לא יותר מדי זמן עבר מהרגע שהכריזו באולפני דיסני הודיעו שבכוונתם לביים גרסת אקשן חיה ללהיט המצויר שלהם - "מולאן" - עד שהחלו הבעיות.

"מולאן", למי שלא זוכר, מבוסס על סיפור עם סיני ובמרכזו אישה שהתחפשה לגבר כדי להצטרף לצבא. הסיפור הפמיניסטי עורר לא מעט מחלוקות גם בזמנו, לאחר שעלו ספוקלציות שמדובר בדמות הלסבית הראשונה של דיסני. בנוסף, האולפן הואשם בחוסר דיוקים וגזענות סמויה כלפי סינים ומונגולים.

כעת מפחדים רבים ממעריצי הסיפור כי בהוליווד ילהקו שחקנית לבנה לתפקיד הראשי של מולאן. ספקנים? צריך רק להזכיר את סיפורה של קלאופטרה, בגילומה של אליזבת טיילור; כריסטיאן בייל כמשה ב"אקסודוס" והתפקיד הראשי בסרט "איירבנדר" שהציב את נואה רינגר, שחקן אמריקאי, בתפקיד ילד אסייתי. התופעה המוכרת כבר זכתה לשם "Whitewashing" – הנטייה בהוליווד ללהק שחקנים אמריקאים לבנים (Caucasian) לתפקידים של מיעוטים, כך שעוד לפני בחירת הליהוקים לתפקידים הראשיים ב"מולאן", החליטו המעריצים לפתוח עצומה.

מעל ל-30,000 איש כבר חתמו על העצומה שקוראת לדיסני לא לשכוח את המיעוטים בסרט שכולו מיעוטים. זוהי לא העצומה הראשונה שצוברת תאוצה לאחרונה. לא מזמן הוכרז כי סקרלט ג'והנסון תגלם את התפקיד הראשי בסרט שמבוסס על סדרת האנימה, "Ghost In The Shell". גם במקרה הזה החליט הציבור הרחב לתפוס יוזמה ומעל ל-44,000 חתימות רוכזו בניסיון לבטל את הליהוק.

מעוניינים גם אתם לנסות ולשכנע את דיסני ללהק מולאן אסייתית? כל מה שתצטרכו לעשות זה להיכנס לכאן ולחתום.