יש תפקידים בלתי נשכחים שלנצח יהיו מזוהים עם השחקנים שגילמו אותם: ג'ון מקליין תמיד יהיה ברוס וויליס מ"מת לחיות", שרון סטון היא קת'רין טרמל מ"אינסטינקט בסיסי" ועם כל הכבוד לז'אן ולז'אן, יו ג'קמן היה ונשאר וולברין. מצחיק יהיה לחשוב על כל כוכב הוליוודי אחר בתפקידים הללו - למרות שבפועל, נבחנו להם אינספור שחקנים שלא קיבלו את העבודה. אז איך היו נראים הסרטים שכולנו זוכרים ואוהבים עם כוכבים אחרים לגמרי בתפקיד הראשי?

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
בטח גם ככה היה מפיל אותה מהאנייה | צילום: באדיבות yes/gettyimages
מת'יו מקונוהיי וגווינית' פאלטרו, "טיטאניק"

שובר הקופות הזה הזניק את הקריירות של ליאונרדו דיקפריו וקייט ווינסלט (וגם את של סלין דיון, אם נודה באמת) ולכן זה כמעט בלתי נתפס לדמיין את מקונוהיי המתלהב מצייר את פאלטרו הצנונית בעירום בסצנה המפורסמת של ג'ק ורוז ב"טיטאניק". למרבה המזל, אף אחד מהם לא קיבל את התפקיד והלב שלנו יכול להמשיך ולהמשיך.

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
לא בדיוק ג'וני דאפ | צילום: באדיבות yes/gettyimages
ג'ים קארי, "שודדי הקאריביים"

אייס ונטורה בתפקיד ג'ק ספארו? היינו מעדיפים לקפוץ מהקורה ולא לסבול חמישה סרטי המשך של זה, תודה.

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
מי לא רוצה להיות סופרמן? | צילום: באדיבות yes/gettyimages
וויל סמית', "סופרמן חוזר"

המפיק ג'ון פיטרס רצה את כוכב "גברים בשחור" לסרט שכתב קווין סמית', בו – בין השאר – איש הפלדה לובש בכלל חליפה שחורה ונלחם בעכביש ענק. זה אולי נשמע כמו סרט אדיר, אבל לצערנו הוא לא הופק מעולם. שנים לאחר מכן, במאי "סופרמן חוזר" בריאן סינגר השתעשע בראיון של וויל סמית' לתפקיד הראשי, אך השחקן דחה את ההצעה. אגב, פיטרס הגשים את חלומו כשליהק את סמית' ל"פרוע על המערב" - וגם נתן לו להילחם שם בעכביש ענק אחר.

כוכבים שהתחלפו (צילום: Archive Photos, GettyImages IL)
כל הבלונדיניות אותו הדבר? | צילום: Archive Photos, GettyImages IL
שרה מישל גלר, "קלולס"

זה דווקא ליהוק הגיוני בהחלט, בהתחשב בכך ש"באפי קוטלת הערפדים" הוא בעצם "קלולס" עם טוויסט על-טבעי. ועדיין, הייתם מעזים להחליף בין שתי התיכוניסטיות הבלונדיניות הללו? As if.

כוכבים שהתחלפו (צילום: Michael Buckner, GettyImages IL)
סכנת גילוי עריות | צילום: Michael Buckner, GettyImages IL
ג'ייק ג'ילנהול, "האביר האפל"

ג'ילנהול היה הבחירה הראשונה של התסריטאי דיוויד גויר לגלם את באטמן בטרילוגיה של כריסטופר נולאן. בשלב מסוים הוא היה מועמד גם לגלם את הארווי דנט, אך כידוע שני הדברים לא  ממש קרו. תודו שזה היה יכול להיות קריפי – במיוחד לאור העובדה שאחותו מגי החליפה את קייטי הולמס בסרט השני בסדרה וגילמה את רייצ'ל, הצלע הנשית במשולש של ברוס וויין ודנט.  

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
לא היה לו סיכוי | צילום: באדיבות yes/gettyimages
טום קרוז, "איירון מן"

לא ברור על מה חשבו ב"מארוול" כשרצו את טום קרוז לתפקיד טוני סטארק, גיבור העל המיליארדר והשנון. לקרוז בהחלט יש חוש הומור - כך גילינו כשגילם את לס גרוסמן ב"רעם טרופי" - אבל אין ספק שרוברט דאוני ג'וניור נולד לגלם את סטארק. מזל גדול שקרוז לא חשק בתפקיד בכלל, ומזל עוד יותר גדול שהבמאי ג'ון פאברו החליט ללכת על דאוני ג'וניור בסופו של דבר ולא על אחת מהבחירות האחרות שלו – קלייב אואן וסם רוקוול.

כוכבים שהתחלפו (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
הרומן שלא היה | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
בריטני ספירס, "היומן"

האם היה זה התפקיד המרשים שעשתה ב"קרוסרודס" שגרם למפיקי "היומן" לשקול ללהק את נסיכת הפופ המתמוטטת לתפקיד אלי המילטון? קשה לדעת. אבל נראה שהשאלה האמיתית כאן היא – האם בריטני וראיין גוסלינג היו הופכים לזוג גם במציאות, כפי שקרה איתו ועם רייצ'ל למקאדמס? כנראה שלעולם לא נדע.

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
ליהוק גאוני שהתפספס | צילום: באדיבות yes/gettyimages
אמילי בלאנט וג'יימס קרסינסקי, "הנוקמים" ו"קפטן אמריקה – חייל החורף"

זה מסוג הליהוקים-שלא-קרו שגורמים לנו להכניס אגרוף לפה כדי לא לצעוק מרוב תסכול: אמילי בלאנט היתה אמורה לגלם את האלמנה השחורה כבר ב"איירון מן 2", אבל נאלצה לוותר על התפקיד לסקרלט ג'והנסון בגלל התחייבות קודמת לתפקיד ב"מסעות גוליבר" עם ג'ק בלאק – סיבה מספקת לפטר את הסוכן שלה. ג'ון קרסינסקי המתוק, בעלה במציאות, היה קרוב מאוד לקבל את תפקיד סטיב רוג'רס המופשר בסדרת סרטי "קפטן אמריקה" ו"הנוקמים", מה שאומר שהיינו זוכים לראות את שניהם מככבים יחד על המסך בשניים משוברי הקופות הגדולים של השנים האחרונות. ועכשיו אם תסלחו לנו, אנחנו צריכים להחזיר את האגרוף לפה.

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
כשג'יימס בונד פוגש את המטריקס | צילום: באדיבות yes/gettyimages
שון קונרי וניקולס קייג', "מטריקס"

דמיינו לכם את טרילוגיית ה"מטריקס" עם ג'יימס בונד בתפקיד מורפיאוס, או עם קייג' בתור ניאו. סרט אחר לגמרי? מן הסתם, אבל אנחנו חייבים להודות שיש בנו חלק שממש רוצה לצפות בו עכשיו.

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
הפסידה במשחק | צילום: באדיבות yes/gettyimages
קלואי מורץ, "משחקי הרעב"

רשימת שחקניות ארוכה הייתה מועמדת לשחק את קטניס אוורדין בסדרת הסרטים הפופולארית לפני שג'ניפר לורנס זכתה בכל הקופה: אביגיל ברסלין, אמה רוברטס, שיילין וודלי ורבות אחרות נבחנו לתפקיד, אבל היחידה שממש אמרה בפה מלא "אני מתה לשחק את קטניס" היתה מורץ. את האמת? היא דווקא היתה יכולה להכניס משהו קצת יותר פרחחי לתפקיד הכבד הזה. אבל לצערה, כנראה שהסיכויים לא היו ממש לטובתה.

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
שמישהו יחליף את אנסל אלגורט | צילום: באדיבות yes/gettyimages
היילי סטיינפלד, "אשמת הכוכבים"

ואם מדברים על וודלי, אין ספק שהיא פיצתה על הפסד התפקיד הראשי ב"משחקי הרעב" כשלוהקה ל"מפוצלים" ו"אשמת הכוכבים", שניהם שוברי קופות היסטריים מהשנה האחרונה. אבל מסתבר שגם זה כמעט ולא קרה: הסופר ג'ון גרין, שכתב את הרומן סוחט הדמעות על שני בני הנוער חולי הסרטן, רצה לתפקיד הייזל את מיי וויטמן מ"הורים במשרה מלאה" ו"משפחה בהפרעה" (באמת? היא?). אבל המתחרה הגדולה ביותר של וודלי היתה כוכבת "אומץ אמיתי" היילי סטיינפלד. עם הבחירה של וודלי דווקא חיינו בשלום, מה שאי אפשר ממש לומר על הליהוק של אנסל אלגורט לתפקיד אוגוסטוס.

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
נתנחם בסיפור האהבה של סטון וגרפילד | צילום: באדיבות yes/gettyimages
מיה וסיקובסקה וג'וש הצ'רסון, "ספיידרמן המופלא"

שני הכוכבים הצעירים האלה שיחקו אח ואחות ב"הילדים בסדר", אבל גם הגיעו לשלבים מאוחרים מאוד בליהוק לתפקיד הנאהבים פיטר פארקר וגוון סטייסי בעיבוד של מארק ווב ל"ספיידרמן". כמה רחוק הם הגיעו? בואו רק נגיד שיש סרטון מביך במיוחד ביוטיוב בו פיטה מ"משחקי הרעב" מרכיב משקפיים ונלחם בסלואו-מושן עם כמה פעלולנים. על פי השמועות, וסיקובסקה היתה מועמדת לתפקיד גוון בעוד מי שקיבלה את התפקיד לבסוף, אמה סטון, היתה אמורה לגלם את מרי-ג'יין ווטסון הג'ינג'ית. לא רק שהליהוק של מיה וג'וש היה יכול להיות פלופ נוראי, הוא גם ככל הנראה היה מונע מהעולם את אחד הזוגות החמודים ביותר בהוליווד – אמה סטון ואנדרו גרפילד.

כוכבים שהתחלפו (צילום:  באדיבות yes/gettyimages)
ההפסד של ג'וזף גורדון לויט, הרווח שלנו | צילום: באדיבות yes/gettyimages
ג'וזף גורדון לויט ואוליביה ווילד, "שומרי הגלקסיה"

אין ספק שהתגלית הגדולה של הקיץ האחרון היא כריס פראט בגלגולו הנוכחי, שזה אומר כל הדורקיות של אנדי מ"מחלקת גנים ונוף" עטופה בגוף שרירי וחטוב. עכשיו תארו לעצמכם קיץ שחון ונטול פראט, עם ג'וזף גורדון לויט בתפקיד סטאר לורד ב"שומרי הגלקסיה". עם כל הכבוד לצ'ארם החמוד של לויט, ספק אם הוא היה מצליח ללהטט בין הרבדים השונים בדמותו של פיטר קוויל – ואנחנו מתכוונים בעיקר לששת הרבדים בבטן שלו. למרבה המזל, לויט עשה את טעות חייו והחליט לוותר על התפקיד - וכך הצטרף לחבורת השחקנים העצומה שכמעט לוהקה לסרט. אחד השמות המסקרנים שם, למשל, הוא אוליביה ווילד, שהיתה מועמדת לגלם את גאמורה הירקרקה במקום זואי סלדנה. ווילד ויתרה על התפקיד בסרט המצליח ביותר של 2014 מסיבה תמוהה למדי – נמאס לה לגלם דמויות נשיות קשוחות ולא ממש אנושיות, אחרי ששיחקה תוכנת מחשב ב"טרון: המורשת" וחייזרית ב"בוקרים וחייזרים". איך אמרה ג'וליה רוברטס ב"אישה יפה" (אגב, תפקיד שעליו ויתרו מג ראיין מישל פייפר)? ביג מיסטייק. יוג'.