בשבוע שעבר ידיעה לפיה עיבוד מחודש לסיטקום הפופולרי מהניינטיז "נשואים פלוס" כבר נמצא בפיתוח עם הצעה שכבר יושבת על שולחנם של בכירי אולפני סוני עשתה הדים ברחבי העולם.
אלא מי שהפיץ את הבשורה המרגשת שהתבררה במהרה כחסרת בסיס בשלב זה הוא דיוויד פאוסטינו, מי שגילם את באד באנדי וברבות השנים הפך לאנונימי ביותר מבין בני משפחתו הטלוויזיונית: אב המשפחה האייקוני אל באנדי, אד אוניל, עבר למעמד פטריארכלי דומה אך שונה בסדרת הלהיט "משפחה מודרנית" שכבר זכתה חמש פעמים ברציפות בפרס האמי לסדרה הקומית הטובה ביותר; אמא פגי, קייטי סגל, המציאה עצמה מחדש במשך שבע עונות של "ילדי האנרכיה" שיצר בעלה קורט ראסל וזכתה על תפקידה בגלובוס הזהב; והאחות קלי, כריסטינה אפלגייט, היא שחקנית קומית עם רזומה לא מבוטל על המסך הקטן.

אפלגייט (43) הספיקה להוביל סדרות כמו "ערים כל הלילה" ו"סמנתה מי?", עליה הייתה מועמדת לגלובוס הזהב, ולהתארח בין היתר ב"טיפול אונליין" ועוד קודם ב"חברים" בתור אחותה החומרנית של רייצ'ל, תפקיד שזיכה אותה באמי ב-2003. בראיון איתה היא יודעת לספר איזה בית ספר משמעותי היה עבורה "נשואים פלוס" בו העבירה 11 שנים מאז גיל 15 וכמה חשוב מזה היה להתקדם הלאה.

"מה שמניע אותי מעל הכל הוא החתירה שלא לחזור על עצמי בתפקידים שאני לוקחת, וזו התובנה מהסדרה", היא מסבירה, "ההצלחה שלי או של קייטי או אד בשנים שמאז 'נשואים פלוס' היא כי סירבנו בנחרצות להיכנע לתכתיבי הטייפ-קאסטינג שישנם בהוליווד, להיות מקוטלגים בתור אותן דמויות בפרויקטים עתידיים. כל אחד מאיתנו ניהל את המלחמה הזו עבור עצמו, את זה אני יכולה להעיד בפה מלא. והנה 20 שנה אחרי שהסדרה ירדה זו הסיבה שכולנו עדיין עובדים באופן עקבי בתעשייה".

מה השתנה באותן 20 שנים?

"אני חושב שהכיוון נוטה כיום למקום אחר ויש יותר חופש לאלתר על סט הצילומים. כשאני הייתי צעירה לא היה דבר מלבד התסריט, מה שהגישו לידינו התסריטאים היה בבחינת תנ"ך ולנו היה אסור להתעסק עם החומר. אני גדלתי אל תעשייה שבה תיקנו אותי על כל הברה, על כל מילת קישור, ירדו לרזולוציות המזעריות ביותר. עכשיו העולם דווקא מצפה ממך להשמיע את קולך ולהתערב במידת מה כדי שיהיה לך חותם אישי, זה שינוי שאני הייתי צריכה להתאים עצמי אליו. כששחקנים מוכשרים עושים זאת, אין דבר טוב מזה. ועדיין יש זמן ומקום מתאימים לכל סיטואציה. כשאני בתור צופה מזהה יותר מידי אלתור על המסך זה מנתק אותי בצורה שלילית מהסצנה".

האם הדור הצעיר משווע להותיר חותם?

"זה חלק מהעניין, אבל מה שבולט בעיקר הוא שהומור עכשווי הוא הרבה יותר נועז וגס. הקהל הצעיר רואה באינטרנט דברים שאני בטח לא ראיתי מעודי, הסף הוא בנקודה אחרת לגמרי. המשימה שלנו היא לשאוף תמיד להמציא את הגלגל מחדש ולשטוף את עיניהם של הצופים עם משהו שטרם ראו".

עדיין קוראים לך קלי באנדי ברחוב?

"אתה צוחק עליי? אין מקום שהדמות לא הולכת איתי אליו, וכך יהיה עד יומי האחרון. אני לא יודעת אם זה שחושבים שאני היא או שאנשים מזהים את הפרצוף מאינספור השידורים החוזרים שיש עדיין באמריקה".

אגב, גם לנו בישראל יש גרסה ל"נשואים פלוס".

"באמת? אני יודעת שיש בכמה מדינות באירופה עיבודים מקומיים. אשמח לצפות בעיבוד שלכם!".

הכל נשאר במשפחה

בין אם "נשואים פלוס" גרסת המאה ה-21 אכן תצא לפועל או לא, אפלגייט מודל 2015 מככבת כעת ברימייק אחר. בסוף השבוע יעלה לאקרנים סרט הקומדיה "חופשה בהפרעה", המשך לסרטי "נסיעה נעימה המפתחות בפנים (חופשה נעימה)" של חבורת "נשיונל למפון" מהאייטיז, בהם כיכב צ'בי צ'ייס בתור קלארק גריסוולד, אב משפחה שלומיאל שמוציא את אשתו וילדיו לחופשה מלאת חוויות משונות ומלאות הומור.

במרכז העיבוד המחודש דמותו של ראסטי, בנו של קלארק, אותו מגלם אד הלמס ("המשרד", "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס") שמחליט בהשראת הטיול אליו יצא בתור נער לקחת את אשתו דבי, אותה מגלמת אפלגייט, ושני בניהם למסע רכבי לרוחבה של ארה"ב בדרכם לפארק שעשועים נודע בדרום קליפורניה. בסרט מופיעים גם נורמן רידוס מ"המתים המהלכים", צ'ארלי דיי מ"פילדלפיה זורחת" וכריס המסוורת' בתפקיד משעשע לא אופייני שכולל התייחסות עם קריצה לנתוניו הפיזיים המרשימים של מי שמכהן השנה בתור הגבר הסקסי בעולם.

"אני בדרך כלל לא צוחקת מסרטים שלי, אני יותר עסוקה בלבקר את עצמי, אבל הפעם ממש נהניתי כשצפיתי בסרט לראשונה, ודווקא באותן סיטואציות שוליות לעומת רגעי הבדיחות הגדולות – יכול להיות שזה קשור לכוס יין שלגמתי לפני", היא מספרת, "למשל עם כריס, אני זוכרת איך במהלך הצילומים נדהמתי מהיכולת העל אנושית שלו להפוך את הבטן שלו למיצג קוביות מרהיב, מעולם לא ראיתי פלא שכזה. בסוף אותו יום סיפרתי לבעלי את שחזיתי ונדמה כאילו ניהלנו לגביו דיון במשך שעות, לא נותר דבר חוץ מלשבח אותו על ההישג הפיזי הזה".

כריסטינה אפלגייט וכריס המסוורת' (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
"מעולם לא ראיתי פלא שכזה". אפלגייט עם כריס המסוורת'" | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

צפית שוב בסרט המקורי כדי לקבל השראה?

"לא רציתי, כי הדמות שלי היא חדשה בסדרה, מה גם שהיא שונה מהאמא שגילמה בוורלי ד'אנג'לו הנהדרת בסרטים המקוריים. לא רציתי שבתת המודע תהיה השראה מהתימה שאפיינה את הסרט ההוא. וכשקיבלתי את ההצעה לגלם את דבי הדמות הייתה די ברורה, הכותבים לא רצו שהיא תהיה אמא שיושבת בצד ולא מגיבה אלא אישה שגם לה יש מה לומר. לכן ביקשתי שנוסיף לה שלדים בארון, שנגלה שיש לה צד פרוע וקיצוני שאף אחד לא דמיין לעצמו. אלו הן האמהות שאני מכירה מחיי האישיים, בגילאי ה-40 וקצת. אנחנו ילידות שנות ה-70 ונחשפנו ללא מעט דברים מהפכניים אז חוש ההומור שלנו עוצב בהתאם. זו לא אמא סטנדרטית על הנייר, אלא זו שבקבוצת הווטסאפ של אמהות מהגן של הילדים שלנו פתאום את רואה אותה באור שונה ומופרע לחלוטין".

כמה ניסיתם להבדיל את הסרט מהמקור?

"זה קו מאוד עדין שפסענו עליו, כי רצינו לוודא שלא תהיה העתקה של אלמנטים מהסרט המקורי. זה לא סרט המשך או ספין-אוף, יותר כמו הבן דוד הרחוק. אנחנו מציגים משפחה חדשה ובמקביל עושים מחווה כי צ'בי ובוורלי מופיעים גם לצידנו הפעם ולמעשה מעניקים לנו את ברכת הדרך. רצינו להמשיך את קשר הדם של משפחת גריסוולד תוך שאנחנו מעניקים משהו חדש לחלוטין לצופים, ואני רק יכולה לקוות שהדור הצעיר שלא מכיר את המקור ילך לחפש אותו בעקבות הסרט שלנו. מה שבטוח, הבלאגנים לאורך החופשה הם בדנ"א של הגריסוולדים".

הוליווד היא בדנ"א של אפלגייט שנולדה בעיר הכוכבים בנובמבר 1971 למפיק המוזיקלי בוב אפלגייט ושחקנית העבר ננסי לי פרידי, שנפרדו כשכריסטינה הייתה תינוקת. את הקריירה הבימתית החלה כבר בגיל 8 כאשר עד לפריצה ב"נשואים פלוס" הספיקה לככב בפרסומות ובתפקידי אורח בסדרות כמו "סמוך על צ'ארלס" ו"קשרי משפחה". אף כי גדלה לצד ילדים שחקנים עם חיים סוערים כמו דרו ברימור וקורי פלדמן, שמרה על שפיותה הודות לאמה, שגם חלתה בסרטן השד בשלב מסוים. השתיים היו מאוד קרובות. אפלגייט עצמה אובחנה בסרטן שד ב-2008 ועברה אז ניתוח להסרת שדיה, בנסיבות דומות לאלו של אנג'לינה ג'ולי לפני שנתיים.

בשנים הבוגרות שלאחר התהילה בתור קלי באנדי הופיעה על המסך הגדול בסרטים כמו "הכי מתוק שיש", "והרי החדשות" ו"חדשות בהפרעה", אך מפתיעה יותר רשימת הסרטים להם סירבה. בין השאר אמרה לא למותחן "שבעה חטאים", לקומדיות "משתגעים על מרי" ו"הדייט שתקע אותי" ורק לאחרונה הודתה כי סירבה ב"צעד טיפשי" גם לתפקיד אל וודס ב"לא רק בלונדינית" שהלך לריס ווית'רספון, בטענה שלא רצתה לגלם עוד בלונדה קלת דעת.

גם רשימת המחזרים של אפלגייט מרשימה וכוללת את האקסים בראד פיט, כריסטיאן סלייטר וריצ'ארד גרייקו. ב-2001 נישאה לשחקן ג'ונתן שק ("מה שאת עושה לי", "הרקולס: האגדה מתחילה") אך השניים נפרדו לאחר ארבע שנים. ב-2013 נישאה לבסיסט להקת הרוק "פורנו פור פיירוס" מרטין לה'נובלה ההולנדי, שנתיים לאחר שהביאה לעולם את בתם המשותפת סיידי.

הכל אודות אמא

"הילדות שלי הייתה מאוד שונה מזו של שני הבנים בסרט ובכלל משל ילדים בדרך כלל", היא אומרת, "החלק שהכי אקח איתי מהצילומים הוא השעות בהן ישבנו במכונית יחד כשצילמנו את הסצנות שאנחנו בדרכים, שלושת הבחורים שלי היו חבורה נהדרת לבלות במחיצתה. חוץ מזה כל הזמן ספגתי חבלות בגלל שמדובר בהומור פיזי ועוד יותר בגלל שאני באופן טבעי חוששת מלהיפגע ומביאה את זה על עצמי כנראה. אני תמיד מתנדבת במקום הפעלולנית שהוצמדה לי להשתתף בסצנות מכות אפילו שברזומה שלי ספגתי לא מעט בחיים. באחת הסצנות חטפתי מכה רצינית בלסת ואפילו היה חשש ששברתי משהו, אבל בסוף שרדתי".

איך היה לעבוד לצד ילדים שחקנים, הם הזכירו לך את עצמך הצעירה?

"כיום קשה להצביע על ילדים שחקנים שזוכים להצלחה אדירה בגילם הצעיר וזה דבר חיובי. בתקופתי אותם שמות שהמריאו במהרה קיבלו יותר מידי כוח לידיהם ומצאו עצמם מתים. זו הצהרה קשה אבל אני באמת מאמינה שהופעל עליהם לחץ בלתי רגיל, הם היו בתפקידים ראשיים בסרטים, מה שכבר לא כל כך קורה היום. המגמה היום היא סביבות גיל ה-18 ומעלה. מבין בני הנוער שדחקו בהם להתמודד בכוחות עצמם בעולם של מבוגרים, אני שרדתי, אבל לא היה להם סיכוי והם נבלו. בנוסף, אני חושבת שהיום המודעות של ההורים גבוהה יותר, וזה מצוין". 

מה הגן עליך?

"אמא שלי, היא תמיד דאגה שאשאר צנועה וענווה. ובעצמי לא רציתי להיות באותו מקום שאותם ילדים היו. התחלתי את 'נשואים פלוס' כשאני כבר נערה מתבגרת מאוד שקולה ונבונה. שנה לאחר מכן כבר עברתי לגור לבד, חתמתי על צ'קים והתנהלתי עצמאית. הייתי ילדה מיוחדת שהחיים האישיים ביגרו אותה מהר מהצפוי, בלי קשר לתעשיית הבידור, ולכן מעולם לא התאפיינתי בפזרנות. לא גרתי בבית מפואר או נהגתי ברכב יוקרתי או קניתי בגדי מעצבים יקרים. אלו דברים שנורא תפסו תשומת לב אז".

מהי החופשה האידיאלית עבורך?

"סיטואציה בה אני שוכבת מבלי לזוז והכל מגיע אליי. אני ערה כל יום משש בבוקר עם ילדה בת ארבע וחצי ואם כבר לצאת לחופשה אז פשוט לשכב ולא לעשות דבר. בעלי הולנדי ולסיידי בתי יש בובה ששרה 'זה עולם קטן מאוד' בהולנדית ללא הרף. קח את זה בחשבון (צוחקת)".

מהו סרט החופשה האהוב עלייך?

"לא חשבתי על זה... 'תלמה ולואיז' נחשב? הן הרי יצאו שם לסוג של רוד-טריפ".