20 שנה עברו מאז ש"מלך האריות" יצא לאקרנים והפך לאחד מסרטי האנימציה הכי מצליחים בכל הזמנים. לצד האנימציה המפורסמת של דיסני וסיפור על אהבה, משפחה וגבורה, הסרט לא פחד לגעת בנושאים יותר רציניים כמו בגידה, מוות ולידה מחדש.

אחת הסצנות היותר קשות בסרט מראה את סקאר, דודו הנקמן של סימבה, מתכנן כיצד לרצוח את אחיו - מופאסה -  ומתאר זאת בשיר "Be Prepared". מה שרוב האנשים לא יודעים זה שהאנימטורים שתכננו את הסצנה ביססו אותה על סצנה דומה מסרטון פרופוגנדה נאצית בשם "Triumph of the Will" שיצא בשנת 1935 ותיעד את גרמניה הנאצית בשנת 1934.

על פי מאמר שהתפרסם בשנת 1994 ב"אנטרמיינט וויקלי",השיר "צמח מרעיון של אחד האנימטורים שדמיין את סקאר כהיטלר. הבמאים אימצו את הקונספט וביימו סצנה שמבוססת על "Triumph of the Will".

אין תמונה
שואב השראה מהפרופוגנדה הנאצית
מלך האריות (צילום: צילום מסך youtube)
מתוך סרטון התעמולה | צילום: צילום מסך youtube
"מלך האריות" הפך בצאתו לסרט הכי רווחי באותה שנה. הסרט מגולל את סיפורו של סימבה, אריה צעיר אשר עתיד לירוש את תפקיד המלך מאביו מופאסה. לאחר שסקאר רוצח את מופאסה, הוא משתלט על הממלכה. לאחר תקופה ארוכה בה מאשים סימבה את עצמו במות אביו ובורח מהממלכה, הוא חוזר בהשפעת נלה, חברת ילדות שלו, ומצליח להביס את סקאר. עלילת הסרט הושפעה מ"המלט" של שייקספיר. בהמשך עובד הסרט למחזמר מצליח ואף יצאו לו שני סרטי המשך. פסקול הסרט ושיר הנושא מתוכו זכו בפרס האוסקר.