סקרלט ג'והנסון בפסטיבל רומא (צילום: Vittorio Zunino Celotto, GettyImages IL)
לבשה פיג'מה לצילומים? סקרלט ג'והנסון | צילום: Vittorio Zunino Celotto, GettyImages IL
פסטיבל הקולנוע של רומא, עוד שלב קטן בעונת הפרסים הארוכה שמובילה לטקס האוסקר, ננעל אתמול (ראשון) עם טקס הפרסים הגדול ובו החלטה די יוצאת דופן. סקרלט ג'והנסון, כוכבת הסרט "היא" (Her) בבימוי של ספייק ג'ונז ("אדפטיישן"), לקחה הביתה את פרס השחקנית הטובה ביותר וזאת על אף שלאורך 120 הדקות שלו, היא לא נראית על המסך ולו לשנייה אחת.

הסיבה לכך נעוצה בסיפור המסגרת של הסרט העוסק בתיאודור, תסריטאי בודד וגרוש טרי (חואקין פיניקס) שמפתח מערכת יחסים יוצאת דופן עם מערכת הפעלה מהפכנית המעניקה מענה לכל צרכיו וזוכה לכינוי סמנת'ה. קולה של סמנת'ה הוא למעשה קולה של ג'והנסון שמרחף בווייס אובר לאורך כל אורכו של הסרט.

על אף שג'והנסון מוזכרת גם על ידי כמה מומחי קולנוע בארה"ב כמתמודדת רלוונטית על הפרסים הגדולים, תגובות המחאה על הבחירה הלא שגרתית לא איחרו לבוא: "מדובר באסופה של טירוף שמופנית כנגד הקולנוע", נכתב בטור של אחד ממבקרי הקולנוע המובילים במדינה. הסרט העצמאי הקטן זכה לביקורות נפלאות עם ממוצע ציונים של 95 באתר הביקורות Metacritic. הסרט צפוי להגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-9 בינואר, כשבועיים אחרי תאריך הבכורה בארה"ב.

סקרלט ג'והנסון וחואקין פיניקס בפסטיבל רומא (צילום: Vittorio Zunino Celotto, GettyImages IL)
זאת אני מהמחשב | צילום: Vittorio Zunino Celotto, GettyImages IL
>> בואו לפייסבוק שלנו