אין תמונה
סטריפ. גם היא פחדה ממנה

מריל סטריפ חייבת למרגרט תאצ'ר את האוסקר השלישי שלה, עליו זכתה בשנה שעברה כשגילמה את דמותה של תאצ'ר ב"אשת הברזל". חדשות על מותה של תאצ'ר אתמול משבץ העציבו את סטריפ, שביקשה להספיד אותה גם היא.

"כאישה בפוליטיקה, מרגרט תאצ'ר הייתה חלוצה, בין אם רצתה בכך או לא". כתבה סטריפ, "קשה לדמיין את ההיסטוריה שלנו ללא השפעתה על בריטניה במאה העשרים. גישתה הכלכלית גבתה מחיר מהעניים והרפורמות הפיננסיות שלה העניקו עושר רב לאחרים. אין ויכוח על כך שהנאמנות שלה ללירה סטרלינג היא זאת שעזרה לבריטניה לשרוד את חוסר הודאות הכלכלי באירופה".

תאצ'ר כראש הממשלה, ארכיון (צילום: AP)
פרידה מתאצ'ר | צילום: AP
"אבל עבורי היא הייתה דמות מעוררת יראה בעיקר בכוחה ובאומץ שלה. עמידתה מול המערכת הפוליטית הבריטית, פערי המעמדות והפוביה המגדרית, היו הישג בלתי נתפס. היא השיגה זאת לא כירושה מאב עשיר או כאלמנה של איש חשוב, אלא בזכות עצמה בלבד ותוך התמודדות עם שנאה ובוז שהיו חסרי תקדים לדעתי, לפחות לדמויות בנות זמננו שלא היו רוצחות המונים. אחרי כל זה היא עדיין נשארה משוכנעת בצדקתה ובאידיאלים שלה – לא משנה עד כמה שגויים הם נראים בעינינו היום. אני רואה זאת כהוכחה לסוג של גדולה. היא נתנה לנשים וילדות ברחבי העולם סיבה להחליף את הפנטזיות שלהן על נסיכות בחלום אחר – הנהגה אמיתית של אומה, וזה ראוי להערצה".

"קיבלתי את הכבוד לנסות ולדמיין את חייה המאוחרים של אחרי השלטון, אבל יש לי רק הבנה קלושה בחלק ממאבקיה הרבים, ובדרך שבה הצליחה לעבור אותם. תנחומי למשפחתה ולידידיה הרבים".