הטריילר הראשון ל"האלמנה השחורה" הוא אירוע די משמעותי. כבר הספקנו קצת לשכוח מהדיון הסוער שהתקיים מסביב ליקום הקולנועי של מארוול כשיצא הסרט "הנוקמים: עידן אולטרון", אבל באותה התקופה, הייתה התקוממות לא קטנה על היחס של הפרנצ'ייז לדמות הנשית היחידה בצוות הנוקמים. היא לא קיבלה סרט משלה בזמן שחלק מהכוכבים שלצדה הספיקו לצלם כבר שלושה, והדמות של נטשה רומנוב נעדרה באופן מסתורי מהרבה אריזות מרצ'נדייז של הסרט, כולל סט בובות מדובר שהוביל לתגית הוויראלית #wheresnatasha.

 

אפשר לנשום לרווחה - נטשה כאן, וסקרלט ג'והנסון סוף סוף מקבלת את הכבוד הראוי לה בתוך היקום הקולנועי. "האלמנה השחורה" הוא הסרט הראשון במה שנקרא שלב 4 של היקום הקולנועי של מארוול, ומבחינה כרונולוגית העלילה שלו מתרחשת בין האירועים של "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ו"הנוקמים: מלחמת האינסוף". התזמון של יציאת הסרט נראה מוזר לחלק מהמעריצים, מכיוון שנטשה - זהירות, ספוילר למי שלא צפה ב"מלחמת האינסוף" - מתה בסוף אותו הסרט. אבל, במארוול אמרו ש"האלמנה השחורה" יסביר למה נטשה הייתה חייבת למות.

 

רוב הקטעים מתוך הטריילר החדש כבר הוקרנו בעבר בכנס קומיקון, כך שאין בו הרבה תגליות לגמרי חדשות, ובכל זאת, אפשר לצלול לתוכו ולחלץ כמה פיסות מידע. הנה כמה פרטים לשים לב אליהם:

 1. בודפשט

לפי הטריילר, נראה שבודפשט היא זירת ההתרחשות המרכזית של הסרט. נטשה והוקאיי הזכירו לא פעם את העיר, ב"הנוקמים" הם מעלים זיכרונות מימי הלוחמה שלהם בבודפשט, וב"מלחמת האינסוף", הוקאיי אומר לנטשה שהם "רחוקים מבודפשט", מה שאולי מרמז ששם הם נפגשו לראשונה, או נלחמו זה לצד זו בפעם הראשונה, ויכול להיות שנזכה להצצות להיכרות ביניהם שמסבירה את ההערות האלה.

2. תגליות על הנפש של נטשה

הטריילר מכיל גם קטעים מסרטים קודמים שהאלמנה השחורה כיכבה בהם, כולל ציטוטים מ"מלחמת האינסוף", וגם אלמנה שחורה נוספת - פלורנס פיו, שמגלמת את ילנה בלובה, המופיעה בקומיקס כיורשת של נטשה שאומנה גם היא בחדר האדום ואמורה לשפוך עוד אור על חיים המוקדמים שלה. כל אלה, בנוסף לרמיזה של מארוול שנגלה בסרט הזה למה נטשה הייתה חייבת למות, מובילים להנחה שנקבל פה הרבה תשובות על המסע הרגשי שלה ועל הבחירה שלה להקריב את עצמה כדי להציל את העולם.

3. תלבושת חדשה

כחלק מהניסיון לעדכן את גיבורות העל הנשיות לתקופה של מלחמה על שוויון מגדרי, גם התלבושת הכמעט פטישיסטית של נטשה עודכנה, ועכשיו דומה יותר למשהו שאמור להגן עליה בזמן לחימה, ופחות כמו תלבושת שאמורה לספק את המבט הגבר. בנוסף, ניתן לראות את נטשה בתלבושת לבנה, שמגיעה מהקומיקס Black Widow: Deadly Origin, ועוצבה על ידי אנשי החדר האדום על מנת לספק הסוואה ללחימה בשלג.

4. דמויות ישנות וחדשות

מלבד ילנה בלובה, עוד כמה דמויות צצות בטריילר - וויליאם הרט חוזר לתפקיד של גנרל ת'נדרבולט רוס, אבל מופיע בטריילר צעיר יותר ממה שאנחנו מכירים אותו, מה שאומר שאולי הוא שייך לפלאשבקים מהעבר. דמות נוספת היא טאסקמאסקר, שהופיע בספרי הקומיקס המקוריים כסוכן S.H.I.E.L.D שחצה לצד האפל, וכוח העל שלו הוא היכולת לחקות כל מה שהוא רואה, כולל סגנונות לחימה.

בטריילר אנחנו גם פוגשים את השומר האדום (Red Guardian), שהוא הגרסה של הרוסים לקפטן אמריקה, בגילומו של דיוויד הארבור מ"דברים מוזרים". בקומיקס, נטשה מתחתנת עם הרד גארדיאן כניסיון נואש לברוח מחיי הריגול, אבל לא ברור אם העלילה הזאת תבוא לידי ביטוי בסרט. דמות נוספת היא מלינה, בגילומה של רייצ'ל ווייז, שכבר רמזה בראיון שהיא אלמנה שחורה נוספת, וגם היא עברה את תוכנית האימונים של החדר האדום. בקומיקס, היא הופכת למרגלת העל איירון מיידן, ומפתחת שנאה עמוקה לדמותה של נטשה.

ומעל לכל, אנחנו מקווים שלא מצמצתם לאורך הצפייה בטריילר כי יתכן שהמצמוץ הזה עלה לכם בפרט הכי כיפי שהסתתר בטריילר - נטשה עבדה בעבר עם מדינת ישראל. בסצנה הקצרה בה רואים את האלמנה בוחנת את כל תעודות הזהות והדרכונים המזויפים שלה, מונחים על השולחן שמולה מסמכים עם סמל המנורה של ישראל והכיתוב "מדינת ישראל". האם עשינו לכם צילום מסך? כמובן שעשינו:

מתוך הטריילר לאלמנה השחורה