אין תמונה
כאילו שהמבול לא הספיק לו. ראסל קרואו בתפקיד נח
מבין כל הסיפורים שמציעה לנו תקופת המקרא, סיפור המבול הוא אחד האהובים ביותר גם בקרב מי שהתנ"ך לא נחשב לספר האהוב עליהם. פרשת נח מתארת תקופה בה מואס אלוהים בהתנהגותם הבלתי מוסרית של בני האדם בעולם ומחליט למחוק את הדור החוטא במבול קטלני. את האחריות לאתחול המחודש הוא מניח על כתפיו של נח, שנדרש לבנות תיבה אליה ייכנסו צמדים נבחרים של זכר ונקבה מקרב בעלי החיים בעולם.

על פניו מדובר בתסריט של סרט האסונות האולטימטיבי ובכל זאת סיפורו של נח נותר על המדף גם כשסיפורים תנ"כיים אחרים זכו לעיבוד משלהם. כל זה השתנה ב-2012 כשהבמאי דארן ארונופסקי הכריז על כוונתו להביא את נח אל המסך הגדול. ארונופסקי (44), בן ליהודים קונסרבטיביים מברוקלין, נחשב לאחד מהבמאים הנועזים והמבריקים של הדור החדש בהוליווד. הוא פרץ לתודעה לראשונה עם "רקוויאם לחלום" המטלטל בשנת 2000 וביסס את מעמדו בצמרת עם "המתאבק" ו"ברבור שחור" (עליו זכה גם במועמדות לאוסקר) שהפכו ללהיטי ענק ברחבי העולם.

דארן ארונופסקי נח (צילום: טוויטר)
"אלים, אפוקליפטי ופורץ דרך ויזואלית" | צילום: טוויטר
אולפני פרמאונט הסתערו על הפרויקט והעניקו לארונופסקי תקציב של 125 מיליון דולר בתקווה לראות את החזון האמנותי שלי הבמאי הופך לשובר קופות. ראסל קרואו נבחר לגלם את נח, כשלצדו שורה של כוכבים נוספים מאמה ווטסון, דרך ג'ניפר קונלי ועד אנתוני הופקינס. הצילומים נערכו בקיץ שעבר באיסלנד וכללו שימוש בטכנולוגיית צילום ואפקטים ממוחשבים מורכבים במיוחד (ארונופסקי צייץ תמונות נבחרות מהסט בטוויטר שלו). גורמים מתוך ההפקה תיארו את הסרט כאלים, אפוקליפטי ופורץ דרך מבחינת ויזואלית. אלא שאז הגיעו הקרנות המבחן וסיבכו את העניינים.

החשש הגדול לפלופ שיעלה במיליונים מביאה אולפנים לבחון בשנים האחרונות היטב את הלהיטים הפוטנציאליים שלהם עוד לפני היציאה לאקרנים, כדי לאפשר להם לשנות את הסרט רגע לפני נקודת האל חזור. ההקרנות של נח רוכזו במוקדים של קהילות דתיות גדולות בברוקלין, אריזונה ומחוז אורנג' בקליפורניה. הדלפות מתוך ההקרנות דיווחו על "תגובות בעייתיות" בקרב הצופים שהלחיצו את ראשי פרמאונט. כעת סוערת התעשייה בשמועות על ויכוח חריף בין הבמאי לאולפנים על הגרסה הסופית שתצא לקהל הרחב.

דארן ארונופסקי נח (צילום: טוויטר)
לא סופר את האולפנים. דארן ארונופסקי על סט הצילומים באיסלנד | צילום: טוויטר
מקורביו של ארונופסקי מתארים אותו כמי שלא בנוי לעבודה עם תעשיית הבלוקבאסטרים המלאכותית של הוליווד. "דארן רוחש מעט מאד כבוד לדירקטורים", מסביר אחד מהם, "הוא ממש לא מתעניין במה שהם חושבים על הסרט". בפרמאונט מנסים להנמיך את גובה הלהבות לנוכח הפרסומים המאיימים ביממה האחרונה: "מדובר בתהליך נורמלי וסטנדרטי לחלוטין", טוען רוב מור, סמנכ"ל האולפנים, "התוצאה הסופית תהיה אחת הגרסאות שעליהן עובד דארן". אבל מאחורי הקלעים נמשך המאבק של האולפנים לשנות את החלק האחרון של הסרט כך שיהיה נוח יותר לקהל הרחב. ארונופסקי מתנגד נחרצות לעניין. איך זה ייגמר? את התוצאה הסופית נראה ב-28 במרץ, 2014, הקרנת הבכורה העולמית של הסרט.

>> תודה שתרמתם: ילדי מבחנה יככבו בדוקו חדש
בואו לפייסבוק שלנו