ג'ורג' קלוני ודיוויד או ראסל (צילום: Getty Images, GettyImages IL)
אף ניצב לא הוטח במהלך צילומי התמונה | צילום: Getty Images, GettyImages IL
ג'ורג' קלוני נגד דיוויד או ראסל

בשנת 1999 ג'ורג' קלוני היה יפיוף עם רזומה שכלל בעיקר דרמות טלוויזיה וחוויית "באטמן ורובין" אחת שהוא היה מעדיף לשכוח. או ראסל היה במאי מתחיל, שעמד לצלם את סרטו השלישי "שלושה מלכים", לאחר שהשניים הראשונים זכו לביקורות אוהדות אבל לא הצליחו לפרוץ למיינסטרים. ל"שלושה מלכים" גייס או ראסל את מארק וולברג, אייס קיוב וספייק ג'ונז.

ההתחלה לא הייתה קלה עבור קלוני ואו ראסל. הבמאי לא מיהר לקחת את כוכב הטלוויזיה לתפקיד ושם את עיניו דווקא על ניקולס קייג'. קלוני שלח מכתב ואף הגיע לביתו של הבמאי, לאחר שקרא את התסריט ורצה את התפקיד לעצמו. בסופו של דבר קייג' לא היה פנוי וקלוני קיבל אכן קיבל אותו. לא בטוח שזה השתלם, שכן קלוני תיאר את חווית העבודה כ"חוויה הכי גרועה שהייתה לי בחיים ללא שום ספקות". על פי הדיווחים מהסט, או ראסל היה אדיש לחלוטין להתקף אפליפסיה שחטף אחד הניצבים ואף זרק באלימות על הרצפה ניצב אחר. קלוני מיהר להתייצב לצידו של הניצב ואילו או ראסל טען שהוא רק הראה לניצב כיצד לבצע את תפקידו. בשיאו של הריב השניים החלו לצעוק אחד על השני מה שהסלים במהרה לתקיפה פיזית, עד שחברי הצוות נדרשו להפריד בין השניים.

סוף טוב הכול טוב? מבקר הקולנוע המנוח רוג'ר איברט כינה את "שלושה מלכים" מאסטרפיס מוזר והשווה את הבמאי לרוברט אלטמן. גם הקריירה של קלוני לא נשארה מאחור.

לאונרדו דיקפריו וקלייר דאנס (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
סיפור אהבה בלי אהבה | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL
ליאונרדו דיקפריו הצעיר נגד העולם

שנייה לפני ההצלחה הגדולה של "טיטאניק" איימה תקרית אחת על הקריירה של הכוכב הצעיר, ליאונרדו דיקפריו. בראיון שהעניק בעבר מארק וולברג, ששיחק לצידו של דיקפריו ב"יומן נעורים", טען השחקן שדיקפריו לא היה מרוצה מהעובדה ש"מארקי מארק" ישחק לצידו בסרט ואף הצהיר שזה יקרה "על גופתו המתה", זאת לאחר שוולברג התנהג אליו בגסות בעבר. בסופו של דבר, המפיקים של הסרט שיכנעו את דיקפריו לעשות אודישן מול וולברג. הדינמיקה בין השניים הייתה כל כך טובה שהשחקן הבין שהוא ייאלץ להסתדר עם וולברג ובהמשך השניים הפכו לחברים טובים.

סוף פחות טוב היה לדיקפריו עם קלייר דיינס, שגילמה את אהובתו ב"רומיאו וג'ולייט". סיפור האהבה שרבים יגדירו כטוב ביותר בכל הזמנים, לא בא לידי ביטוי מאחורי הקלעים. דיינס נהגה להתלונן על התנהגותו הלא בוגרת של דיקפריו ועל הרגלו למתוח את הצוות. השחקן מצידו לא נהנה מהעבודה עם השחקנית אותה הגדיר כ"לחוצה". השמועות מספרות שדיינס עדיין לא מוכנה להתגבר על הריב ואף סירבה לתפקיד בדרמה הביוגרפיות "ג'יי. אדגר" לפני 3 שנים, לאחר ששמעה שדיקפריו צפוי להשתתף בתפקיד הראשי. בהתחשב בפלופ העצום שהתרחש בסופו של דבר, היא רק הרוויחה מהחרם הזה.

סוף טוב הכול טוב? דיקפריו מעולם לא זכה בפרס האוסקר, כנראה שזה העונש שלו.

אין תמונה
לא מאמין שאני זוחל על הרצפה בשבילך, מעצבנת
פטריק סווייזי נגד ג'ניפר גריי

כולם זוכרים את סצנת ההנפה המפורסמת בסוף "ריקוד מושחת", בה אוזרת בייבי את האומץ ונותנת לג'וני לשאת אותה אל על. מה שהרוב לא יודעים זה שלמרות שפטריק סוויזי, שגילם את ג'וני, החזיק את בייבי בידיים בטוחות, הוא בכלל רצה להטיח את ג'ניפר גריי, השחקנית שלצידו, לרצפה.

באוטוביוגרפיה שפרסם סוויזי בשנת 2009, קצת לפני מותו, כתב השחקן שההתמודדות עם ג'ניפר גריי על הסט הייתה מתישה ושהשחקנית סבלה מ"מצבי רוח מטופשים". לדבריו, גריי נהגה לפרוץ בבכי בכל פעם שמישהו העז להשמיע ביקורת כלפיה, ואף הפריעה לתפקוד השחקנים האחרים באמצעות פרצי צחוק בלתי נשלטים. צילומי סצנת ההנפה באגם היו לדבריו "צרה": המים היו קפואים והכוכבים נדרשו לצלם אינספור טייקים משום שלא הצליחו לעמוד בדרישות. סוויזי דאג בין השורות להאשים את גריי, שלא הייתה מנוסה בריקוד כמוהו והתקשתה להתמודד עם התפקיד. למרות זאת, הצליחו השניים להניח את חילוקי הדעות שלהם בצד במהלך השנים ואפילו סוויזי הודה שגריי "עשתה את הסרט".

סוף טוב הכול טוב? לא לקריירה של גריי.

מריל סטריפ ודסטין הופמן (צילום: ap)
הופמן נגד סטריפ | צילום: ap
דסטין הופמן נגד מריל סטריפ

ב"קרמר נגד קרמר" שיחקו הופמן וסטריפ זוג גרוש שנאבק לקבל משמורת על הבן המשותף שלהם, אבל מאחורי הקלעים התנהלו מאבקים אחרים. סטריפ, שהייתה כבר כוכבת גדולה, לא חשה בנוח עם חלקים מהתסריט וטענה שהוא בעל אופי מיזגוני. "היו לה חששות שלכולנו היו, אבל היא ביטאה אותם", מספר הבמאי והתסריטאי רוברט בנטון. בתגובה, שכתבה השחקנית חלק מהדיאולוגים, מה שהוביל לתסכול מצד הופמן. "שנאתי אותה. שנאתי אותה ממש", סיפר הופמן בסרט דוקומנטרי שנעשה בשנת 2001 על הפקת הסרט – "Finding the Truth: The Making of Kramer vs. Kramer".

הופמן הודה שחלק מהכעסים שהפנה כלפי סטריפ נבעו מתהליך הגירושים אותו עבר במקביל לצילומי הסרט, דוגמה לאיך האמנות מחקה את החיים. "אני בטוח שחלק מזה עבר אליה בצילומים", הוא אמר. "דברים שהרגשתי כלפי אשתי בחיים האמיתיים". בסצנה אחת הופמן אילתר וזרק כוס יין על הקיר, מה שהצליח לעצבן את סטריפ. "רק מאוחר יותר הבנתי שהוא כעס עליי. הוא, דסטין, כעס עליי, מריל. אני עדיין לא מבינה למה", התפלאה השחקנית. לפני כשנתיים, אולצה השחקנית לשחק "להתחתן, לה**יין, להרוג" בתכנית טלוויזיה בה התארחה. בפני סטריפ הוצבו 3 שחקנים איתם שיחקה בעבר: ג'ק ניקולסון, רוברט רדפורד ודסטין הופמן. לא קשה לנחש את מי בחרה סטריפ להרוג.

סוף טוב הכול טוב? גם הופמן וגם סטריפ קיבלו אוסקר על תפקידם בסרט. כנראה שהשנאה משתלמת.

קים קטרל ושרה ג'סיקה פרקר (צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL)
סקס והריב הגדול | צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL

שרה ג'סיקה פרקר נגד קים קטרל

לא מעט שנים עבדו שרה ג'סיקה פרקר וקים קטרל על הסט של "סקס והעיר הגדולה", ולאחר מכן גם על שני סרטים שהמשיכו אותה. בכל אותן שנים לא הפסיקו השמועות על העוינות ששררה בין הכוכבות. מצד אחד, פרקר בתפקיד הכוכבת הראשית שעומדת במרכז הסדרה. מצד שני, קטרל על תקן שחקנית המשנה שגונבת את ההצגה. למרות זאת, השתיים הקפידו להכחיש את השמועות ולטעון לכתר "החברות הכי טובות". רק עם השקת הסרט השני בסדרה, הסכימה פרקר לשחרר תגובה מתונה לפיה "לפעמים אנשים נהיים רגישים ונוטים להיפגע". כן, כאילו זה יספק אותנו.

על פי דיווחים מאחורי הקלעים, האיבה בין הכוכבות הייתה קצת יותר מ"לפעמים". השתיים רבו על תלבושות ונהגו לא להחליף מילה במהלך הצילומים. כשהן כן דיברו, נדרשה הפרדה של חברות הצוות האחרות. הסיבה העיקרית לכעסים בין השתיים היא, לפי השמועות, כסף. קטרל רצתה לאורך כל הדרך להשוות את שכרה לזה של פרקר, ששימשה גם כמפיקה בפועל של הסדרה. ריבים על השכר הם גם שעיכבו את שני הסרטים (ולטענת מבקרים מסוימים חבל שהם אי פעם נפתרו). השתיים, מצידן, ממשיכות לספר לכל עיתונאי משועמם כמה הן מעריצות אחת את השנייה.

סוף טוב הכול טוב? לא במקרה ונצטרך להתמודד עם סרט שלישי.

פרנק סינטרה ומרלון ברנדו (צילום: Hulton Archive, GettyImages IL)
מי מנצח במכות? | צילום: Hulton Archive, GettyImages IL
פרנק סינטרה נגד מרלון ברנדו

זה כנראה מה שקורה שמפגישים שני זכרי אלפא על סט משותף. הזמר והשחקן שיחקו זה לצד זה בסרט המוזיקלי "ברנשים וחתיכות" בשנת 1955. השניים לא הסתדרו מהרגע הראשון וסינטרה לא ריחם על ברנדו והקניט אותו על היכולות המוזיקליות שלו בכל הזדמנות. כדי להראות את מורת רוחו מליהוקו של ברנדו, הקפיד סינטרה לדחות עד כמה שניתן את העבודה על הנאמברים המשותפים של השניים. הסיבה לכך ככל הנראה הייתה הקנאה שרחש לברנדו על שהשיג את התפקיד, אותו החשיב סינטרה ליותר מעניין בסרט.

הנקמה של ברנדו לא איחרה לבוא. בזמן שצילמו השניים סצנה במסעדה בה נהנית דמותו של סינטרה מעוגת גבינה, התבלבל ברנדו בכוונה שוב ושוב בשורות שלו, מה שאילץ את כולם לצלם את אותה הסצנה כל פעם מחדש, למורת רוחו של סינטרה שהאמין שמשחק טוב צריך להתבצע בטייק אחד בלבד. בנוסף, הבלבול של ברנדו אילץ את סינטרה לאכול 8 חתיכות עוגה שונות – אחת על כל פעם שברנדו התבלבל. סינטרה נותר כועס והתלונן על הבחילה שנגרמה לו עקב חוסר המקצועיות של ברנדו. כנראה שהנקמה מוגשת מתוקה.

סוף טוב הכול טוב? "ברנשים וחתיכות" נחשב עד היום לאחד מהסרטים המוזיקלים האהובים והמעובדים ביותר בכול הזמנים.

מייגן פוקס ומייקל ביי (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
עפה על עצמה | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
מייגן פוקס נגד מייקל ביי

ב-2007 הוציא הבמאי מייקל ביי תחת ידיו את העיבוד הקולנועי הראשון אי פעם לרובוטריקים. ביי הוא במאי בלוקבסאטרים עם רזומה שכולל הצלחות כמו "ארמגדון" ו"פרל הרבור", אבל לצד החיבה הגדולה שהוא רוחש לפיצוצים תמיד התקיימה מסורת נוספת: ליהוק שחקניות אנונימיות או סמי-אנונימיות לתפקיד "הממתק" של הסרט. במקרה הזה בחר ביי להמר על מייגן פוקס, שהמריאה בזכות הופעה בסרט למעמד של כוכבת הוליוודית לוהטת. הסרט הכניס יותר מכל סרט קודם אחר של ביי, כך שנראה היה שכל הצדדים הרוויחו.

האידיליה הזאת החזיקה מעמד בדיוק שנתיים. אז העידה הכוכבת בראיון למגזין Wonderland ש"הוא (ביי) רוצה להיות כמו היטלר על הסט, וזה מה שהוא. סיוט לעבוד איתו". סטיבן שפילברג, ממפיקי הסרט, לא אהב את ההשוואה ודרש לפטר את פוקס מיד, ואכן השחקנית לא המשיכה לחלק השלישי בסרטי הסדרה. למרות שביי טען שהוא לא הוטרד מההערה, מקורבים לבמאי סיפרו שהוא לא אהב את העובדה שהשחקנית אותה טיפח לכוכבת ענקית מעזה ללכלך עליו. שיה לבוף, ששיחק לצידה של פוקס, אף צוטט כשהוא אומר ש"היא דיברה שטויות על הקפטן שלנו. זה משהו שאתה לא עושה".

סוף טוב הכול טוב? ביי עדיין ממשיך לשבור קופות עם ההמשכונים ל"רובוטריקים", בעוד הקריירה של פוקס משתרכת מאחור.

סילבסטר סטאלון וריצ'רד גיר (צילום: Keystone, GettyImages IL)
מסכן הגרביל :( | צילום: Keystone, GettyImages IL
ריצ'ארד גיר נגד סילבסטר סטאלון

בשנת 1974 היו אמורים סילבסטר סטאלון וריצ'ארד גיר לככב יחדיו בדרמה "The Lords of Flatbush", אבל שני השחקנים לא יכלו לסבול אחד את השני. השיא הגיע בדמות קרב אגרופים על הסט לאחר שגיר שפך בכוונה מהאוכל שלו על סטאלון. בסופו של דבר המתח על הסט הוביל לפיטוריו של גיר שהוחלף לאחר שסטאלון התלונן לבמאים שהוא לא מסוגל לעבוד איתו.

אבל זה לא הכול. בראיון שהעניק סטאלון בשנת 2006, טען הכוכב שריצ'ארד גיר מאשים אותו בשמועות על הגרביל. למי שהתמזל מזלו ואינו יודע במה מדובר, נספר כי בסוף שנות ה-80 נפוצה שמועה לפיה גיר עירב גרביל במשחק מין בו הוא השתתף. התוצאה – השחקן הובהל לבית החולים, בו נאלצו להוציא את המכרסם החמוד שנתקע בפי הטבעת שלו. כמובן שהשמועה לא אומתה מעולם, אך היא ליוותה את השחקן לאורך כל הקריירה שלו. לפי סטאלון, גיר חושב עד היום שהוא זה שאחראי להפצת השמועה. סטאלון, מצידו, מכחיש.

סוף טוב הכול טוב? הריב והשמועה לא הפריעו לקריירה של גיר להתרומם. נקווה שגם לגרביל סוף טוב.