מריל סטריפ (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
פארטי פופר. מריל סטריפ | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
לזה לא ציפה אף אחד מבאי ערב הגאלה המסורתי של ה"National Board of Review", גוף יוקרתי שמעניק מדי שנה את הפרסים לסרטים והשחקנים הטובים בהוליווד. טקס הפרסים של 2014 התקיים אתמול (רביעי) בניו יורק וכמיטב המסורת הכוכבים היו גם אלה שהציגו את הזוכים בקטגוריות השונות. כשהגיע תורה של מריל סטריפ להעניק את פרס השחקנית הטובה ביותר לאמה תומפסון על תפקידה כסופרת פ. ל. טראוורס ב"להציל את מר בנקס", סיפקה השחקנית המוערכת ציטוט שהותיר את האולם כולו בהלם.

על פי דיווח ב"וראייטי", אחרי מספר בדיחות קצרות ופרגון לתומפסון, הרצינה לפתע סטריפ ואמרה: "כמה משותפיו לדרך של דיסני סיפרו לי שהיה מדובר בשונא נשים". לאחר מכן ציטטה את האנימטור המפורסם וורד קימבל שעבד בדיסני וסיפר שהבוס "לא בטח בנשים ובחתולים". הראייה הבאה במשפט השדה של סטריפ הגיעה בדמות מכתב שנשלח לאנימטורית מוכשרת ב-1938 מטעם דיסני, ובו נכתב: "נשים לא שותפות באף תהליך יצירתי של הכנת סרטים מצוירים, התחום הזה שמור לגברים צעירים בלבד".

מיד לאחר מכן עברה סטריפ לתחום האשמות חריף לא פחות: "דיסני תמך בלובי של תעשיית הסרטים האנטישמיים", טענה. טום הנקס, שגילם את דמותו של דיסני בסרט, הסביר שהשלדים בארונו של מייסד האולפנים נותרו מחוץ לעלילה, משום שזו עסקה הרבה יותר בסיפורה של טראוורס. הדברים של סטריפ מעוררים סערה בהוליווד, בעיקר לאור העובדה שהיא אמורה לככב באחד מהלהיטים הגדולים של דיסני ב-2014, מחזמר פנטזיה בשם "Into The Woods".

וולט דיסני ומיקי מאוס (צילום: General Photographic Agency, GettyImages IL)
גם מיקי לא מת על חתולים | צילום: General Photographic Agency, GettyImages IL
בטקס עצמו, אגב, יצא אחד הסרטים הקטנים והמוערכים ביותר ביקורתית השנה עם הפרסים הגדולים. מדובר ב"היא" של ספייק ג'ונז, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר ובפרס הבימוי. ברוס דרן זכה בפרס השחקן הטוב ביותר ואמה תומפסון, כמעט הספקנו לשכוח, בפרס השחקנית.

>> בואו לפייסבוק שלנו