טקס האוסקר 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
הכל בזכות הסלפי? | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
על אף שלא סיפק אפילו הפתעה אחת לאורך הערב ולמרות ביקורות מעורבות על הופעתה של אלן דג'נרס, טקס האוסקר ה-86 ששודר אתמול (שני) ברשת ABC הפך לאחד המשדרים הנצפים ביותר של השנה. על פי נתוני חברת נילסן, משך האירוע הנוצץ של הוליווד 43 מיליון צופים ו-12.9 אחוזי רייטינג בקרב קהל היעד המשמעותי ביותר: גילאי 18 עד 49.

כשמשווים את הנתונים האלה לטקסים הקודמים, מגלים שההישג הזה מרשים הרבה יותר. הפעם האחרונה שבה האוסקרים משכו מספר גדול יותר של צופים הייתה בטקס של 2004 עם 43.5 מיליון. גם בהשוואה למתחרה הגדול ביותר שלו על ליבם של חובבי הקולנוע, טקס גלובוס הזהב, הניצחון של האוסקר מוחלט. הטקס בהנחייתן של איימי פוהלר וטינה פיי משך "רק" 20.9 מיליון צופים.

המספרים המרשימים האלה, אגב, חסרים נתון שיכול להפוך אותם למשמעותיים אפילו יותר. לראשונה בהיסטוריה אפשרה רשת ABC למנויים על האפליקציה שלה בתשלום, לצפות בטקס אונליין במחשבים ובטלפונים ניידים. ההנחה היא שלא מעט מנויים מימשו את ההזדמנות הזו, אבל בידי הרשת אין נתונים מדויקים.