המעריצים האדוקים של סדרת הספרים המצליחה מאת סוזן קולינס מקווים לשחזור מדויק של אירועי הספר האהוב עליהם על המסך הגדול, אבל כמו במקרה של "משחקי הרעב", הסרט הראשון בסדרה שהפך ללהיט בינלאומי בשנה שעברה, גם לקראת "משחקי הרעב: התלקחות", מתוכננים כמה שינויים מעלילת הספר המקורי. אם לא קראתם את הספרים, או שאינכם מעוניינים לדעת פרטים על הסרט החדש, מומלץ להפסיק את הקריאה כאן. ספוילרים בהמשך.

פרנסיס לורנס, במאי הסרט, מבקש להבהיר לכל המעריצים המודאגים כי השלד המרכזי של הסיפור לא עומד להיפגע. "הסרט נאמן מאד לספר", הוא מסביר בראיון ל-Entertainment Weekly. ובכל זאת כבר כעת ידוע על שלושה שינויים עיקריים בין הספר לסרט שכדאי לצפות להם. "ערכנו כמה שינויים בסיפור של פיטה", מסביר לורנס, "הכנסנו קצת יותר גבריות לאופי הדמות שלו. זה לא מתבטא בשינויים גדולים, אלא דווקא בכמה חידודים קטנים שתראו פה ושם במהלך הסרט. היחסים שלו עם קטניס לא ישתנו, אבל הדימוי שלו יוצג בצורה מעט שונה".

בתחילת הספר השני לומדת קטניס על קיומו של מחוז 13 לאחר שהיא נתקלת בשני ניצולים ממחוז 8, שמחליטים להתחבא בבקתת הצייד של אביה. הגילוי הזה משנה לחלוטין את עתידה של הדמות בהמשך הסיפור, אבל רוס החליט שלא לכלול את השניים בסרט: "ישבנו, חשבנו ומצאנו דרך כיפית יותר להציג את מחוז 13 בסרט.

משחקי הרעב: התלקחות (צילום: מוריי קלוז, Entertainment Weekly)
נשארים נאמנים לסיפור. מתוך "משחקי הרעב: התלקחות" | צילום: מוריי קלוז, Entertainment Weekly
עוד דמות משנית שנחתכה בדרכה מהספר לסרט היא זו של דריוס, אוכף השקט הצעיר ממחוז 12, ששילם מחיר יקר לאחר שניסה להציל את גייל מהלקאה ברוטאלית בכיכר המרכזית. "כל חיתוך כזה של דמות כואב לנו בדיוק כמו למעריצים", אומרת נינה ג'ייקוסון, מפיקת הסרט. "רציתי שכל מילה ומילה מהספר יגיעו לשם. אבל אתם יודעים מה? אם חייבים לוותר על משהו כדי להקדיש יותר זמן מסך לקטניס, גייל ואפי, עושים בחירות שישרתו את הדמויות החשובות יותר".

משחקי הרעב: התלקחות יעלה בישראל ב-21 בנובמבר.

>> האמת המצמררת מאחורי הסדרה הכי מדוברת בטלוויזיה
בואו לפייסבוק שלנו