הערב (ה') הוכרזו הזוכים בתחרויות השונות בפסטיבל הקולנוע ה-33 של ירושלים שינעל סופית ביום א'. המנצח הגדול של הפסטיבל הוא "שבוע ויום", סרטו הראשון של אסף פולונסקי. הסרט זכה בתחרות המרכזית - תחרות חג'ג' לסרט העלילתי הישראלי באורך מלא - בפרסי הסרט הטוב ביותר, סרט הביכורים והתסריט הטוב ביותר.

הסרט, בכיכובם של שי אביבי, יבגניה דודינה ותומר קפון, מציג את דרכי ההתמודדות של אב ואם שקמים משבעה על מות בנם היחיד. בנימוקי חבר השופטים נכתב כי "באמצעות שליטה מרשימה בטונים וניואנסים ועבודה מצוינת עם צוות השחקנים המצומצם, במאי צעיר זה מפגין בגרות מפתיעה". 

בפרס השחקן הטוב ביותר זכה מוריס כהן על תפקידו בדרמת הפשע של מני יעיש, "אבינו". פרס השחקנית הלך לשירי נדב-נאור על תפקידה ב"מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין. ירון שרף זכה בפרס הצילום על סרטו של אורי סיון, "הרמוניה". פרס המוזיקה הלך למוזיקאית רות דולורס-וייס על הפסקול של "היער שהיה" והדרמה של ניר ברגמן, "להציל את נטע", זכתה בפרס חביב הקהל. 

מוריס כהן בסרט "אבינו" (צילום: ורד אדיר,  יחסי ציבור )
מוריס כהן בסרט "אבינו" | צילום: ורד אדיר, יחסי ציבור

בתחרות ון-ליר לסרטי תעודה ישראלים זכה "דימונה טוויסט" של מיכל אביעד בפרס הסרט הטוב ביותר. הסרט מציג את סיפורן של שבע נשים שהגיעו בשנות ה-50 לדימונה. בפרסי הבימוי והעריכה זכה הסרט "טהורה לעד" על קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים.