בזמן ש"ליגת הצדק" ו"הנוקמים: מלחמת האינסוף" תופסים את רוב הכותרות, כמעט ושכחנו מפרנצ'ייז ענק אחרי שמתקאמבק עלינו החודש - "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי". הסרט השמיני בסדרה יגיע למסכינו בעוד כשבועיים (13 בדצמבר), מה שאומר שמערך קידום הסרט נמצא בשיאו, כששלל ראיונות עם כוכביו מתפרסמים בכל כלי תקשורת אפשרי. 

גם כוכבת הסרט דייזי רידלי, המגלמת את ריי בטרילוגיית הסרטים הנוכחית, התראיינה לאחרונה למגזין "רולינג סטון", אך הביאה עמה בשורות שמעוררות לא מעט סימני שאלה לגבי המשך דרכה של ריי בתום הסרט השלישי שיצא ב-2019. "אני ממש ממש נרגשת לעשות את הסרט השלישי ולסגור מעגל, מאחר ובסופו של דבר, חתמתי על חוזה לשלושה סרטים. כך שבראשי, אלו רק שלושה סרטים. אני חושבת שזה ירגיש כמו הזמן הנכון לסגור את המעגל".

האם זה אומר שבסרט האחרון לטרילוגיה שיצא בעוד כשנתיים - זאת תהיה הפעם האחרונה שנפגוש את ריי? יכול מאוד להיות, שכן העלילה המובאת בסרט הנוכחי בכיכובם של רידלי, אדם דרייבר וג'ון בויגה אינה מתקשרת לפרויקטים הבאים של הפרנצ'ייז - בין אם לספין-אוף על האן סולו או לזה על אובי וואן קנובי.

יתרה מכך, סיפורה של ריי היה מתוכנן מלכתחילה להסתיים בסרט השלישי, ואולי רידלי העדיפה ללמוד מטעויות של אחרים והבינה כי לטובתה עדיף ששמה לא ייקשר לדמות איקונית אחת פן תיפול עליה קללת "סטאר וורז" ותזוהה לנצח עם הדמות של ריי (ר"ע מארק האמיל, קארי פישר והיידן כריסטנסן). במקומה, היינו משקיעים את הזמן הפנוי בבניית רזומה קולנועי מרשים שישאיר אותה בתודעת הקהל, במקום להפוך ל"היא ששיחקה פעם ב'מלחמת הכוכבים' ונעלמה כבר לפני שנים".

אך עם זאת, לרידלי, שנכנסה לתפקיד לראשונה ב-2015, חשוב להבהיר כי היא מאוד אוהבת את הפרנצ'ייז: "עבורי, לא באמת ידעתי למה נרשמתי. לא קראתי את התסריט, אבל ממה שיכולתי לומר, אנשים ממש נחמדים נקשרו להפקה, אז חשבתי שזה מדהים", היא סיפרה למגזין. "עכשיו אני מבינה שאני אפילו יותר בת מזל ממה שידעתי אז, להיות חלק ממשהו שמרגיש כל כך כמו שיבה הביתה עבורי".

בנוסף, היא לא סותרת את האופציה שתשוב לתפקיד בעתיד הרחוק. "מי יודע? אני באמת מרגישה כאילו העולם עשוי להיכחד בעוד 30 שנה, אז אם בעוד 30 שנה לא נגור במקלטים תת קרקעיים, אז בטח, אולי. אבל שוב, מי יודע".

"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" יתרחש אחרי מאורעות "הכוח מתעורר", כשהגיבורים מצטרפים לאגדות הגלקטיות בהרפתקה שמגלה תעלומות עתיקות של הכוח וגילויים מסעירים מהעבר. לסרט החדש בכיכובה ישובו, כאמור, גם דרייבר, בויגה, האמיל, פישר ז"ל, אוסקר אייזק ולופיטה ניונגו, ואליהם יצטרפו בניסיו דל טורו, לורה דרן ועוד.  

mako תרבות בפייסבוק