעגעתם לנייטלי שאתם מכירים, אל דאגה. בסרטה הבא תחזור השחקנית לדרמות התקופתיות כאשר תשתתף ב"The Imitation Game", שמספר את סיפורו האמיתי של מדען הומוסקסואל שפועל להפלת המשטר הנאצי במלחמת העולם השנייה.