"עולם היורה", שעלה השבוע לאקרנים אצלנו וברחבי העולם, לא גרם למבקרים לצאת מגדרם. ב"Rotten Tomatoes" עומד הסרט על ציון של 6.7 (מתוך 10), וב"Metacritic" – 59 (מתוך 100). הצופים, לעומת זאת, גילו התלהבות. בעצם, "התלהבות" זו לא מילה.

הסרט הרביעי בסדרת "פארק היורה" פתח את ההקרנות בארה"ב עם 83 מיליון דולר ביומו הראשון – מה שהציב אותו מיד במקום השלישי ברשימת ימי הפתיחה הרווחיים בכל הזמנים, מיד לאחר "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" (91 מיליון) ו"הנוקמים: עידן אולטרון" (84.4 מיליון), שרק לפני חודש נכנס לרשימה. אם בתחילה נראה היה ש"עולם היורה" עומד להיות להיט קיץ, עכשיו כבר ברור שמדובר בבלוקבאסטר בקנה מידה היסטורי.

נתוני סוף השבוע עדיין לא הצטברו, אבל אפשר להעריך ש"עולם היורה" צועד בבטחה לכיוון ה-200 מיליון דולר – מה שידרג אותו בצמרת הפתיחות הרווחיות בכל הזמנים. את הטבלה הזו מוביל "הנוקמים" עם 207 מיליון דולר, ו"עולם היורה" בהחלט עשוי להתקרב אליו. הסרט צבר גם יותר מ-130 מיליון דולר ברחבי העולם, ונראה כי דרכו אל מעבר למיליארד הדולרים מובטחת.

"עולם היורה" ממשיך את ההצלחה של הפרנצ'ייז. "פארק היורה" רשם עם צאתו ב-1993 את הפתיחה הרווחית בכל הזמנים לשעתה – 45 מיליון דולר (כן, היום זה נראה מגוחך), ובמשך תקופה קצרה היה גם הסרט הרווחי ביותר בעולם. "פארק היורה: העולם האבוד" שבר שוב את השיא ב-1997 עם 72 מיליון דולר. "פארק היורה 3" לא נכנס להיסטוריה ב-2001 – ועדיין פתח את ההקרנות עם כמעט 51 מיליון דולר.

"עולם היורה" מצטרף לשנה מצוינת שעוברת על אולפני יוניברסל. הסרט צפוי להיכנס לחמישיית הפתיחות הרווחיות של השנה ולהצטרף שם ל"הנוקמים: עידן אולטרון" (191.2 מיליון דולר), ל"מהיר ועצבני 7" (147.1 מיליון), ל"חמישים גוונים של אפור" (85.1 מיליון) ול"פיץ' פרפקט 2" (69.2 מיליון דולר). כל ארבעת הסרטים האחרונים שייכים ליוניברסל. פתאום גם המקום הראשון של "עידן אולטרון" לא נראה מובטח. הקיץ הזה הולך להיות ארוך.