פרשת התקיפות המיניות של המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין ממשיכה להסתבך, ונראה שאין איש או אשה בהוליווד ששמם לא שורבב לתוך הסיפור, והפעם: השחקנית זוכת האוסקר ג'ניפר לורנס. כחלק מתביעה של שחקנית אנונימית נגד ויינשטיין, התובעת העידה שויינשטיין אמר לה: "שכבתי עם ג'ניפר לורנס ותראי איפה היא היום ". נציגיו של ויינשטיין הכחישו את הטענות, והלילה הוציאה לורנס הודעה בה היא מבהירה שיחסיה עם המפיק היו מקצועיים בלבד.

התביעה נגד ויינשטיין נוגעת לסדרה של הטרדות ותקיפות מיניות לכאורה מצדו של ויינשטיין, בכמה מפגשים בינו לבין שחקנית צעירה בשנת 2013. התובעת מספרת שבמפגש אחד ויינשטיין פרץ לחדר השירותים בו שהתה וכפה עליה לצפות בו מענג את עצמו. במפגש אחר, היא מספרת, המפיק ליטף אותה וביצע בה מין אוראלי בכפייה, למרות שדרשה שיפסיק.

לפי כתב התביעה, אחרי שפרצה בבכי, ויינשטיין "החל להרצות לה על כך שהוא רק מנסה לעזור לה, ושאל אתה, 'האם את בכלל רוצה להיות שחקנית?'. הוא הזכיר לה שהוא שומר הסף להגשמת חלומה, וטען, 'כשבתי עם ג'ניפר לורנס ותראי איפה היא היום. היא בדיוק זכתה באוסקר'". אחרי המפגש הזה השחקנית התעמתה עם המפיק, שאמר לה, "אל תהיי חסודה, אפילו לא שכבנו", ואיים לפגוע בקריירה שלה. לטענתה, הוא המשיך בהטרדות המיניות גם במפגשים הבאים של השניים.

הארווי ויינשטיין (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
הארווי ויינשטיין | צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL

בתגובה לדיווחים, ג'ניפר לורנס פרסמה הצהרה בה הכחישה שקיימה עמו יחסי מין, אך רמזה שויינשטיין אכן אמר את הדברים כניסיון לייצר לחץ על קורבנותיו: "ליבי נשבר בשביל כל הנשים שנפלו קורבן להארווי ויינשטיין. מעולם לא היה לי דבר עמו פרט ליחסים מקצועיים. זאת עוד דוגמה לטקטיקות הטורפניות והשקרים בהם השתמש כדי לפתות אינספור נשים".

נציגיו של ויינשטיין מסרו בתגובה: "התביעה הזאת הוגשה במטרה אחת... היא נועדה להביך את מר ויינשטיין ולגרוף תשומת לב תקשורתית... אין שום אמת בטענות הזדוניות שנטענו בתביעה... מר ויינשטיין נבוך בשביל גברת לורנס, עמה היו לו יחסים מקצועיים ומכבדים בלבד, שלמרבה הצער נגררה לניסיון ההכפשה המכוער הזה".