ארבעה ימים בלבד לפני שהוא מגיע סוף סוף למסכי הקולנוע בעולם, תגובות ראשונות של מבקרים ל"ליגת הצדק" מתחילות לצוף ברחבי הרשת, ואם לסמוך על מה שקראנו - אולי כדאי שנגיע עם ציפיות מעט נמוכות יותר מסרטה החדש של גל גדות. 

על אף האמברגו המוטל על פרסום ביקורות רשמיות עד לערב הקרנת הסרט (חמישי הקרוב בישראל, שישי ברחבי העולם), נציגי האתרים והבלוגים הנחשבים כבר קיבלו הצצה לאחד הסרטים המדוברים של השנה, ועל אף הרצון שלנו להאמין כי "ליגת הצדק" יהפוך ללהיט ענק (ולו בזכות השתתפותה של האמזונה הפרטית שלנו) - מסתמן שיש סיכוי גדול יותר שיהפוך ל"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" מאשר ל"וונדר וומן" הבא.

"שום דבר לא יצליח להציל את 'ליגת הצדק' מהיותו כל כך רעשני, מכוער ומרושל", כתב ג'וש ל. דיקי, עורך הבידור של אתר "Mashable". "לא וונדר וומן, לא עזרא מילר, לא השליפות המהירות והבנייה מחדש של ג'וס ווידון... אוף, חברים, זה היה לא קל".


אך לשמחתנו, לא כולם היו קיצוניים כמו דיקי. "'ליגת הצדק' הוא כמו נסיעה כיפית ומלאת מהמורות שמצליחה בתחום הדמויות, אך נכשלת בתחום הנרטיב", כתב פול שירי, העורך הראשי של אתר הסרטים "Joblo". "זה ביצוע שנוי במחלוקת שניצל על ידי השחקנים, שהצליחו להתעלות מעל לחסרונות כדי לספק כניסה מרתקת, מצחיקה, מלאת תקווה אך לא מושלמת ליקום הקולנועי של די.סי".


אריק דיוויס, עורך אתר "Fandango", לפחות הרגיע אותנו כשאמר שהסרט יותר טוב מ"באטמן נגד סופרמן" ו"יחידת המתאבדים" - "הוא יעיל ומלא באקשן של גיבורי על. אהבתי את רוב הרגעים הקלילים יותר שלו וחשבתי שיש לו את אחד מסצנות הפעולה הטובות ביותר שהופיעו בסרטי היקום הקולנועי של די.סי. וכמובן שוונדר וומן גונבת את ההצגה". קנית אותנו!


דניס צנג מאתר "Collider" חשב דוקוא כי "ליגת הצדק" היא "מבדר ברוב הזמן, למרות שיש לו מקום לשיפור ברמת העלילה ופיתוח הדמויות. יש בו יותר כיף, הומור ולב מאשר ב'באטמן נגד סופרמן' אבל גם ישנה התחושה שהוא נחפז מדי, עם כמה מהסצנות להן לא נתן את ההזדמנות להתפתח".


ברנדון דיוויס מ"ComicBookNow" סיכם את הדברים: "ליגת הצדק אינו סרט מושלם. לסיפור יש 'פגמים' ונבל על ממוחשב ופשוט. אבל, יותר חשוב מכך, הוא הצליח בגזרת הגיבורים. כל חבר בליגה מצוין וקשה לבחור פייבוריט. הוא מאוד כיפי, מההתחלה ועד הסוף". 


לאור נסיון העבר, בו כבר אמרו על סרטים גרועים שהם "מצוינים" ולהיפך - אנחנו כבר הבנו שאין על מי לסמוך אלא על עצמנו, ואת כל התובנות בנוגע ל"ליגת הצדק" נשמור ליום חמישי הקרוב - בו הוא סוף סוף ינחת בבית הקולנוע הקרוב לביתנו.  

mako תרבות בפייסבוק