חן אמסלם (צילום: איתן טל)
גרמה לכולם להתאהב כבר בתפקיד הראשון | צילום: איתן טל
חן אמסלם

יש מעט מאוד שחקניות שכבר על התפקיד הראשון שלהם – בום! – ברור שמדובר בכוכבת אמיתית. חן אמסלם היא אחת מהן. שחקנית אנונימית בת 24, שבין לילה הצליחה לגרום לחצי מדינה להתאהב בה. מהפרק הראשון של "זגורי אימפריה" היה בלתי אפשרי להתעלם הנוכחות הכובשת שלה, ומפרק לפרק היא רק המשיכה להפתיע. אמסלם הצליחה ליצור דמות עגולה, מצחיקה ונוגעת ללב בו זמנית, ולא עוד קריקטורה של ערסית מבאר שבע. מעבר לדמותה הדומיננטית וה"מקוחה" של אבישג (שוג/שוגי/שוגה) זגורי, שבהחלט קשה לא ליפול שבי לרגליה, הכריזמה האישית של אמסלם החצופה והחיננית, היא זו שמהפנטת אותנו למסך.

אמסלם החלה את דרכה בלהקה צבאית, ומיד עם שחרורה מצה"ל החלה ללמוד בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין. כבר על החודש הרביעי ללימודים, היא קיבלה את התפקיד ששינה לה את החיים והזניק אותה עמוק ללב המיינסטרים. במקביל התפתח רומן מסקרן בינה לבין יוצר ובמאי הסדרה מאור זגורי, שהפך אותה גם לכוכבת טרייה במדורי הרכילות. אז נכון, צופי yes אמנם לא ממש מכירים אותה, אבל לא לאורך זמן, כי בשנה הבאה היא מתכוננת להסתער על הבמה בתפקיד ראשי במחזמר "שיער" בתיאטרון הקאמרי לצד אחיה למשפחת זגורי, עוז זהבי. בנוסף, בשנה הבאה יחזרו לחיינו הזגורים בעונה שנייה, ואין ספק שזוהי רק תחילתה של ידידות מופלאה ועוד נשמע את שמה שנים רבות. אמסלם אימפריה! 

וחן אומרת: "גאה להיות חלק מרשימת המבטיחים. מבטיחה שלא אאכזב. מודה על הבחירה בי, ושולחת אהבה גדולה וחיבוק ענק למדינתנו."

נלי תגר (צילום: רונן פדידה)
בדרך הנכונה להפוך לכוכבת ענק | צילום: רונן פדידה
נלי תגר

בימים אלו תגר בת ה-31 מככבת באחד הסרטים הישראלים היותר משעשעים ומרעננים שנראו כאן לאחרונה, "אפס ביחסי אנוש", אבל זה ממש לא התפקיד הראשון שלה. כבר בגיל 11 היא השתתפה בסרט "חברות" של דני וולמן, בו גילמה ילדה מוכה. שנים לאחר מכן וולמן ליהק אותה שוב לסרט "אחות זרה" ולסרט "ידיים קשורות". עם סיום לימודיה בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין בשנת 2008, תיאטרון הבימה חטף את תגר להצגה "אוגוסט מחוז אוסייג". מאז היא הופיעה בהצגות "לילה במאי", "מישהו ימות בסוף" ,"לרקוד ולעוף", כיכבה בתפקיד יוליה ב"רומיאו ויוליה" בהפקה האחרונה של תיאטרון הקאמרי ולאחרונה גם בהפקה החדשה של הבימה לקמצן הקלאסי של מולייר.

הפריצה הגדולה שלה לקהל הרחב הגיעה כשהגיחה לפריים טיים של ערוץ 2 בדרמת הטלוויזיה של רשת, "שירות חדרים", לצד אסי לוי בשנת 2009 בתפקיד החדרנית שימי. בשנים האחרונות תגר הפכה להיות שחקנית עסוקה. היו לה תפקידים קבועים בסדרות "יום האם", "עספור", "15 דקות" ו-"נויורק", וגם תפקיד ראשי בסדרת הרשת של ערוץ ביפ, "המכשפות משינקין". בזכות היכולות הקומיות המופלאות שלה בשילוב עם החן הטבעי והסקס אפיל הלא מתאמץ, נלי תגר היא הימור בטוח לשחקנית שנמצאת בדרך הנכונה להפוך לכוכבת ענק וגם להישאר כזו.

ונלי אומרת: "איזה כבוד לחלוק רשימה עם שחקנים כל כך מוכשרים וחברים טובים. תודה רבה על כל האהבה, מבטיחה לעשות כמיטב יכולתי לקיים!"

יואב דונט (צילום: ויטלי פרידלנד )
אי אפשר לפספס | צילום: ויטלי פרידלנד
יואב דונט

אין סיכוי שלא נתקלתם בפרצוף של יואב דונט בשנים האחרונות, כי יש שחקנים שפשוט קשה לפספס. מיד כשסיים את לימודי המשחק שלו בסטודיו של ניסן נתיב בשנת 2007, הוא לוהק לתפקיד ראשי בפריים טיים של ערוץ 10 בסדרת הדרמה הרומנטית "לאהוב את אנה". שנה לאחר מכן כיכב ב"לבנון" עטור הפרסים, שזכה בין השאר גם בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה והשתתף בפסטיבלים רבים בעולם. הביקורות היללו את הופעתו המשובחת והמרגשת, עליה היה גם מועמד לפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר. כל מי שראה את דונט באותו תפקיד המצמרר הזה לא יוכל לשכוח אף פעם את הבעות פניו המבועתות וקורעות הלב בסצנת השיא של הסרט.

מאז דונט בן ה-33 הופיע בסרט הקנדי "אינשאללה" והפך לשחקן תיאטרון עסוק ביותר. בתיאטרון הבימה הוא הספיק לגלם בזמן קצר יחסית מספר מרשים של תפקידים בולטים בהצגות: "אותו הים", "אם יש גן עדן", "הסוחר מוונציה", "פוסט טראומה" ו-"כי בנו בחרת". בתיאטרון חיפה הוא השתתף בהצגה "סיפור פשוט" וגם בהצגה "הבחורים בדלת ממול", ובמקביל גם בשלל הפקות פרינג' ("מישהו ימות בסוף", "צינורות", "האי"). בימים אלו הוא מככב בהצגה "מירהל'ה אפרת" לצד גילה אלמגור, ובהמשך השנה נזכה לארח אותו שוב בסלון ביתנו בסדרת הדרמה החדשה של קשת, "שקופים". עם הנוכחות הבימתית העוצמתית והיכולת האדירה שלו לשרוף את המסך, אנו צפויים לשמוע על דונט רבות בעתיד.

ויואב אומר: "תודה שבחרת בי כשחקן מבטיח, ואני מבטיח לנסות לקיים."

רינת מטטוב (צילום: רותם יצהרי)
עיניים שאומרות הכול | צילום: רותם יצהרי
רינת מטטוב

קשה להסביר את סוד הקסם של רינת מטטוב, אבל אין ספק שמדובר בכישוף אמיתי. מטטוב קורצה מזן נדיר של שחקניות; היא מכילה עולם שלם בעיניה ויכולה להעביר מנעד רחב של רגשות בפניה המרתקות גם מבלי לפצות פה. מטטוב בת ה-32, שנולדה באוזבקיסטן ועלתה לארץ עם משפחתה בגיל 9, החלה ללמוד משחק כבר במגמת התיאטרון בתיכון, ומיד עם סיום לימודי המשחק המקצועיים אצל יורם לוינשטיין, לוהקה לתפקידה הקולנועי הראשון בסרט "מישהו לרוץ איתו" על פי ספרו של דוד גרוסמן. מטטוב, שגילמה את שלי המתבגרת הג'אנקית, הרטיטה את לבבות הצופים וגם המבקרים, ואף הייתה מועמדת לפרס אופיר כשחקנית המשנה הטובה ביותר לשנת 2007 על תפקיד זה. שנה לאחר מכן השתתפה מטטוב בסרט עטור הפרסים והשבחים, "ביקור התזמורת", ושוב זכתה במועמדות לפרס אופיר כשחקנית משנה, על אף שהופעתה בסרט כללה רק סצנה אחת שגם בה היא בקושי מדברת. העיניים שלה אומרות הכול.

עוד ברזומה הקולנועי של מטטוב תמצאו הופעות מרגשות בסרטים "המשוטט" ו"עדות". בטלוויזיה בטח נתקלתם בה ב"בלו נטלי" או ב-"מסכים", אם יש לכם yes, וב"תמרות עשן" או בטלנובלה היומית "האלופה". היא גילמה את דמותה של יוליה בהצגה "רומיאו ויוליה" בתיאטרון תמונע, והתבלטה בהפקות התיאטרון של יעלי רונן "כישוף" ו-"שנה טובה לחקלאים בצפון". בשנת 2009 זכתה בפרס השחקנית המבטיחה בטקס פרסי התיאטרון הישראלי, ומאז היא לא מפסיקה לקיים את ההבטחה. בתיאטרון הבימה היא כיכבה בהצגות: "המחלוקת", "משוגעת", "אוגוסט מחוז אוסייג'", "לרקוד ולעוף", "הסוחר מוונציה" ו-"אם הבית". בשנת 2011 זכתה בפרס הבמה לילדים ונוער על תפקידה בהצגה "ילדה טובה". בימים אלו היא מככבת בהצגה "הקמצן" ובמקביל מגלמת חירשת בהצגה הזוכה בפסטיבל הצגות הילדים 2013, "התשמע קולי", עליה זכתה בפרס השחקנית המצטיינת של פסטיבל חיפה. עם כישרון כל כך מרשים ופתיחה כזאת בומבסטית, הדרך של מטטוב לקריירה ארוכה ומפוארת כבר סלולה.  

ורינת אומרת: "תודה רבה, להתפנק בתואר כזה זה כמו קרטיב אבטיח בשיא החמסין, נעים. מחויבות למקצוע הוא שמי השני אז אתענג לי בכיף על ההבטחות."

עידו רוזנברג (צילום: דניאל קמינסקי)
הכי חם על הבמה | צילום: דניאל קמינסקי
עידו רוזנברג
 

אם עולם התיאטרון זר לכם לחלוטין, אז אולי לא ידעתם, אבל עידו רוזנברג הוא אחד הכוכבים הצעירים החמים ביותר בשנים האחרונות בשמי התיאטרון הישראלי. לאורך השנים רוזנברג בן ה-30 מלהטט בהצלחה ובכישרון רב בין כמה וכמה תפקידים מרכזיים במקביל. המסע של רוזנברג התחיל בלימודי התיכון בבית הספר לאמנויות "תלמה ילין", וממנו המשיך בבית הספר לתיאטרון "בית צבי", שם סומן רוזנברג כהבטחה ואף זכה בפרס הצטיינות. עם סיום הלימודים שיחק בתיאטרון הבימה בהצגות: "העז או מי זאת סילביה", "אכזר ורחום", "הכבש השישה עשר", "אנטיגונה", "חברון" ו-"יוסף וכתונת הפסים המשגעת". בתיאטרון בית לסין הוא הופיע בהצגות "נערי ההיסטוריה", "הקוסם מארץ עוץ ", "ארץ הצללים", ובלט במיוחד במחזות הזמר "אביב מתעורר" ו-"אחים בדם", כשהוכיח שהיכולות הווקאליות שלו לא נופלות מכישורי המשחק שלו.

התפקיד הראשי הטלוויזיוני היחיד שלו עד כה היה במיני סדרה של שירי ארצי ואיתן פוקס "תמיד אותו חלום" משנת 2009, בה גילם את דמותו שובת הלב של מאיר, התיכוניסט שמאוהב בבן כיתתו. בהמשך הוא השתתף גם בסדרת הדרמה של קשת "חטופים", ובסדרות "מעורב ירושלמי", "החיים זה לא הכל" ו-"המקום". בשנים האחרונות תיאטרון הקאמרי הפך להיות הבית השני שלו. הוא השתתף בהצגות "משפחה חמה", "כנר על הגג", "האריסטוקרטים", "ריצ'רד השלישי", "ע' 17" ו-"שגעון באופרה". בימים אלו הוא מככב בהצגה "סיראנו דה ברז'ראק" ובמחזמר "דבר מצחיק קרה", ובין לבין הוא מספיק גם לדובב סרטים ולביים בתיאטרון הספרייה של בית צבי ובתלמה ילין. רוזנברג הצעיר בורך בכשרונות רבים שמבטיחים לו עתיד מזהיר במיוחד במקצוע הזה שבחר בו.     

ועידו אומר: "תודה רבה, גדל בארץ דור צעיר של תאטרון איכותי, גאה להיות חלק ממנו."

רועי אסף (צילום: דניאל קמינסקי)
חיבוק חם מהמבקרים | צילום: דניאל קמינסקי
רועי אסף

הוא אולי המבוגר ברשימה (35), אבל לכתוב רשימת שחקנים מבטיחים ולא לכלול בה את רועי אסף זה ממש חטא. הוא אמנם זכה לחיבוק חם מצד המבקרים והתעשייה במשך העשור האחרון, אבל רק בשנתיים האחרונות זכה להכרה של הקהל הרחב, לה הוא כה ראוי. מיד לאחר שחרורו מתפקיד מפקד תיאטרון צה"ל, הוא החל ללמוד בסטודיו למשחק של ניסן נתיב. כבר על תפקידו הראשון בתיאטרון לפני 9 שנים בהצגה "איזאבלה" בתיאטרון באר שבע, הוא היה מועמד לפרס התיאטרון הישראלי. שנתיים לאחר מכן זכה בפרס השחקן המבטיח בתיאטרון על תפקידו בהצגת היחיד "הילד", שגם ביים. בשנת 2009 הופיע בתפקידי משנה בשלושה סרטי קולנוע: "הבודדים", "קירות" ו-"כלת הים", ובשנת 2011 לוהק לתפקיד ראשי בסרט "עדות" של שלומי אלקבץ. במקביל השתתף בסדרת הטלוויזיה של קשת "על קצות האצבעות" ובסדרת הטלוויזיה של yes "בלו נטלי". 

 

שנת 2012 הייתה שנת המזל של רועי אסף. אחרי שהופיע בתפקיד משנה בסרטו של דובר קוסאשווילי, "רווקה פלוס", הגיעה הפריצה הענקית שלו בזכות תפקידו הראשי בסרט "המשגיחים" של מני יעיש. על התפקיד המרגש של אבי החוזר בתשובה הוא זכה בפרס אופיר לשחקן הטוב ביותר, וגם בפרס תא מבקרי הקולנוע בישראל ובפרס בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי שנערך בטורקיה. בנוסף, באותה שנה הוא זכה בפרס השחקן המצטיין של תיאטרון הפרינג' וגם בפסטיבל עכו על תפקידו כהיטלר בהצגה 'מיין קאמפף". בשנה שעברה כיכב בסדרה הקומית "פרופיל 64" בערוץ 10 והזרוע החסונה שלו עוד נטויה. כנראה שהוא צריך להכין את המדף להרבה מאוד פרסים עתידיים. 

ורועי אומר: "זה מקסים מצידך באמת. אני מאד מעריך ומודה לך, ועדיין זה מרגיש משונה. כנראה שאמות גם בתור שחקן מבטיח."