עלים אדומים (צילום: עידן ששון)
עלים אדומים | צילום: עידן ששון
עלים אדומים

סרטו העלילתי הראשון של בוגר מכללת ספיר, בזי גטה, מגולל את סיפור התפרקותה של משפחה יהודית אתיופית עם ההגירה לארץ. מסגניוטדלה, אב לשלושה שמתאלמן בגיל 74, יוצא למסע בין בתי ילדיו על מנת לבלות עימם את הזמן שנותר לו. ההתנגשות האלימה בין התרבות והערכים האתיופיים, עליהם שמר באדיקות ואותם האמין כי הנחיל לילדיו, אל מול המציאות האכזרית שטופחת על פניו, מביאים את מסגניו לעימות אחרון מול משפחתו. בתפקיד הראשי בסרט מככב דבבה אשטו, מגדולי השחקנים בקולנוע האתיופי.

שני, 9 ביוני, 21:00 וב-23:30 בסינמטק שדרות

גט (צילום: עמית ברלוביץ')
גט | צילום: עמית ברלוביץ'
גט - המשפט של ויויאן
אמסלם

החלק החותם את הטרילוגיה של האחים רונית ושלומי אלקבץ, לאחר "ולקחת לך אישה" ו- "שבעה". ויויאן היא מסורבת גט. בית הדין והטוען שלה זקוקים לעילה כדי לחייב את בעלה בגירושין, ובאין אחת כזאת, על ויויאן לחכות שנים. סדרת הדיונים בבית הדין הרבני הופכת למופע קפקאי-קומי, בו ה"נתבע" הוא המחליט היחידי על פסק דינו. בסרט, שהוקרן לאחרונה בפסטיבל קאן וזכה לשבחים, משחקים רונית אלקבץ, מנשה נוי, ששון גבאי ודליה בגר.

חמישי, 12 ביוני, ב-19:30 ו-22:30 בסינמטק שדרות

הרחק מהיעדרו (צילום: לורן ברונה)
הרחק מהיעדרו | צילום: לורן ברונה
הרחק מהיעדרו

סרטה המדובר של קרן ידעיה, המספר את סיפורם של משה ותמי, אב ובתו  שחיים יחד כמו בעל ואישה. חיי השגרה שלהם נראים לרגע נורמליים, אבל אז נחשפים החולניות, העיוות והכאב. תמי חיה בתוך כלא אותו יצר משה, היא נתונה למצבי רוחו המשתנים, מנותקת מהסביבה. היא לא מכירה חיים אחרים אבל מהחיים האלו היא חייבת להיחלץ.

רביעי, 11 ביוני, 21:30 בסינמטק שדרות 

קשה להיות אלוהים

מחווה לאחד הבמאים הגדולים בתולדות הקולנוע הרוסי, אלכסיי גרמן, שהלך לעולמו לפני שנה.סרטו האחרון, עליו עבד במשך 14 שנים, הושלם אחרי מותו ויוקרן בפסטיבל בנוכחות אשתו, סבטלנה קרמליטה שהייתה גם התסריטאית של סרטיו. העלילה מבוססת על ספר מדע בדיוני שנכתב ב-1964 על-ידי האחים ארקדי ובוריס סטרוגצקי. בעתיד דיסטופי יוצאים 30 מדענים מכדור הארץ למשימה בכוכב לכת שנשלט על ידי רוע טוטליטרי. בעזרת עלילה מינימלית, גרמן יוצר עולם קולנועי ייחודי. אלכסיי גרמן היה תמיד מבקר עז של סמכויות שלטוניות טוטליטריות. בסרטו האחרון הוא מסתכל לתוך סולם ההיררכיה האולטימטיבי: זה של אלים וזה של בני אדם.

שני, 9 ביוני, 17:00 בסינמטק שדרות

חמישי עד ראשון

סרטה הראשון באורך מלא של דומינגה סוטומאיור, במאית צ'יליאנית צעירה, שזכתה בשלל פרסים בפרסים בינלאומיים על סרטיה הקצרים. הסרט, שזכה בפרס הגדול של פסטיבל הקולנוע של רוטרדם, מתמקד בלוסיה ומנואל היישובים במושב האחורי של מכונית הוריהם בדרך האינסופית לצפון צ'ילה. הסרט מורכב מדיאלוגים קטועים, מצבים יוצאי-דופן שנגלים מבעד לשיחים ושירים ישנים. לוסייה בת העשר, האלטר-אגו המקסימה של הבמאית, הולכת הלוך ושוב כצופה במסע מבעד לעדויות שבורות. התוצאה היא סיפור כרוניקה יפהפייה על נישואים בקריסה, כרוניקה שמסופרת מתוך עיניהם של ילדים.

שלישי, 10 ביוני, 18:00 בסינמטק שדרות וביום רביעי, 11 ביוני, 23:30 בסינמטק שדרות

10+4

מניה אכברי היא במאית איראנית רדיקלית, שנחשבת לאחד הקולות הייחודיים בקולנוע האיראני העכשווי. מניה, שנאלצה לברוח מאירן בשל עמדותיה הביקורתיות כלפי המשטר וחיה כיום בלונדון, מתעדת את שגרת חייה ארבע שנים לאחר שגילמה את התפקיד הראשי בסרט "10" של גדול במאי אירן, עבאס קיארוסטמי. חייה של מניה השתנו מאז. היא אובחנה כחולה בסרטן השד ועברה ניתוח להסרתו. שיערה נשר בעקבות הטיפול הכימותרפי ועקב כך היא אינה לובשת את צעיף הראש אותו היא חייבת ללבוש על פי חוקי החברה האירנית. המצלמה מלווה את אכברי במכוניתה, בבתי החולים, במפגשים עם חבריה במקומות שונים בטהרן, והופכת לכלי נשק ביקורתי כלפי החברה הפטריארכלית ומדכאת הנשים שבה היא חיה. המחלה היא תמיד הפרעה, שבר ברצף, היא מייצרת רגע בלתי הפיך. זהו הרגע בו אכברי הופכת לא רק לאחת הבמאיות החשובות באירן היום, אלא לסמל בינלאומי של המאבק הפמיניסטי.

הסרט יוקרן בנוכחות הבמאית ביום רביעי בשעה 19:00 בסינמטק שדרות

מסווג חריג (צילום: מוש משעלי)
מסווג חריג | צילום: מוש משעלי
מסווג חריג

קומדיית אימה, שתוקרן במסגרת תחרות הסרטים העצמאיים בפסטיבל. מתן, חייל ג'ובניק שלא מפסיק לתקשר עם אמו בהודעות, נוסע לשבוע שמירות עם שלושה חיילים קרביים אותם אינו מכיר בבסיס נידח בצפון הארץ, שמאויש דרך קבע ע"י שני חיילים. מתן הופך במהרה לטרף קל של חבריו למשימה אשר מתחילים למתוח אותו ללא הרף. ככל שהימים עוברים, דברים מוזרים ומשונים יותר מתחילים לקרות והחבורה כולה מתחילה להישמר. המתחים מתחילים לגאות ביחד עם דאגותיהם והחשש הגדול שעולה הוא האם יצליחו כלל לחזור הביתה בשלום.  בעז ארמני מביים את הסרט בכיכובו של לא אחר מאשר יניר האחמ"ש.

ראשון, 8 ביוני, 23:30 בסינמטק שדרות

הגרמני הרך (צילום: עומר נווה)
הגרמני הרך | צילום: עומר נווה
הגרמני הרך

סרטו העצמאי של נדב בן נון מספר על יוהן הדיכאוני המגיע לגיל שלושים ורוצה למות. בעל כורחו הוא נבחר מבין כל חברי כיתתו לטוס לישראל במסגרת תכנית לחילופי סטודנטים. רות, סטודנטית ישראלית בפקולטה למוסיקה, מוצאת בספריית האוניברסיטה את "הגלגול" של פרנץ קפקא. שערת ראש אחת. צירוף מקרים אבסורדי מביא לכך שרות מתאימה את השערה שמצאה לשערו של יוהן, ומכאן השניים מתאהבים. רות, אשר מתפקדת במערכת היחסים עם יוהן כמדענית של האהבה, הופכת אותו לכלי משחק אשר באמצעותו היא בוחנת גבולות של יחסים ומוסכמות חברתיות. בשבוע שבין יום השואה ליום העצמאות, מיטלטלים השניים בין טקסי פולחן של מוות וזיכרון ובין אהבה אשר מובילה אותם אל עבר גורל משותף בלתי נמנע.

שלישי, 10 ביוני, 23:00 בסינמטק שדרות

אטוואל (צילום: ליאת רביב ולי בן וייס  )
אטוואל | צילום: ליאת רביב ולי בן וייס
אטוואל

פרויקט הגמר של ליאת רביב ניצן להב ולי בן וייס, בוגרות מסלול האנימציה בספיר. הסרט מתאר סיפור עקירה אמיתי שמתרחש בקזבלנקה בתחילת שנות השישים של המאה הקודמת. אטוואל היא ילדה יהודיה בת אחת-עשרה ממשפחה דלת אמצעים, שחיה בהרמוניה עם שכניה המוסלמים. חברה הטוב ביותר, כלבה רקס, הוא המעט שיש לה וכל מה שהייתה זקוקה לו. כשמקרי חטיפות הילדות היהודיות פוקדים את שכונתם, משתלט הפחד על משפחתה של אטוואל ובעקבות כך הם מחליטים לעלות ארצה.

הסרט יוקרן במסגרת הקרנת סרטי האנימציה של בוגרי ספיר, ביום שני, 9 ביוני, 10:30 בסינמטק שדרות

לילה אחד ביאפא (צילום: רותם מורט)
לילה אחד ביאפא | צילום: רותם מורט
לילה אחד ביאפא

פרויקט הגמר של רז בן דוד, בוגר מסלול קולנוע בספיר, המתאר את סצנת הטרנסג'נדרים ביפו. הסרט עוקב אחר קבוצת נערים היושבים ומעשנים נרגילה, היפסטרים המסתובבים בשוק ובבחורה צעירה, הרוצה לצאת לבלות. ללילא יש אימא שגרה אתה בשדרה ויש לה גם בעיה קטנה עם הנשיות שלה: היא לא נולדה אישה. לילא לא תיתן לכך לעמוד בדרכה, כך שכשהיא יוצאת לפאב, היא מתחילה עם אור, בחור צעיר ויפה. הלילה ממשיך.

הסרט יוקרן במסגרת הקרנת סרטי בוגרים, ביום שלישי, 10 ביוני, 12:00 בסינמטק שדרות