בזמן שדמיינו את מאט דיימון כאחרון הגברים הטובים בהוליווד, המציאות שלחה לנו תזכורת פחות נעימה לעובדה שמדובר באדם המעדיף להעלים עין ולהביט מרחוק על הנעשה. אחרי שטען בעבר כי לא ידע דבר על מעשיו של ויינשטיין כלפי נשים, אך הודה שאפלק חשף בפניו את ההטרדה המינית שחוותה בת זוגו דאג גווינת' פאלטרו על ידי המפיק, דיימון חוטף שוב בעקבות ראיון מדכא במיוחד שנתן לפיטר טרוורס בחדשות ABC, לפני מספר ימים.

במהלך הראיון, השחקן טען כי "יש ספקטרום של התנהגות" וש"יש הבדל בין לטפוח למישהי על הישבן לבין לאנוס מישהי או לתקוף מינית ילדים". בהמשך הסביר כי "עם שני סוגי ההתנהגויות צריך להתעמת, ללא ספק, אבל לא צריך להתייחס אליהם באופן דומה...אנחנו חיים בתרבות מלאה בזעם, ואנחנו נצטרך לתקן דברים רבים, כדי שנוכל לומר 'חכו רגע, אף אחד מאיתנו לא הגיע לכאן מושלם'". 

אם זה לא מספיק, דיימון אף שקל "לחלק עוגיות" ללואי סי.קיי, שהודה באשמת ההטרדות המיניות: "עניין לואי סי.קיי, אני לא יודע את כל הפרטים. לא צללתי לעומקו של העניין, אבל כן ראיתי את ההצהרה שלו, והיא משכה את לבי. כשהוא נחשף ואמר 'עשיתי את זה. עשיתי את הדברים האלה. הנשים הללו אומרות כולן את האמת', ואני זוכר שחשבתי, 'ובכן, זה הסימן למישהו ש.. אנחנו יכולים לעבוד עם זה. כלומר, כשאני מגדל את הילדים שלי, האחריות האישית המתמדת הזאת חשובה כמו כל דבר שהם לומדים לפני שהם יוצאים להסתובב בעולם". בין היתר, הוא גם ציין שיש מעשים שהם "מצדיקים ישיבה בכלא" ושיש מעשים שהם סתם "מביכים ודוחים". 

אליסה מילאנו (צילום: Splashnews, splash news)
"אני קורבן של כל הספקטרום הזה". מילאנו | צילום: Splashnews, splash news

אפשר רק לנחש שלא לקח זמן רב עד שאנשים החלו להגיב לדבריו, ובין הראשונות לעשות זאת הייתה השחקנית מיני דרייבר, מי ששיחקה בעבר לצדו ואף הייתה בת זוגו, ששיתפה את הראיון עמו וצייצה: "אלוהים אדירים, ברצינות?". בהמשך הוסיפה לדבריה ואמרה: "יש כל כך הרבה גברים שאני אוהבת שלא ממסגרים את ההבדל בין התנהגות מינית לא הולמת לאונס כתירוץ, או גרוע יותר - כבעיה שלנו. איזה שטויות". נראה שדרייבר לא פחדה לצאת נגד האקס, כי את דבריה חתמה בציוץ: "זה כל כך מעניין* איך גברים עם כל מיני דעות לגבי ההבחנה של נשים בין התנהגות מינית לא הולמת, תקיפה ואונס חושפים את עצמם כעיוורים לגמרי, וכתוצאה מכך מהווים חלק בלתי נפרד מהבעיה (*לא מפתיע בעליל)".




גם אליסה מילאנו, יוזמת הקמפיין METOO# החליטה להגיב לדברים, אך בחרה לפנות ישירות לשחקן: "מאט דיימון היקר, זה המיקרו שעושה את המאקרו. אנחנו ב'תרבות מלאה בזעם' כי גודל הזעם הוא, למעשה, שערורייתי. וזה מוצדק. הייתי קורבן של כל מרכיב בספקטרום התקיפות המיניות עליו דיברתי, הם כולם מכאיבים. והם כולם קשורים לפטריארכיה המשולבת במיזוגניה מנורמלת, מקובלת ואפילו מתקבלת בברכה. אנחנו לא זועמות כי מישהו תפס את התחת שלנו בתמונה. אנחנו זועמות בגלל שמישהו גרם לנו להרגיש שזה נורמלי. אנחנו זועמות כי מישהו הצית אותנו. אנחנו זועמות בגלל שהושתקנו כל כך הרבה זמן. ישנם שלבים שונים של סרטן. כמה מהם ברי טיפול יותר מאחרים, אבל זה עדיין סרטן".



mako תרבות בפייסבוק